Gå til innhold

100 Gbit Ethernet fra Juniper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når får forbrukerene se noe som nærmer seg dette? :D 100mbit for 300-400/mnd er ønsket!

EDIT: Joda, jeg snakker om internett, ikke nettverk! :p

Veldig veldig lenge til :p, men fiber nett begynner jo å bli meir og meir bygd ut i landet.

Forhåpentligvis så går vell prisen ned når fiber nett begynner å bli vanlig. *Gleder meg til 50mb/50mb nå til sommer* :D Bur i ein liten kommune med total 8000 mennesker i hah. ;p

Hvor lang er distandebegrensninga på disse?

Er det fiberoptiske kabler som brukes?

På siden av det hele, når kan vi se 10 GbE integrert på vanlige desktop-hovedkort og i routere til under tusenlappen? Er det mulig å få til over TP-kabler?

Ca. 160 4.7Gb DVD'er i timen :cool:

Du må ha regnet feil en eller annen plass.

1 stk full ettlags DVD er 4,7 GB (ikke 4,7 Gb).

100 Gbit/s = 12,5 GB/s. Med andre ord drøyt 2 DVDer per sekund.

Mer nøyaktig: 12,5/4,7 = 2,66 DVDer per sekund.

En time er 3600 sekunder så da er det bare å gange ut og få ..

.. svaret: 9574 DVD-er per time.

Hvor lang er distandebegrensninga på disse?

Er det fiberoptiske kabler som brukes?

På siden av det hele, når kan vi se 10 GbE integrert på vanlige desktop-hovedkort og i routere til under tusenlappen? Er det mulig å få til over TP-kabler?

Cat-5a TP klarer 1Gb, men det er cat-6 som er designet for 1GbE(maks 100m).

Cat-6a skal klare 10Gb opp til 100m.

Cat-7 skal klare 10Gb over 100m, mens cat-7a kan måle 40Gb på 50m og 100GbE er maks 15m.

Ergo, ja, 10 GbE går fint hvis du bruker cat-6a kabler.

Men at de pr. i dag kjører 100 Gb over kobbel tror jeg lite på, her kan jeg garantere lyssignal-metoden. ;)

Ja, a dette på TG hadde vært über! :dribble: Må bare først ha nettverkskort som lar meg utnytte dette....

Det har jo mer med kapasiteten på nettverket ikke per bruker! Alt går jo igjennom et punkt sånn til syvende å sist, da er det greit at det ikke tar lang tid for å komme til hjernen som sier hvor IP'n du skal til finnes..

Hvor ofte synes du 1 Gbit/s blir merkbart tregt?

Siden du har SSD så kjører du vel det meste av programmer lokalt. Avspilling av film og musikk bruker maksimalt noen få prosent av båndbredden på et 1 Gbit/s nettverk. Hvor ofte er det du kopierer enorme mengder data mellom to PCer og ikke har tid til å vente litt?

(10 GB tar bare et drøyt minutt)

Hvis jeg ikke husker helt feil har Nizzen mer enn et RAID med 1GB/s hastighet, og om disse er på forskjellige maskiner og han skal flytte større filer eller ta backup blir 1Gbit nettverk en klar flaskehals. :p

For de fleste av oss vanlige dødelige burde 1Gbit holde til det meste til daglig. Selv 100Mbit holder jo til å streame et par full HD filmer over nettverket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...