Gå til innhold

Test: Magi mellom fingrene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stikk til Carl Berner istedet, 4795,- uten abonnement. No problem :)

Joa, men jeg betalte 3999,- pluss porto på elkjøp sin netshop da ;) vesentlig forskjell i pris når man ikke har all verdens penger å bruke på mobil :p

 

Kontaktet htc i dag, og hun jeg snakket med der virket svært forundret over at elkjøp hadde sagt at de ikke kunne selge magic uten abonnement, spesielt siden man fikk kjøpt den fra htc selv, uten abonnement.

Ringte så til elkjøps kundesenter og nevnte episoden og det jeg var blitt fortalt fra htc. Begrunnelsen for at jeg ikke fikk bestilt som collect at store var da at de ikke selger mobiler på den måten ettersom de tapte for mye på et slikt salg......... Unskyldninger flakser rundt ørene mine....

Lenke til kommentar

Superhelgtilbudet til Elkjøp sto det overalt på siden gjalt KUN nettsiden og ikke de vanlige butikkene. Dette var godt spesifisert. Dette er den eneste grunnen til at dette ikke var mulig å handle på C@S til den prisen, og dette gjalt samtlige produkter som var med på Elkjøp.no's Superhelg.

 

At det kan ha vært sperret for handling på C@S før denne helgen er også mulig, men da som andre har nevnt pga det tidligere ikke har vært lov å selge denne uten abo..:)

 

Så uansett hva som går å gjøre rundt abo-salg og ikke, så vil dere ikke kunne få den til 3995,- i butikk.

 

Pengene er ikke trukket fra konto forresten mumsen, de er kun reservert :).

 

EDIT: Ang Elkjøp Storo, snakket du med de rundt pris?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Ja at det kun gjaldt nettsiden fikk jeg med meg, men dette har det da vitterlig stått på tidligere kjøp hvor jeg har fått varen ut fra butikken ;) Så den der kjøper jeg ikke...

 

Og så lenge pengene ikke er på min konto så er de i mine øyner trukket fra konto :p

Men samma. Irritasjonsmomentet ligger hovedsakelig i dårlig kundebehandling alle gangene jeg har kontaktet elkjøp. Feilinformasjon alle gangene, og totalt foskjellige svar for hver gang.

Vurderer å kanselere kjøpet og heller spandere på de ekstra hundrelappene det måtte koste meg, så betaler jeg hvertfall ikke til elkjøp (en stille protest), og jeg får den tidligere =)

 

Denne irritasjonen mot elkjøp kommer ikke ene og alene av denne opplevelsen her altså, men av erfaring så har jeg nå lært at når ting med noen nuller bak seg skal kjøpes på elkjøp så er det ALLTID noe rot med et eller annet.

 

Men bort fra sutringa og litt on-topic så gleder jeg meg svært til å teste denne telefonen, og ikke minst se om android lever opp til forventningene!

 

Edit: Når det gjelder Storo så var jeg ikke så mye inne på pris, men tror de nevnte i forbifarten at butikkpris hos dem var på 4999,- De var mer opptatt av å fortelle at de ikke fikk selge den uten abonnement :p

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar

Pengene -er- på din konto, de er bare reservert av VISA-systemet, du får resnter på de som normalt. Dette har ingenting med Elkjøp å gjøre.

 

Ellers så ser jeg virkelig ikke hvor du mener Elkjøp har handlet dårlig her. Det sto klart og tydelig på nettsiden at det var et rent internettilbud sier du jo selv, samt at leveringsdato var uti Juli.

 

Elkjøp Storo besøkte du så for å forsøke å få noe bedre enn det som var tilbudt (få nettilbudet i butikken), noe dere ikke kom inn på engang, da dere snakket om å selge den uten eller med abo - du hadde ikke kjøpt den til 4999,- om de hadde kunnet selge den med abo eller. Hvem vet, kanskje de bare hadde låste telefoner på lager? Uansett irrellevant for "det er alltid noe rot" - det angikk ikke kjøpet ditt.

 

Kundesenteret fortalte at "de hadde tapt for mye om tilbudet gjalt overalt" - dette er litt for rett fram å si, og ikke 100% rett, men det er et forsøk på å forklare at tilbudet gjelder fordi elkjøp ønsker å knuse resten av nettbutikene på pris i sine superhelger - de vanlige butikkene er man allerede stort sett billigere enn.

 

Så. Hva konkret er du misfornøyd med? Hva har Elkjøp gjort galt? Ser du kanskje at du ikke har mye grunn til å være misfornøyd annet enn at du har kastet bort mye tid for å forsøke å få noe bedre enn det som er tilbudt.

 

EDIT: Beklager off topic, vi kan godt ta det videre på PM om du vil prate mer om det her :).

 

ON topic: Tror nok det blir en HTC Magic på meg når jeg kommer hjem fra ferie!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Mumsen , du er vel klar over at det er langt dyrere å drive en fysisk butikk enn en nettbutikk? Det er også grunnen til at det som oftest er dyrere i butikker enn i nettbutikker. Det er nok en av grunnene til at "Internettpris" gjelder akkurat på internett, og ikke i butikker. Da ville de nok tapt penger.

 

Nå skal det sies at billigste pris på nett unntatt elkjop.no er ifølge prisguide.no 1710,- + frakt. Du får den for 1799,- i en Elkjøp-butikk uten binding. Dvs du sparer på å kjøpe den i en butikk når du tenker på frakt. Eller så kan du kjøpe den på elkjop.no 200,- billigere enn de andre butikkene, men til gjengjeld vente til 15. juli. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar

Bare ett siste svar her nå til illmatic og alastor. Jeg var forberedt på å vente helt til juli med å få telefonen, og superfornøyd med prisen. Det eneste jeg reagerte på var hele greia med collect at store, da jeg har benyttet meg av dette tidligere på varer der det står klart og tydelig spesifisert at det er et tilbud som gjelder på nettshopen til elkjøp. Det har da vært null problemer med å få utlevert varene i butikken noen timer etter bestilling.

Da jeg fikk vite at elkjøp hadde magic på lager i flere butikker så reagerte jeg på at jeg da må vente i en mnd før jeg får min telefon selv om butikkene har de her på lager. Når jeg da spurte elkjøp om dette så fikk jeg enkelt og greit til svar at man rett og slett ikke får kjøpe telefonen uten ab. Og betjeningen la dette frem som eneste grunn til at jeg ikke kunne få utlevert en telefon fra butikken. Da noen sa til meg etterpå at dette ikke stemmer, at man får kjøpt telefonen uten ab. og jeg igjen da kontakter elkjøp for å høre hva de sier og de igjen da kommer med en helt annen forklaring/unskyldning.

 

Missforstå meg rett, jeg vet at dette her var ett knalltilbud jeg mest sannsynlig ikke ser igjen det første halvåret. Så jeg er ikke missfornøyd sånn sett. Det jeg har reagert på er elkjøp som kommer med feilinformasjon hele tiden og prøver å være vanskelig. For jeg ser kjøper ikke det argumentet at de taper mer på å levere slike ting på collect at store når de har den muligheten på andre tilbudsvarer med internettpris.

Og ja, jeg vet veldig godt at det er dyrere å drive fysisk butikk enn en nettbutikk :)

Jeg er ikke en missfornøyd sutrekopp, jeg bare syns ting blir gjort unødvendig vanskelig noen ganger.

Lenke til kommentar
Jeg syns ihvertfall at det blir feil å endre på karakteren i etterkant, visst det ikke bare er en teknisk svikt elns.

 

venter enda på en forklaring på hvorfor de gjorde dette.

 

Hei,

beklager at karakteren har blitt endret. Noen ganger er det litt vanskelig å begripe hva systemene våre driver med, for HTC Magic med abonnement var fortsatt markert med terningkast 5 i prisguiden, mens produktet uten abonnement plutselig har endret karakter :dontgetit:

Nå har jeg satt begge karakterene til fem igjen, og håper det holder seg slik nå.

 

Beklager igjen, og takk for at det ble påpekt!

Endret av Pysj
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...