Gå til innhold

HTC Magic tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hjelp... finnes det en guru der ute som kan hjelpe meg?

 

Har hatt Magic i 3 uker nå men i går fant jeg ut at MMS fortsatt ikke virker.

 

Har lagt inn innstilingene jeg har fått av Netcom, men det virker fortsatt ikke..TIPS?

 

Har du sjekket at det står skrevet mms under APN type på access point innstillingene dine for mms og default for datatrafikk?

 

Jeg har disse innstillingene på netcom og det fungerer fint for meg:

Netcom

APN: internet.netcom.no

MCC: 242

MNC: 02

APN Type: default

 

NetCom MMS

APN: mms.netcom.no

Username: mms

Password: netcom

MMSC: http://mm/

MMS Proxy: 212.169.66.4

MMS Port: 8080

MCC 242

MNC: 02

APN Type: mms

Lenke til kommentar

Her var det mange gode programmer som skal testes!

 

Mitt bidrag er SqueezeControl som skal kunne brukes til å kontrollere squeezeboxer om man har det. Har ikke testet programmet ennå...

 

Tror det er en nordmann som har laget det også...

 

Ellers tenker jeg å lage en bysykkel app selv... Når jeg får tid/været blir dårligere

Lenke til kommentar
hvordan er det med sync opp mot en mac ? denne mobilen frister veldig , men må nesten ha muligheten til å synce mot mac :p

 

Det korte svaret: Kanskje du er heldig og det går an/fungerer, men jeg har mine tvil. 'HTC Sync' på Windows suger lut.

 

Det lange svaret: Det er i utgangspunktet ikke meningen å synkronisere Android med PC-en din. Den er tett knyttet opp mot Google og deres tjenester, så sync-ing av kontakter, e-post og kalender fungerer helt utmerket "over-the-air". Det er dessverre ikke enkelt å synkronisere Outlook med Google Contacts (det finnes betalvare som påstår å gjøre jobben), men Google Calendar Sync gjør en bra jobb med kalenderen. Kjører du derimot Outlook mot en Exchange Server kan du enkelt synce Magic-en direkte med Exchange. Støtten for Exchange er desverre heller ikke 100 %, så det er et sjansespill spør du meg. Outlook Mobile Access må være aktivert på serveren. Det finnes også her betalvare i Android Market som mange mener gjør en bedre jobb mot Exchange enn HTC-klienten.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Noen som kan dele erfaring med hensyn til batteri/ standby tiden for denne telefonen?

 

I følge spesifikasjon, skal den jo holde ganske lenge, men vil heller vite hva dere som har telefonen mener. Ta gjerne med om dere ringer mye eller lite osv.

 

Har vel ladet min hver dag nå siden jeg fikk den... Men så bruker jeg den flere timer om dagen med både GPS, surfing, musikk, youtube, messenger etc.

 

Batteriet går veldig lite ned når alt av andre funksjoner enn edge er deaktivert, så det er mulig den kan gå mange dager om man bruker den "normalt lite".

Lenke til kommentar
hvordan er det med sync opp mot en mac ? denne mobilen frister veldig , men må nesten ha muligheten til å synce mot mac :p

 

Jeg synker telefonens adresseliste og avtaler mot Gmail. Dette fungerer strømlinjeformet.

Å synkronisere Macen mot Gmail har jeg ikke helt fått til, men det skal visst gå. Foreløpig eksporterer jeg adresselister og avtaler fra Adressebok og iCal, og importerer til Gmail.

Jeg lurer bare på når Missing Sync kommer på banen med Androidstøtte.

Lenke til kommentar
Noen som kan dele erfaring med hensyn til batteri/ standby tiden for denne telefonen?

 

I følge spesifikasjon, skal den jo holde ganske lenge, men vil heller vite hva dere som har telefonen mener. Ta gjerne med om dere ringer mye eller lite osv.

 

 

Jeg bruker tlf ganske mye, ringer en del, surfer mye, og bruker youtube ofte, mange av disse programmene blir stående i 'bakrunnen' og kjøre, noe som kan trekke litt ektra strøm, men det er bare å laste end en app som gjør at du enkelt kan skru av dette f.eks taskiller.

 

med mitt bruk holder batteriet i ca 2 dager, dette er ganske bra etter min mening, grunnen til at jeg synes det er bra kan være at min forrige tlf var en Nokia 95, som er elendig på batterikapasitet ;)

Lenke til kommentar
Noen som kan dele erfaring med hensyn til batteri/ standby tiden for denne telefonen?

Generelt synes jeg det er rimelig bra. Hvis jeg bruker den som "kun telefon", altså at den stort sett står på standby med et par minutter samtale i ny og ned, holder den i flere dager.

 

Hvis jeg bruker den aktivt, med GPS og applikasjoner osv. så trengs det en lading hver natt ellers ville den dødd i løpet av dagen derpå.

 

I praksis har jeg lagt meg for vane å toppe den opp hver dag uansett, for jeg vet jo aldri når jeg ønsker eller får behov for å bruke tyngre ting. Men hvis jeg hadde skrudd av 3G og bare brukt den til korte samtaler, vil jeg tro den hadde overlevd man-fre.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar
Noen som kan dele erfaring med hensyn til batteri/ standby tiden for denne telefonen?

 

I følge spesifikasjon, skal den jo holde ganske lenge, men vil heller vite hva dere som har telefonen mener. Ta gjerne med om dere ringer mye eller lite osv.

 

 

Jeg bruker tlf ganske mye, ringer en del, surfer mye, og bruker youtube ofte, mange av disse programmene blir stående i 'bakrunnen' og kjøre, noe som kan trekke litt ektra strøm, men det er bare å laste end en app som gjør at du enkelt kan skru av dette f.eks taskiller.

 

med mitt bruk holder batteriet i ca 2 dager, dette er ganske bra etter min mening, grunnen til at jeg synes det er bra kan være at min forrige tlf var en Nokia 95, som er elendig på batterikapasitet ;)

 

Det er vel ganske få programmer som virkerlig kjører i bakgrunnen. Youtube, browser og lignende bruker ikke ressurser i bakgrunnen slik jeg har forstått det. Det er applikasjoner som diverse IM, Google Latitude (~hver time?) og f.eks. Locale (programmer som endrer instillinger basert på tid/lokasjon etc.) som ligger i bakgrunnen og trekker strøm (eller aktiveres med jevne mellomrom). Applikasjoner som ønsker å ligge i bakgrunnen å jobbe har som oftest innstillinger som indikerer det, og det kan da deaktiveres.

 

Android er ganske smart lagt opp sånn sett, siden et trykk på "Home" eller "Back" ut av programmet ikke minimerer det men lagrer tilstanden og lukker det. Det vil fortsatt ta opp minne og startes kjapt, men ressursbruken blir dermed minimal. Dette er selvfølgelig noe som avgjøres av bruksområdet til applikasjonen. Meebo IM for eksempel, minimeres som standard fordi det skal levere lynmeldinger. "Exit" gjøres fra menyen.

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe denne fra ebay, men er litt skeptisk siden jeg ikke er helt sikker på hvilket merke denne er. noen som har noen formeninger? 

 

Edit: ser i ettertid at dette er for nokia telefoner, har det noe å si?

 

Jeg ville vært litt skeptisk. Det ser ut som no-name, ikke Sandisk som en del av bildene hinter til. Minnekortet kan selvfølgelig fungere helt ypperlig, men det er en sjanse å ta med no-name-kort. Det går jo selvfølgelig også an å spørre selger hva det er for et merke, vedkommende har tross alt 99,4 % positiv omtale.

 

Ifølge prisguiden får du et 8 GB Kingston kort til samme pris, men det er Class 4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg sliter med valg av operatør

 

Har Onecall abo, men når jeg søker på nettverk så får jeg bare opp telenor og netcom, ingen av de får jeg tillatelse til å koble meg til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...