Gå til innhold

HTC Magic tråden.


Anbefalte innlegg

Har noen testet Google Lattitude på HTC Magic?

 

Høres litt rart ut å teste en basestasjonsposisjonerings tjeneste når man har GPS men driver å utvikler en lokaliseringstjeneste som vi planlegger å launche på Android plattform og den må fungere for telefoner uten GPS også..

 

Er rimelig sikker på at det ikke er noe problem, men er litt dumt å kjøpe en telefon som ikke lar deg teste det du utvikler....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med HTC Magic så langt.

 

Jeg kjøpte min Magic forrige uke, dette er den første smartphonene jeg har hatt..

Har stort sett gått i nokia tidligere.. (min forrige mobil var nokia e66)

 

selve mobilen i utseende er at den ser veldig fet ut.. Jeg syntest den hvite fargen og plasten bare er stilig.. Jeg ser ingen fingermerker på selve mobilen.. (kan se noen på skjermen selvsagt) :p

 

skriving på mobilen var slitsomt i starten med den engelske ordboka, men fikk lagt inn scandinavian keyboard og fikk norske fine ord. skriving går veldig fort nå.. betyr ikke noe om jeg skriver feil, så lenge ordlista vet hvilket ord jeg ville fram til.. noen ganger glemmer jeg å trykke på riktig ord..

 

En gang skulle jeg skrive : jeg sitter på saras telt.

ordlista vista ikke hva saras var.. så det ble : Jeg sitter på datasystemets telt.

:)sendte den på fylla jeg vet du..

 

noe anna også er at det ikke er æøå synlig på tastaturet, man må holde inne a eller o littegranne for å få opp bokstavene.. og dermed tar det litt lengre tid å skrive..

 

hele meny oppsettet til magic (android oset) er noe jeg er forelska i.. Bare det at jeg kan lage mine egene snarveier, laste ned widgets til å putte ut der.. og på toppen av det hele ha 3 forskjellige menyer å slide gjennom er bare utrolig flott..

 

har lagt opp snarveier til alt jeg trenger plus at jeg har en fin bakgrunn som gjør mobilen enda mer nydelig å se på når man leker med den..

 

android programmer jeg har installert og liker veldig godt er :

 

chompsms : et program som får smsene dine til å se ut som snakke bobler, du har veldig kontroll på samtalene, på hvem som har sagt hva osv (slik som på iphone etter det jeg har forstått)

 

Facebook sync : syncer alle bilder du har av venner på facebook med kontaktene dine på telefonen.. da får du et fint bilde av den personen som ringer (de må hete det samme på telefonen som på facebook)

 

backgammon : sier seg selv.. :p

 

+ en del andre.

 

noe som er irriterende med Magic er at den er vanskelig å koble opp mot dataen. den skal absolutt restarte telefonen.. viss noen har noe tips angående dette..vennligst gi beskjed.

 

blits er også et veldig minus! har plagd meg at når jeg skal ta bilder på kvelden så blir alt veldig kornete.. men den tar bra bilder om dagen da.. er glad det er sommer :)

 

så langt er jeg veldig fornøyd med telefonen og hva den kan gjøre.. market place er dritbra.. håper det kommer enda mer kule ting selvfølgelig.. men tror det kommer til å eksplodere med åra..

 

viss det er noe dere mener er feil så er det bare å si ifra her.. :)

Endret av MarciahL
Lenke til kommentar
Jeg har hatt tlf i noen dager nå, frustrerende at jeg ikke får inn æøå, og liker ikke sms oppsettet, hvorfor ikke innbox, sendte meldinger osv ?

 

noen som vet om noen programmer for dette ?

 

det er æøå. du må bare holde inne.. "o" eller "a"..

går du inn på messaging.. så er det sendte meldinger der.. du må bare trykke på en samtale du har med en person.. så ser du alt du selv har skrevet og den personen du skriver med..

 

jeg foreslår du laster ned chompsms.. som gjør dette enda mere oversiktelig med snakkebobler..

Lenke til kommentar

For å få æøå tastaturet så trykk og hold i det tekstfeltet du skal skrive og velger Select input method og Scandinavian Keyboard, da skal du ha æøå tastatur...veldig små knapper...

 

En annen ting jeg fant ut mens jeg lekte med mobilen. Hold inn Home knappen, ser ut som en aller så liten ALT+TAB funksjon hvis jeg ikke tar helt feil...

Lenke til kommentar

Er litt frustrert over at pushmeldinger fra samme leverandør blir ny tråd, altså meldingene ikke havner under samme navn, eks alle meldinger fra netcom oppretter ny tråd for hver melding med navnet netcom... noen som vet hvordan dette kan fikses? Om det finnes program som takler dette?

Lenke til kommentar

Heisann folkens :)

 

Har hatt telefonen i snart 2 uker og bortsett fra et par småting er jeg utrolig godt fornøyd med den, har fra før hatt HTC Touch Cruise og deretter HTC Touch Diamond som jeg har vært sånn noenlunde fornøyd med, men alltid irritert meg over treghet og for dårlig funksjonalitet og feil som aldri blir rettet.

 

Android OS'et er en drøm å jobbe med i forhold til Windows Mobile, menyer og alt av bevegelser responderer mye bedre og kjappere enn alt annet jeg har prøvd.

 

Eneste er at tastaturet kan være litt vanskelig i kantene med mine "10" tommeltotter :p

av samme grunn ender jeg faktisk ofte opp med å heller bruke det internasjonale tastaturet fordi det scandinaviske tastaturet har for små taster etter min mening...men dette er like mye en vanesak som noe annet og har allerede begynt å tilpasse meg :)

 

Kameraet fungerer helt tilfredstillende så lenge det er lyst, men så fort en er avhengig av kunstig lys eller det begynner å skumre så skuffer det endel, men er ikke pga kameraet at jeg kjøpte telefonen, det er bare en bonus.

 

En annen ting som jeg føler svikter litt er lyden i telefonen, på maks volum så har den en liten tendens til å skurre, både internt og på høyttaler, og allikevel føles lyden litt svak... dette er nok noe som kan ordnes ved hjelp av et bra headsett/bluetooth headset og trekker for min del ikke spesielt ned.

 

 

Slet også litt med MMS i starten, men en kjapp telefon til TDC Song (Har de pga jobben) så fikk jeg en epost som forklarte oppsettet til punkt og prikke, regner med de fleste nordiske apn'er blir lagt til automatisk etterhvert som Android telefonene blir mer vanlige og det kommer flere modeller hit til Skandinavia.

 

Programmer jeg har prøvd og som blir værende på

telefonen pga nytteverdi/underholdningsverdi:

Alle disse er gratis og skal finnes på market under navnet jeg har lagt til i Bold ;)

 

Wefi Connect: som automatisk finner åpne tilgjengelige trådløse nett, genialt om man er i en storby og ikke har fastpris på datatrafikk :)

 

Yr widget: gir deg været der du er enkelt og greit, selv om jeg savner å kunne sette litt manuelle instillinger på når den skal oppdatere seg og om den skal ha lov til å bruke datatilgangen og eventuelt å kunne sette plassering manuelt om man skulle ønske det.

 

AndNav2: (har også fått Norsk kart som kan lastes ned på hjemmesiden deres og installeres manuelt på minnekortet for å spare datatrafikk, finnes her:MapTilePacks for AndNav2)

 

Backgrounds: Program som gir deg en mengde bakgrunner å velge mellom, burde inneholde noe for enhver smak :)

 

Facebook Sync: Synkroniserer bilder og siste status på vennene dine som matcher telefonboka, grei og enkel måte å få lagt til kontaktbilder.

 

Astro/ES File explorer: Begge er filutforskere og fungerer helt greit, smakssak hvilken en foretrekker, har selv gått for Ole Brum filosofi; Ja Takk, begge deler :D

 

Locale: Genialt program som lar deg lage telefon-profiler etter hvor du er eller klokkeslett, f.eks kun vibrasjon når du er på jobb mm. Uvurderlig!!!

 

Netcounter: enkelt lite program som gir deg oversikt over datatrafikk og wifi-trafikk og du kan enkelt legge til forskjellige oversikter og alarmer i forhold til mengde trafikk. Must have om du er redd for overforbruk av 3g/Edge/hsdpa, noe som er fort gjort på en telefon beregnet for å alltid være tilkoblet/synkronisert!

 

APNdroid: Sperrer og åpner enkelt 3g/Edge/Hsdpa ved behov for å hindre de største sjokkene en kan få når en anskaffer en så "datatrafikk-sulten" telefon ;)

 

PointHome: gir deg ei pil som alltid peker hjemover, forutsatt at du har startet programmet første gang hjemme og satt den til å velge det som startsted. ;)

 

Voice Recorder: Gjør telefonen om til en diktafon og gir deg muligheten å høre det du har tatt opp eller å sende opptakene via Mail/MMS og programmer som sender til sosiale samfunn som Facebook mm.

 

 

Programmer jeg ikke er helt fornøyd med og som jeg føler trenger mer utvikling:

 

Opera Mini: Kronglete å jobbe med og ikke særlig "finger vennlig", trenger nok endel arbeid fortsatt imho.

 

Skype Beta: Mangler fortsatt det viktigste, det å kunne ringe ut, men er vel Beta for en grunn :p

 

Nå går jeg bare og venter på at HTC sitt Sense UI (TF3D på steroider, kodenavn Rosie) skal slippes og forhåpentligvis også komme oss HTC Magic eiere til gode, og om så ikke skjer så går jeg bakveien om XDA Developers og legger det til den veien ^^

 

er sikkert programmer jeg har glemt så er mulig jeg fyller på med mer senere :D

 

ps: vær snill med meg "grammar police" sitter/ligger på sykehuset etter en prolaps operasjon med kroppen ganske full av morfin så rettskrivning er ikke mitt sterkeste punkt atm :p

Lenke til kommentar

For dere som synes tastaturet er for lite. Har dere prøvd å legge telefonen over på siden? ;)

 

Jeg har et par tillegg til interessante programmer:

* Bubble - Digitalt vater

* SlideMe App Manager - Ligner på Market. Litt tynt i rekkene, men den støtter betal-apps uansett land (fungerer i hvert fall i Norge.

* Advanced Task Manager - For å se på kjørende apps/prosesser. Kjøpt for $0.99 via SAM nevnt over ^

* aCurrency - Genial valutakalkulator

* ConvertAll - Konverterer mellom de fleste måleenheter.

Lenke til kommentar
For dere som synes tastaturet er for lite. Har dere prøvd å legge telefonen over på siden? ;)

 

Jeg har et par tillegg til interessante programmer:

* Bubble - Digitalt vater

* SlideMe App Manager - Ligner på Market. Litt tynt i rekkene, men den støtter betal-apps uansett land (fungerer i hvert fall i Norge.

* Advanced Task Manager - For å se på kjørende apps/prosesser. Kjøpt for $0.99 via SAM nevnt over ^

* aCurrency - Genial valutakalkulator

* ConvertAll - Konverterer mellom de fleste måleenheter.

 

Er mye lettere å bruke tastaturet når den er i liggende ja, men er ikke alltid like praktisk :)

og takk for tipset angående SlideMe App Manager skal testes

etter kveldsmaten her (kveldsmat klokka 17.00, sykehus er rare....)

(må installeres manuelt fra: http://slideme.org for de som leiter på Market som jeg gjorde :p)

 

har også en applikasjon til som kan være nyttig av og til :)

 

Taskiller: gir deg en liste over programmer som er aktive/sover hvor du kan trykke på de for å lukke de eller holde inne på de for å få en meny :)

 

btw: en god idê til en norsk applikasjon for oss gadget-geeks :love: må jo være en Valutakalkulator med toll.no sine satser da de ikke alltid helt er synkronisert med dagens valutakurser slik at vi enkelt kan balansere på 200kr grensen når vi handler elektronikk/gadgets "abroad" :D

Lenke til kommentar

Da er det klart, vart Chess. Fikk 400kr i avslag på telefonen og da var valget lett. Eneste netcom kunne komme med var gratis friends i et par mnd og et coop bonus ordning noe som ikke intriserer meg stort siden jeg ikke har så alt for mange venner med netcom og er ikke medlem i coop.

Lenke til kommentar
Et program som lar deg bruke telefonen som modem?

Her er et uten krav til root: http://www.junefabrics.com/android/index.php

$29, kun for Windows og med USB-kabel. Håper at Google eller HTC tar til vettet og integrerer det i Android selv. Eventuelt at noen utvikler noe lignende open-source.

 

Her er enda et uten krav til root, som i tillegg er gratis. Har ikke prøvd det selv enda, så jeg vil gjerne ha tilbakemelding om noen gjør det.

http://graha.ms/androidproxy/

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Jeg er veldig spent på Exchange-støtten på denne jeg.

Kan Android ta plassen til Windows mobile? Jeg planla egentlig å kjøpe HTC Diamond 2, men sikler på Magic eller Hero.

 

Noen som er avhengig av Outlook på jobben som har testet dette? Jeg er avhengig av mail og kalender-synk. og tar gjerne kontakt og oppgavesynk i tillegg...

Lenke til kommentar

valget her sto også mellom magic og hero, men etter litt fant jeg ut at magic og hero er så og si samme telefonen med så og si samme hardware. Og siden det ikke er noe problem å legge inn Sense på magic vart valget for meg lett. Hvorfor vente på Heroes når Magic er ute på markedet no?  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...