Gå til innhold

Test: Magi mellom fingrene


Anbefalte innlegg

Ulempen med dette er at du ikke kan høre på musikk med telefonen samtidig som du har den koblet til PC.

Det finnes overganger hvor du har utgang for hodetelefon samt inngang for USB. Jeg fikk en av driftsavdelingen på jobben, men aner ikke hvor de fikk kjøpt den fra. Den er merka HTC dog, så det burde være mulig å finne.

 

Så, har den radio eller har den ikke radio?? Ble litt forvirret :p

Anmelderen har visst vært litt forvirra. Den har ikke radio. Dog er det ymse applikasjoner man kan installere som gjør at man kan streame fra nett.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker radio ganske mye når jeg går til jobb og skole, så det er egentlig ganske viktig for meg. Etter å ha lest altfor mye om diverse telefoner nå, står det blant annnet mellom Magic, Diamond 2 eller iPhone 3GS. Diamond 2 har radio, de andre har radio streaming. Da lurer jeg på: Hvor mye båndbredde krever streaming i vanlig kvalitet, og vil det funke greit på mobilnett i Oslo? Med One Call-abonnement blir det jo ikke nødvendigvis så dyrt..

 

Hvis dette er en løsning som kan fungere så er det ikke mange ulemper med Magic (annet enn en fullgod løsning for GPS og navigering i bil)

Endret av illmatic.
Lenke til kommentar
Dessverre kan du ikke lukke noen programmer selv, bare fjerne de fra skjermbildet. De blir derfor stående og gå i bakgrunnen, noe som kan gjøre telefonen treg etter hvert.

 

Har dere faktisk opplevd at det går tregt etterhvert, eller er dette bare noe dere antar?

Hele software stacken er bygd opp rundt tanken at man ikke SKAL lukke programmer - et kult konsept som bør fungere hvis utviklere gjør jobben sin riktig. Faktisk så sier Google selv at programmene man utvikler ikke skal inneholde noen lukke-knapp av nettopp denne årsaken.

Jepp, om jeg husker rett så jobbet dem med en kjøre-stabel på ca 5 programmer, rigget slik at når en startet program 6 så ville det gamleste programmet få sin tilstand lagret og så bli avsluttet.

 

Om en så bladde seg bakover i stabelen, eller åpnet det gamle programmet fra menyen, så ville status hentes frem igjen og programmet ville fortsette stort sett som om det aldri hadde blitt avsluttet.

 

For programmer som trengte å opprettholde en forbindelse til en server så var det mulig å legge igjen en liten prosess, slik at en kunne for eksempel være tilkoblet en IM tjeneste selv om gui osv var "avsluttet". Om noe skjedde så skulle denne prosessen utløse en meldingsdialog, på samme måte som en sms eller epost.

 

Dette om jeg husker presentasjonene osv rett fra når android ble lansert.

Lenke til kommentar
Du har altså kjøpt mobilen fra utlandet? Hvordan gikk det med hensyn til operatør lås og abonnement osv?
Den var faktisk ulåst. Et søk på ebay på "unlocked" vil helt sikkert få opp en del sånne telefoner. Nå vet jeg ikke hvorfor den var ulåst, men det var bare å sette i SIM-kortet og starte å bruke den. :D

 

Kan også nevne at jeg kjøpte min fra Spania, så laderen funker fint uten behov for noe overgang. Fant også et nytt, hendig program i dag på Android Market, "Facebook Sync", som synkroniserer bilder av mine Facebook-venner til kontaktene på mobilen. :)

 

Den tar også ganske greie bilder i godt dagslys, og man er ikke avhengig av noe spesielt program for å overføre bilder, musikk eller video mellom telefon og PC siden mobilen oppfører seg som en vanlig, ekstern lagringsenhet.

 

Jeg har f.eks. nettopp overført bilder til min Ubuntu-PC, og eneste jeg har å utsette på mobilen (eller Ubuntu?) så langt, er at jeg ikke klarte å få kontakt via Bluetooth selv om begge enhetene så hverandre.

Endret av labrekke
Lenke til kommentar
Alle påpekte feil og spørsmål skal nå være fikset opp og klargjort.

Du har ikke rettet opp denne:

 

Ulempen med dette er at du ikke kan høre på musikk med telefonen samtidig som du har den koblet til PC

Dette kan gjøres hvis du velger en overgang som har koblingsmulighet for både USB og hodetelefoner i stedet for en som kun har hodetelefonutgang.

Lenke til kommentar
Jeg bruker radio ganske mye når jeg går til jobb og skole, så det er egentlig ganske viktig for meg. Etter å ha lest altfor mye om diverse telefoner nå, står det blant annnet mellom Magic, Diamond 2 eller iPhone 3GS. Diamond 2 har radio, de andre har radio streaming. Da lurer jeg på: Hvor mye båndbredde krever streaming i vanlig kvalitet, og vil det funke greit på mobilnett i Oslo? Med One Call-abonnement blir det jo ikke nødvendigvis så dyrt..

 

Hvis dette er en løsning som kan fungere så er det ikke mange ulemper med Magic (annet enn en fullgod løsning for GPS og navigering i bil)

Et tips fra en Xperia eier. Ikke gå for Windows Mobile. Android er fremtiden, WinMO er fortiden.

Om du finner ut at du må ha radio så kan du jo vente på nye telefoner. Skal komme bøttevis fremover.

 

edit: phandroid.com har en veldig fin ny guide for utgitte, kommende og ryktede telefoner.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Telefonen virker jo perfekt. Beklageligvis så har den ikke 3,5mm lydutgang, og det er en no-go! Hvorfor i svarte har de ikke inkludert det?

 

Neste Android som kommer til Norge vil få dette. Sjekk ut Samsung Galaxy (I7500). Ryktes vil komme hit i September!

Lenke til kommentar

Eg er egentlig ganske overbevist om at min neste telefon kjem til å bli Android. Samsung sin er kanskje mest aktuell, i og med at eg ynskjer skikkelig kamera denne gongen, og AMOLED skjerm.

 

Når du fyrst har brukt AMOLED skjerm så blir du egentlig fort forelska...

Lenke til kommentar

Var nede på Elkjøp og så på telefonen i dag og likte den svært godt. Den kosta 4300 der nede. På Elkjøps nettside derimot koster den 3 hundringser mindre, men der står det at den ikke kommer på lager før 15. juli. Noen som har kjøpt derfra og vet om det bare er en skriftleif?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Var nede på Elkjøp og så på telefonen i dag og likte den svært godt. Den kosta 4300 der nede. På Elkjøps nettside derimot koster den 3 hundringser mindre, men der står det at den ikke kommer på lager før 15. juli. Noen som har kjøpt derfra og vet om det bare er en skriftleif?

 

Kan du ikke kjøpe via nettbutikk og ta "avhent i varehus"? :)

Lenke til kommentar
Telefonen virker jo perfekt. Beklageligvis så har den ikke 3,5mm lydutgang, og det er en no-go! Hvorfor i svarte har de ikke inkludert det?

 

Der er jeg helt enig. Den neste telefonen min (som jeg antagelig kommer til å kjøpe i løpet av høsten) skal ha 3,5 mm jack.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en elkjøp i oslo området som har denne på lager? Sjekket lagerstatus på hjemmesiden til elkjøp, men den sier at ingen av de rundt her har den på lager. Men klok av erfaring så vet jeg at den lagerstatusfunksjonen til elkjp ikke er helt til å stole på.

Frister veldig å kjøpe den på helgetilbudet og hente den i butikken på mandag. Dersom den er på lager da.

Lenke til kommentar
Noen som vet om en elkjøp i oslo området som har denne på lager? Sjekket lagerstatus på hjemmesiden til elkjøp, men den sier at ingen av de rundt her har den på lager. Men klok av erfaring så vet jeg at den lagerstatusfunksjonen til elkjp ikke er helt til å stole på.

Frister veldig å kjøpe den på helgetilbudet og hente den i butikken på mandag. Dersom den er på lager da.

VAr innom Elkjøp Hønefoss, og de hadde telefonen inne, selv om elkjop.no hevdet at butikken i hønefoss var uten noen Magic. Besynderlig nok hadde de telefonen inne, men kunne ikke selge den før på mandag og da kun med abbonement! Hallo!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...