Gå til innhold

Konkurranse: Vinn en Olympus E-P1!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, i morgen kommer forhåpentligvis galleriet med deltagerbildene, så samles juryen en gang i ukene som kommer.

 

Tar dere og reduserer størrelsen på bildene, eller legger dere de ut slik de kom til dere? Jeg tenkte ikke på det når jeg sendte inn bildet jeg tok. Ikke det at det er så topp, eller at det er så voldsomt stort (4 og noen megapiksler. Sigma SD14 power), men det er jo greit om dere legger de ut i en litt mindre størrelse...

Lenke til kommentar

Det vil si at hvem som helst kan laste bildene ned i fullsize ja, men kun ett for ett. Det vil derimot ikke si at noen har rett til å bruke bildene, selvsagt.

 

Hvis noen ikke ønsker at sitt bilde skal være tilgjengelig på denne måten, kan jeg godt fjerne det fra galleriet, men det vil da også trekkes fra konkurransen.

Lenke til kommentar
Nå har jeg sjekket inkomne bidrag til konkurransen, og så vidt jeg kan se har vi mottatt 370 tellende bidrag. De resterende består av omtrent 50% for sent innsendte bidrag, samt en del mail fra folk som glemte å opplyse om adresse og/eller minnekortpreferanse, folk som forsøkte å delta med flere bilder, spam, og en person som mente at det var FRYKTELIG av oss å avholde noe så FÆLT som en fotokonkurranse. *sukk*

 

Jaja, i morgen kommer forhåpentligvis galleriet med deltagerbildene, så samles juryen en gang i ukene som kommer.

Nå har jeg lest igjennom reglene, og ut ifra de så er ikke det å ha glemt å angi minnekort-preferanse nok til å diskvalifisere bidrag:

 

Har du noen preferanser, er det fint om du oppgir det i mailen du deltar med.

 

Det å ha glemt adresse, derimot *) ...

 

Så hvordan deltar man? Enkelt! Bare send ditt beste bilde til [email protected] og sørg for å inkludere fullt navn og adresse!

 

Tom

 

*) Pokker

Lenke til kommentar
@Aetius: Vil du fortsatt ha ekstramailer med minnekortpreferanse eller foretrekker du å kontakte vinnerne selv?

 

Like greit at vi kontakter vinnerne, så slipper vi å lage mer rot i konkurransens mailboks.

 

Og, for ordens skyld: Ingen diskes for ikke å ha sendt minnekortpreferanser! Ærlig talt, folkens!

Lenke til kommentar
Det vil si at hvem som helst kan laste bildene ned i fullsize ja, men kun ett for ett. Det vil derimot ikke si at noen har rett til å bruke bildene, selvsagt.

 

Hvis noen ikke ønsker at sitt bilde skal være tilgjengelig på denne måten, kan jeg godt fjerne det fra galleriet, men det vil da også trekkes fra konkurransen.

 

Rettigheter er en mystisk ting, men jeg antar at dere skriver hvem som eier bildene da, slik at om bildene blir brukte kan de ikke komme her å påstå at det var noen andre som eide bildene. Fordelen min er at jeg har raw-versjonen også, så de skal kanskje slite litt om de skulle lugge mitt bilde, men for andre?

 

Personlig hadde jeg foretrukket det om jeg kunne få sendt samme bildet i en litt mindre versjon. Det er ikke det at jeg har noe i mot at folk ser på bildene i skapelig størrelse. Men det er vel for seint nå. I alle fall har jeg lært en lekse. Andre bilder jeg legger ut på nettet er forminsket fra min side, men jeg tenkte ikke helt i gjennom det når jeg sendte mitt bilde til konkurransen. Igjen vil jeg stresse at det er prinsippet jeg lurer på. Jeg tror ikke at mitt bilde er så bra at noen vil bruke det til andre ting...

Lenke til kommentar
Rettigheter er en mystisk ting, men jeg antar at dere skriver hvem som eier bildene da, slik at om bildene blir brukte kan de ikke komme her å påstå at det var noen andre som eide bildene.

 

Vi har desverre ikke mulighet til å legge inn fotografens navn i filnavn eller exif, hvis ikke fotografen selv har gjort det. Jeg har gjort det i noen få tilfeller for å unngå overskriving hvor bilder fra flere deltagere hadde samme filnavn, men om vi skulle gjort det på alle ville det ganske enkelt ha forhindret oss fra å få avholdt konkurransen. Vi må nesten anse det som fotografens ansvar å legge inn copyrightinfo i exif, og ha et fornuftig filnavn på bildet sitt, evt legge på vannmerke.

 

Når det er sagt så håper vi selvsagt at ingen knabber bilder fra galleriet, men vi vet det har skjedd tidligere at Akam-brukeres bilder har blitt misbrukt, men det får vi heller ta tak i om så skulle skje.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...