Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Herlig irriterende kunde på jobb, som ofte bare skal ha VG, og ikke gidder å stå i kø som normale mennesker. Bor i en av leilighetene over butikken og kommer tassende inn døra og snubler i dørmatta. Går heldigvis ikke på trynet, men jeg måtte jo le litt inni meg.

 

Så raljerer han litt til meg som sitter i kassa om at vi må jo passe på teppene, han kunne jo saksøkt oss for masse penger, at jeg må se til at matten ikke ligger sånn (jeg nekter å tro den gjorde det, han må bare løfte beina når han går). Jeg beklager på det sterkeste og sier at jeg ikke visste den var sånn, og han fortsetter å fortelle at sånt må jeg passe på, det kunne blitt dyrt for oss osv. Igjen beklager jeg, før han kommer bort og sier: Nei, altså, det er jo ikke din skyld! Du kan jo ikke noe for det.

 

:ermm:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noen som gikk ut av bilen på parkeringsplassen ved hotellet midt på argeste vinteren. De traff et flak av løs sne over en is flekk, og datt. Slo seg litt gjorde hun og.

 

Dette påsto de (hun og mannen hennes) da var vår feil og vårt ansvar og vi burde ha strødd bedre. Det hun ikke klarte å innse var at det blåste 20 m/s med tett snødrev og lett snø (=snø fokk), så hvordan i huleste tenkte hun at den strø sanda skulle sitte på bakken? Skulle vi lime 1 og 1 stein til isflekken?

 

Ansvar; ikke vårt. Slikt skjer dessverre, men enkelte forhold er faktisk utenfor vårt kontrol område. Noe enkelte gjester ikke helt klarer å skjønne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

for noen dager siden opplvede jeg megabra service på XXL:) var innom med sko med såle som var gått opp og spurte om de kunne lime den på plass da jeg liker skoen. selgeren ser på den og gir meg ny av samme sko ( en nyere modell av toppmodellen) jeg hadde ikke kvitering eller noe som beviste jeg kjøpte den der men byttet uten spm!! knall service

Endret av NinjaChriis
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Nå i ferien, og spesielt i helgene, er det høysesong for hengerutleie på stasjonen jeg jobber ved. Det skaper mye bryderi fordi overraskende mange som ikke har kjørt henger før, bestemmer seg for å leie en svær skaphenger og "lære underveis". Blir direkte oppgitt av folk som regner med at det går bra. Ofte gjør det nettopp ikke det, og selv om vi gjerne står til tjeneste med småting, er et kurs i hengerkjøring håpløst. Personlig heller jeg mer til å anbefale dem å spørre en hengerkyndig kjenning om sjåførtjeneste eller anbefale å leie en middels stor varebil fra f.eks. RentAWreck. Det er dyrere, men er latterlig mye enklere å kjøre, selv for en som er vant med relativt små biler.

 

Likevel, ofte spør folk om "hengerkurs" når man hjelper dem med å hekte på hengeren (om det er rolig er det jo en grei luftetur på toppen av litt god kundebehandling å få ut hengeren for kunden), og da bruker i hvertfall jeg mye av kreftene mine på å ikke bli synlig oppgitt.

 

Til alle som tenker på å leie henger: Lån/lei en liten henger og prøv den på en parkeringsplass med noen som kan sakene før man prøver seg på egen hånd, ikke la første leksjon være fra en bensinstasjonansatt og andre leksjon være "ildprøven" rett inn i Oslo sentrum. Takk.

 

 

Er ikke alle kort som har det nummeret. Så utover det skriver man vel ned kontrollnr fra gyldig legitimasjon?

 

Legitimasjon i det hele tatt, bare det står i samme navn som kortet, mener jeg å vite.

Regner med at kontrollnummer fra legitimasjon blir brukt ved en evt. disputt, uten at jeg vet sikkert, men det er visstnok OK å bruke pass- eller førerkortnummer om kunden kun har kredittkort og f.eks. førerkortet med seg. Autorisasjon pr. telefon er dog det aller verste, ettersom det stopper køen fullstendig. Burde ikke vært lov.

 

Et stort problem kommer selvsagt når reserveløsning skal benyttes på et kort med firmanavn (bensinkort) eller om en drosjesjåfør har kort på eierens navn. Stort sett står drosjenummeret på sistnevntes kort, og kan tjene som løsning i et nødstilfelle, særlig om man husker kunden fra før. Fører ofte til mye krangling, særlig når magnetstripen ikke fungerer og eier av kortet ikke har brydd seg med å bestille nytt.

 

(Da jeg var på en større bakerikjede her om dagen mener jeg å vite at personen bak disken tok CVC-koden eller kun sifrene i kontrollnummeret. Tydelig noe som unngås ved opplæring.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det samme har jeg gjort mange ganger. Sist jeg fant en lommebok, tilhørte den en 16.årig jente.

 

Som takk fra mor og far for min ærlighet (Jeg tok ikke de 100 kronene hun hadde liggende) fikk jeg en flaske congac til over 1000 kroner :love:

Den hadde jeg delt med 16 åringen ^^

 

 

Mmmmh, sexy time! :new_woot:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Har jobbet i malings- og interiøravdelinga på Byggmakker noen uker nå, og enkelte av kundene som kommer innom her er temmelig provoserende.

 

Paret (Skrekk og gru)

Han vil ha det billigst og enklest mulig

Hun vil ha det peneste

Konflikt? Å ja. Det peneste er som regel dyrt, og det billigste er sjelden pent, og i alle fall ikke særlig lett å jobbe med, enten det er verktøy, maling eller tapet det er snakk om.

Og i de fleste tilfeller har de ikke blitt enige om hva de skal ha før de kommer inn i butikken, og så ender det med at de står der og diskuterer med hverandre, og når de to innimellom er enige med hverandre, begynner de å diskutere med meg, og krangler på de opplysningene jeg gir om malinga.

Lady Pure Color ER dobbelt så dyr som den billigste malingen, og den ER dobbelt så bra,

men de som står der sier de ikke kan skjønne at det skal være noe forskjell, og i alle fall skal de ha den dyreste malingen til samme pris som den billigste bare fordi de mener at jeg står og lyver og fordi den umulig kan være så mye bedre som jeg sier. :roll:

 

Og så har du de som tror de kan alt som er verdt å vite, men likevel spør om alt mulig, og deretter slår ned på svaret mitt med en arrogant overlegenhet som ikke hører hjemme noen steder.

Særlig fordi jeg er en blond jente som UMULIG kan vite NOE som helst om NOENTING, for dette er da vitterlig en jobb for mannfolk med vett i skallen og fornuft og erfaring og gud vet hva man må ha for å få respekt blant disse menneskene.

Det hjelper i alle fall ikke at jeg bruker hvert ledige øyeblikk på å lese bruksanvisninger, produsentkataloger, veiledninger, produktbeskrivelser og lignende. ;)

 

Og den stressa damen som skal rekke treningsøkta si på Friskhuset, og ikke har hatt tid til å komme innom en eneste dag hele forrige uke, men likevel SKAL ha fem spann maling til tilbudsprisen som gikk ut I GÅR, enda akkurat den malinga i utgangspunktet er billigst i området og vi selger den til under innkjøpspris. :nei:

 

Heldigvis er det bare en liten del av alle kundene som er ekle.

De fleste er i utgangspunktet hyggelige, og klarer jeg å få dem til å le, føle seg trygge på at de har fått et produkt som passer til det de var ute etter, og går herfra med et smil om munnen og lover å komme tilbake og handle neste gang de skal pusse opp, lyser det opp dagen min!

Det er viktig å smile, uansett. Det er nesten mest underholdende å bare være ufyselig hyggelig mot folk som er sure, da føler de seg etterhvert ganske dumme, og snur om og blir ganske ydmyke og blide før de går herfra. :p

Dessuten kan man faktisk lære mye av folk om man er litt ydmyk. Jeg kan ikke alt, og mange har faktisk en del erfaring. Man må bare være litt åpen, og ikke klikke bare fordi noen kommer og tror de vet best. :thumbup:

Du jobber i Svolvær, gjør du ikke? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...