Gå til innhold

Konkurranse: Vinn en Olympus E-P1!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NEDSTEMT

I med at det er fritt frem for type teknikk og jamm som etterbehandling og mere så har man vel alerede uteluket ganske mange amatører i denne kunkuransen.

som regel så vinner de med stor innsikt i etterbehandling og manipulering.

ser gjenom flere kunkkuranser at det er som regel sån det blir.

Så det syns jeg er synd for alle de som ikke har døyten peiling på etterbearbeiding

Lenke til kommentar
NEDSTEMT

I med at det er fritt frem for type teknikk og jamm som etterbehandling og mere så har man vel alerede uteluket ganske mange amatører i denne kunkuransen.

som regel så vinner de med stor innsikt i etterbehandling og manipulering.

ser gjenom flere kunkkuranser at det er som regel sån det blir.

Så det syns jeg er synd for alle de som ikke har døyten peiling på etterbearbeiding

 

Men de med mer innsikt, har vel kansje mer bruk for et bedre kamera?

 

Syns egentlig at hva slags kamera man har, burde taes med i mailen. Irriterende om vinneren allerede har top notch utstyr : <

Lenke til kommentar

Heregud så gnål det var her da? Hver gang vi arrangerer en eller annen form for fotokonkurranse, så er det noen som mener at en viss type eller gruppe lesere skal ekskluderes eller favoriseres. Jeg undres på om ikke det beste hadde vært å bare slutte med konkurranser og premier jeg. Vi har tross alt begrenset med kapasitet, og det vi har kan komme godt med til andre formål.

Lenke til kommentar

Hm. Kan vi sende inn papirbilder?

 

En del av meg har lyst til å trekke tilbake bidraget mitt og sende inn et bilde tatt med et billig Samsung kompaktkamera med fast 35mm f/3,5-objektiv en gang på nittitallet, bare som en protest mot Gapatrostens påstander. Hadde vært drittøft hvis det vant :p

 

(Hvis jeg finner det anyway. Lurer på om det ikke ligger hjemme hos foreldrene mine).

Lenke til kommentar
Hm. Kan vi sende inn papirbilder?

Du kan jo alltids scanne det inn, med en litt kjip scanner ;)

 

Jeg er enig at det er en del her som har gitt opp allerede før de har prøvd.

 

Lassevis av timer i Photoshop redder ikke et dårlig komponert bilde. Og jeg vil tro at juryen er såpass oppegående at de vil velge et bilde basert på de fotografiske kvalitetene.

 

Tom

Lenke til kommentar
Lassevis av timer i Photoshop redder ikke et dårlig komponert bilde. Og jeg vil tro at juryen er såpass oppegående at de vil velge et bilde basert på de fotografiske kvalitetene.

Men det kan gjøre ett ellers bra bilde nesten eksepsjonelt!

 

Uansett hvor lenge du polerer en bæsj, så er den fremdeles en bæsj.

Hvem polerer bæsj?

 

Eller rettere sagt, hvem tar frem det dårligste bilde av samlingen og begynner å redigere på det?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Hvem polerer bæsj?
Jamie Hyneman og Adam Savage (hvem ellers?) :p

 

Eller rettere sagt, hvem tar frem det dårligste bilde av samlingen og begynner å redigere på det?
Poenget er at bra redigering gjør ikke et bra bilde.

 

Det kan gjøre et bra bilde bedre, men det er faktisk grenser for hvor mye. Er bildet i utgangspunktet teknisk bra, og motivet er spennende, så er det ikke så mye mer man behøver å gjøre med redigeringen. Gjør du ting riktig, så skal det ikke være så stor forskjell på om du sender inn en ferdig jpeg rett ut av kameraet, eller tar det i råformat og behandler det etterpå.

 

Hvis du er ute etter bestemte kunstneriske effekter, så må det gjerne en del redigering til. Og det kan godt gi noen veldig spennende resultater, men det er ikke objektivt bedre enn et mindre redigert bilde.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...