Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Husker at jeg skulle sende et objektiv på Posten for noen år tilbake, og han som satt i kassa mente at jeg hadde pakket den litt feil, så han hjalp meg å pakke den om slik at jeg fikk det inn i en mindre Smartpost-eske og at det ble bedre beskyttet! Dette var ikke så lenge før de stengte, så det var litt kø, men han hjalp meg likevel! Kudos(selv om det ikke er lov å si).

 

Det hører også til historien at det var ei gneldrekjerring lengre bak i køen som begynte å bære seg over at dette ikke var "EFFEKTIV TIDSBRUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nordmannen føler seg som et offer når han må stå i kø.

Et minstemål for akseptabel service er at de får jaget bort alle de andre menneskene før jeg rekker frem til kassen.

Ja, det kan virke litt sånn enkelte ganger.

 

Det som er litt underlig, er at de fleste godtar 10-15 minutter (eller mer) kø på for eksempel Postkontoret, mens er man i en butikk virker det som om en 5 minutters kø er ulidelig. Her om dagen var jeg på Postkontoret i lunsjen (tåpelig av meg, jeg vet), og ventet 20 minutter. Ingen klaget eller uffet seg over det.

 

 

Har ingenting imot å stå litt i kø.. Har det sjeldent travelt jeg.. Så lenge de som er i butikken ikke er tydelig ute etter å slacke eller lure seg unna så holder jeg pent kjeft til det er min tur.. Står pent i kø i 10 minutter for å betale en cola jeg så lenge det er ei søt jente bak kassa jeg kan titte litt på ;)

 

Dessuten fikk jeg fort forståelse for hvordan det er å være kundebehandler selv etter litt jobbing.. Om jeg møter noen som er hyggelige og det er stille og rolig i butikken slår jeg fort an til en prat :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er at relativt mange norske bedriftsledere ser kun på tall, tall og tall og tror det skal gjøre en god jobb. Man overser helt den biten som går ut på faktisk kundeservice: Nemlig at man er der, til stede for kunden, og yter den servicen kunden vil ha - altså MER enn kunden forventer. Det skaper et positivt forhold til bedriften for kundens del, og sørger for at kunden vil komme tilbake flere ganger.

 

Ansett heller en mann til og la de ansatte bruke mer tid på hver enkelt kunde, så skal du se at det kommer flere kunder enn før.

Problemet er at Posten spesifikt kan drite i akkurat det, for de har monopol på brevsendinger (og det er neppe særlig mange privatpersoner som bruker UPS, Tollpost, DHL til pakkesending heller). Så kundene kommer alltid tilbake, for de har i realiteten ikke noe annet valg.

 

Du skipper ikke julekort til familien fordi damen i skranken på Posten var lite serviceinnstilt.

Endret av srbz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I tillegg til at de skal være bank. Jeg HATER folk som bruker posten som bank. Jeg synes dere skulle laget en egen hylle til meg (vil tro jeg henter 1-2 pakker i uken) så jeg bare kunne plukket selv.

 

Jeg er alltid hyggelig, da, selv om det er stort sett megger som jobber på postkontoret mitt.

 

Savner flere henteautomater.. Få sms med kode for å åpne skapet til pakka di.. Hadde nede på Østbanehallen før...

Lenke til kommentar

Er så morro å se reaksjonen på folk når en blir plinget på til kassa. Folk stiller seg automatisk i kassa i midten (vi har 3 kasser der jeg jobber) og begynner å legge varene på båndet, bare for å se den som kommer setter deg i den andre kassen. Like morro hver gang.

 

Ellers kom det inn en fast kunde i går, han hadde problemer med telefonen sin. (Jada, jeg jobber i dagligvarebutikk) Jeg spurte hva som var galt, eg det viste seg at telefonen hadde hengt seg opp. Jeg spurte om han husket pin-koden til mobilen og det gjorde han. Jeg tok så ut batteriet, satte det inn igjen og vips, mobilen funket igjen. Hærlig å kunne hjelpe til meg ting som ikke har noe med butikken å gjøre. Men så kommer han tilbake senere på dagen og sier til sjefen at han tidligere på dagen hadde blitt hjulpet av "Jesus" på butikken. Jeg hørte dette og holdt nesten på å le meg ihjel.

 

 

Ellers er det irriterende når folk alltid skal prøve å gi 50 øre for lite. Varene koster kanskje 123,50 og så gir deg meg 123. Og så må jeg bare påpeke at det mangler 50 øre. Skjer så og si hver dag. Hva feiler folk av og til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Husker at jeg skulle sende et objektiv på Posten for noen år tilbake, og han som satt i kassa mente at jeg hadde pakket den litt feil, så han hjalp meg å pakke den om slik at jeg fikk det inn i en mindre Smartpost-eske og at det ble bedre beskyttet! Dette var ikke så lenge før de stengte, så det var litt kø, men han hjalp meg likevel! Kudos(selv om det ikke er lov å si).

 

Det hører også til historien at det var ei gneldrekjerring lengre bak i køen som begynte å bære seg over at dette ikke var "EFFEKTIV TIDSBRUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Ja, se der. Klassisk.

Lenke til kommentar

Bra noen på innsiden synes det også. :>

For å si det sånn: Jeg står ikke og legger ut om forskjellene på rentene på forskjellige sparekontoer fordi jeg har KJEMPELYST. Helst vil jeg kunne ekspedere folk på ti sekunder, sånn at alle blir glade.

Lenke til kommentar

Kjenner at jeg får seriøst lyst til å bare småbanke et par fransk menn i ny og ne nå. 190 lunsj gjester i dag, majoriteten av dem franskmenn. Ikke bare forlanger de at man skjønner det innkvakla språket deres, neida. De krever og at de får betale med euro - mynt som sedler - og få tilbake vekslet i euro. Hva pokker tror de, at man holder 2 kassabeholdninger med 2 forskjellige veksel oppsett bare fordi de kommer inn?

 

Og ikke nok med det, de blir forbannet når de må veksle på hotellet, med naturlig nok hotell kurs (som da er mye dårligere enn bank kurs, ikke at man har noen banker i området mitt som veksler lengere).

 

Kort fortalt; franskmenn er blant de aller værste turistene jeg har med å gjøre. De er t.o.m værre enn italienere og spanjoler.

 

Hva er reglene for euro i Norge?

Kan man nekte og ta det i mot egentlig?

 

Du kan si at du ikke har nok veksel i kassen til å ta imot det. Du er i alle fall ikke pliktig til å ta imot det og veksle hvis du ikke har mulighet til det. Vi har restriksjoner nå på hotellet av vi ikke tar imot og veksler euro for gjester som ikke bor på hotellet. Ville gått fri for veksel i kassen hvis vi skulle gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å bli møkk lei av frukt- og grøntavdelinger på butikkene. Skulle kjøpe druer i dag, og de 3 første pakkene jeg tok opp hadde alle mugg på et par av druene. Den fjerde så ganske bra ut, så håper at det ikke blir noen overraskelser når jeg skal spise av den etterpå.

 

Samme gjelder f.eks. løk, alltid noen ekle som ligger oppi der. En annen ting som matbutikkene ikke klarer å ha kvalitetskontroll på er avokado. En avokado skal jo være relativt myk - ikke ekkelt myk, men myk nok til at man kan klemme litt på den og føle at den gir etter. Sist jeg kjøpte avokado kjente jeg sikkert på 50 stk (overdriver ikke, brukte dødslang tid, for ville ha avokado i salaten min), og samtlige var steinharde. Hvor vanskelig kan det være?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Resepsjonisten vår har ferie, så jeg jobbet i praksis to steder samtidig. Sjefen min pleier også å være på jobb, men hadde sykt barn i dag. I tillegg er jeg selvsagt syk selv også.

 

Men men. En eldre dame henvender seg i resepsjonen i vårt kontorbygg med hundrevis av ansatte. Hun har et møte, men husker ikke hvem hun skal i møte med.Telefonnummer og navn er den eneste måten jeg kan søke opp folk på. Vi blir enige om at hun antagelivis kommer ned av seg selv ettersom at det er veldig vanlig at begge parter møter opp til en avtale. Jeg har armene fulle med arbeid og damen blir sittende i ca 15 minutter før kontakten møter opp. Damen spiller da forundret over at jeg ikke har meldt hennes ankomst. Snakker om å være tilstede i samtalen.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Si fra til de ansatte når du finner varer med mugg.

Da slipper alle andre kunder å se på den mugne varen.

 

Og hvis du ikke oppdager det før du kommer til kassen, og jeg sier at du kan hente deg en ny vare av samme sort, IKKE ta med den varen du ikke vil ha og legg den på plass. Hvis ikke du vil ha den, skal jeg vedde på at ingen andre vil ha den heller. Gi den til meg, du, så skal jeg sørge for å kaste den.

Lenke til kommentar

(..)En annen ting som matbutikkene ikke klarer å ha kvalitetskontroll på er avokado. En avokado skal jo være relativt myk - ikke ekkelt myk, men myk nok til at man kan klemme litt på den og føle at den gir etter. Sist jeg kjøpte avokado kjente jeg sikkert på 50 stk (overdriver ikke, brukte dødslang tid, for ville ha avokado i salaten min), og samtlige var steinharde. Hvor vanskelig kan det være?

 

Avokado i løsvekt lastes i umodnet tilstand hos grossistene, og kommer umoden til butikkene. Da tåler den f.eks bedre å transporteres. Men mange butikker fører jo også (litt dyrere) ferdigmodnet avokado i 1-2 pk i tillegg til den i løsvekt...

 

Mugne varer kan imidlertid ikke unnskyldes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der er noe som har irritert meg litt og, selv om jeg forstår at det blir slik. Det er aldri modne ananas i butikken. Når jeg finner ut at jeg er fysen på ananas så er jeg det akkurat da - ikke om noen dager. :p

 

Mulig det er sesongavhengig, for der jeg jobber på sommeren så er ananas stort sett modne. Kjenner det ved å trekke ut et av bladene, noe som skal gå relativt lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...