Gå til innhold

Test: Magi mellom fingrene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God test. Jeg får bare mer og mer lyst på denne telefonen. Det var en stor show-stopper for meg at det ikke er 3,5mm jack, men såvidt jeg forstår kan man få adapter uten noen elektronikk inni, slik at det i praksis bare er en ekstra ledningsstump. Da er det ikke så ille.

 

Ellers er jeg litt nysgjerrig på kompassfunksjonen på telefonen. Fungerer denne på samme måte som den synes å gjøre i iPhone 3G-S, slik at den f. eks. hele tiden orienterer kartet slik at det kommer rett i forhold til den retning telefonen peker? Har dere noe å legge til om hvordan kompass/kart fungerer i så måte?

 

Takker, denne telefonen står høyt på ønskelista.

Lenke til kommentar

Har ikke helt klart å danne meg et bilde om Magic får et OS med norsk språk. Noen som vet?

Opensource pleier jo ofte å være gode på slikt, og det kanskje ikke så viktig at man får norsk som default? Man kan kanskje bare legge det inn senere?

 

Jeg syntes testen var informativ. Man kunne kanskje gått litt mer i dybden på at den har en kapasitiv skjerm (Er det HTC's første?) i forhold til feks Diamond II og mange andre på markedet.

Lenke til kommentar
Dessverre kan du ikke lukke noen programmer selv, bare fjerne de fra skjermbildet. De blir derfor stående og gå i bakgrunnen, noe som kan gjøre telefonen treg etter hvert.

 

Har dere faktisk opplevd at det går tregt etterhvert, eller er dette bare noe dere antar?

Hele software stacken er bygd opp rundt tanken at man ikke SKAL lukke programmer - et kult konsept som bør fungere hvis utviklere gjør jobben sin riktig. Faktisk så sier Google selv at programmene man utvikler ikke skal inneholde noen lukke-knapp av nettopp denne årsaken.

 

Rexxars har rett her. Android håndterer på sett og vis multitaskingen automatisk og skal i teorien sørge for at du aldri vil slite med at telefonen blir treg. Skulle gjerne hørt hvorvidt anmelderen faktisk opplevde at telefonen ble treg? Har hatt min ADP1 siden desember og har ikke opplevd dette!

 

Ellers må jeg bare si at Android alene er verdt kjøpet av Magic. Det finnes rett og slett ingen mer spennende OS for mobiltelefoner i dag! :D

Lenke til kommentar
Har ikke helt klart å danne meg et bilde om Magic får et OS med norsk språk. Noen som vet?

Opensource pleier jo ofte å være gode på slikt, og det kanskje ikke så viktig at man får norsk som default? Man kan kanskje bare legge det inn senere?

 

Jeg syntes testen var informativ. Man kunne kanskje gått litt mer i dybden på at den har en kapasitiv skjerm (Er det HTC's første?) i forhold til feks Diamond II og mange andre på markedet.

 

Skjermen er kapasitiv ja, dog det er ikke HTC's første, men heller deres andre. Den første kom i HTC Dream \ G1 \ ADP1.

 

Når det gjelder norsk språk er Android foreløpig ikke oversatt til Norsk så vidt jeg er bekjent. Personlig synes jeg det er best det er på Engelsk siden programmer du feks laster ned fra Market er stort sett engelsk-språklige uansett. Personlig synes jeg det er litt unaturlig å ha en norsk OS med engelske programmer feks :)

 

Når det gjelder lyden så opplever jeg at denne er minst like god som på iPhone 3G. Nå bruker jeg riktgnok et par gode hodetelefoner med HTC's Mini-USB adapter, men kan ikke klage på verken lydkvaliteten eller lydnivået når jeg bruker hodetelefoner ihvertfall :)

 

Kan forøvrig anbefale folk med spørsmål vedrørende Android og ta en titt på HTC-Android forumet. ;)

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Snodig. Hvis det fortsetter å plage meg får jeg sjekke med HTC. Men er noe forbanna herk å måtte sende inn telefonen også antageligvis bare få den tilbake med beskjed om at de ikke fant noe galt. Lyden er klar og fin, bare så inni helvete høy.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar
Når det gjelder lyden så opplever jeg at denne er minst like god som på iPhone 3G. Nå bruker jeg riktgnok et par gode hodetelefoner med HTC's Mini-USB adapter, men kan ikke klage på verken lydkvaliteten eller lydnivået når jeg bruker hodetelefoner ihvertfall

 

 

 

kjempe greier, og det er ikke noe problem med for lav lyd heller? Har selv et par sikkerlige hodetelefoner så håper det går bra.

 

 

 

Noen som kan si noe om hvordan det er å se film på denne telefonen, er det virkelig så utrolig dårlig som div tester skal ha det til? matt og dårlig kvalitet og det lagger?

Lenke til kommentar
Når det gjelder lyden så opplever jeg at denne er minst like god som på iPhone 3G. Nå bruker jeg riktgnok et par gode hodetelefoner med HTC's Mini-USB adapter, men kan ikke klage på verken lydkvaliteten eller lydnivået når jeg bruker hodetelefoner ihvertfall

 

 

 

kjempe greier, og det er ikke noe problem med for lav lyd heller? Har selv et par sikkerlige hodetelefoner så håper det går bra.

 

 

 

Noen som kan si noe om hvordan det er å se film på denne telefonen, er det virkelig så utrolig dårlig som div tester skal ha det til? matt og dårlig kvalitet og det lagger?

 

Når det gjelder film har jeg ikke prøvd å se noe annet enn Youtube-videoer. Forøvrig er Youtube-klienten bedre enn både Windows Mobile, Symbian og iPhone klienten til sammen ene og alene fordi du kan logge inn på Youtube-kontoen din og dermed ha tilgang til dine favoritter samt at du kan legge inn både kommentarer og rangeringer på filmer. Men poenget mitt er at Youtube-klipp spilles ihvertfall av smertefritt.

 

Likevel må du nok belage deg på å laste ned en videospiller fra Android Market hvis du skal bruke telefonen til å se på annen video. Dette har jeg ikke testet selv så vet ikke hvordan det fungerer!

Lenke til kommentar
Likevel må du nok belage deg på å laste ned en videospiller fra Android Market hvis du skal bruke telefonen til å se på annen video. Dette har jeg ikke testet selv så vet ikke hvordan det fungerer!

 

Det har jeg ingen problemer med, men noen som vet om dette "forbedrer" kvaliteten?

 

Jeg er sikkerlig lei av min iphone og har stor trua på denne telefonen, men det er vel ikke lenge til samsung sin android kommer. selv om det er stygg som få, er det verdt å vente på den istedenfor magic?

 

Håper på flere tilbake meldinger ang video kvalitet.

Lenke til kommentar
Likevel må du nok belage deg på å laste ned en videospiller fra Android Market hvis du skal bruke telefonen til å se på annen video. Dette har jeg ikke testet selv så vet ikke hvordan det fungerer!

 

Det har jeg ingen problemer med, men noen som vet om dette "forbedrer" kvaliteten?

 

Jeg er sikkerlig lei av min iphone og har stor trua på denne telefonen, men det er vel ikke lenge til samsung sin android kommer. selv om det er stygg som få, er det verdt å vente på den istedenfor magic?

 

Håper på flere tilbake meldinger ang video kvalitet.

 

Tror ikke Samsung sin vil gi noe bedre eller dårlige videoavspilling, men det blir kun spekulasjon.

 

Nå skal det sies at HTC skal holde en pressekonferanse 24 juni (altså på Onsdag) hvor de mest sannsynlig skal lansere HTC Rosie, den neste Android telefonen fra HTC. Jeg vil gi live dekning av konferansen på Connect-UTB.com. :)

 

Men er sikkert noen som kan dele erfaringer med videoavspilling på Magic her. Har selv ikke behov for å se på filmer annet enn Youtube på telefonen :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...