Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Noen som bruker Messenger live på telefonen? Spurte om det litt før i tråden. Den var tatt ut av Ovi Store for en god stund siden. Så lastet den ned fra nettet og installerte. Fungerte supert. Men no har e formatert / reset telefonen og skulle legge inn programma på nytt og få en ren og fin telefon. Så tok samme fila som e lasta ned sist gang, den lå på pcen. Sendte den til telefonen. Startet installasjon og alt går som normalt helt fram til det skal komme Installering fullført, da kommer det installering avbrutt.

Tenkte d kanskje va no galt med telefonen så testa på dama sin telefon, samme der, samme på bror min sin telefon.

 

Noen som vet hva dette skyldes/hvor e får tak i en fil som funker? Eller er det selve programmet som er sperra eller noe på telefonen. Aner ikke hvofor de tok den vekk fra ovi store heller. Skal vist være samme versjon som lå på ovi den fila e lasta ned sist.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva dette skyldes/hvor e får tak i en fil som funker? Eller er det selve programmet som er sperra eller noe på telefonen. Aner ikke hvofor de tok den vekk fra ovi store heller. Skal vist være samme versjon som lå på ovi den fila e lasta ned sist.

 

Denne er det jeg bruker i alle fall :)

 

WindowsLive_s60_5_0_v_1_7_1118_TCT_Signed.zip

 

Det var den jeg hadde og som jeg ikke lengre får innstallert på noen av de 3 telefonen jeg har prøvd

Lenke til kommentar

Filleren også...

 

Det er dessverre enda en og langt mer alvorlig feil med den nye firmwaren symbian_pro.

 

Dersom jeg sitter i telefonen, og da mottar en ny samtale vil jeg ikke klare å svare på denne nye samtalen. Altså, jeg kan ikke sette den første på vent for å svare den andre.

 

Telefonen henger seg også om dette skjer og restarter av seg selv.

 

Telefonen var ikke slik på den forrige versjonen, men har vært slik på de to siste..

 

Det er dessverre en skikkelig party stopper.. crap...

 

News flash!!

 

En kollega på jobben som IKKE HAR EN HACKET mobil hadde faktisk samme problem som dette jeg beskriver her.

 

Det vil jo si at det kanskje ikke er Symbian_Pro sin firmware som var alene årsaken likevel, selv om jeg da altså ikke erfarte det før etter siste update..

 

Det jeg lurer på da er hva er det som utløser det.. for jeg hadde jo ikke dette problemet med siste originale firmware.

Lenke til kommentar

Åssen endrer man egentlig på FW'n selv?

Se i første post i denne tråden, der ser du hvorda du kan bytte ut original FW med Symbian_Pro's hacede firmware.

 

Du kan bruke samme metode til å reinstallere FW på telefonen eller fjerne operatørsperre på telefonen.

 

Jeg synes det virker mye bedre å flashe telefonen i stdet for å bruke den vanlige firmware updaten i Ovi.

 

Ikke vet jeg.. den virker bare mye grundigere synes jeg...

Lenke til kommentar

Til dere som sliter med høyfrekvent lyd i fra skjermen på N97 Mini så er dette mulig å løse ved å montere skjerm fra Nokia 5800.

Gjorde dette selv nå og problemet er borte.

Gjorde dette pga. serviceverksted ikke gjorde jobben sin og jeg ikke var interessert i å vente 4 uker på telefonen igjen.

Lenke til kommentar

Kan jo hende det har skjedd noe med fila du har liggende, så du kan jo prøve å laste den ned på nytt.

Kan hende det er nok til å fikse problemet :)

Kjører samma fila på min N97, og der gikk det greit å legge inn ;)

 

Nå lastet jeg ned filen på nytt igjen. Fra denne tråden. Samme problemet. Istede for fullført kommer det installering avbrutt.

 

Sendte en link til en kompis og ba han også prøve. Samme problemet for han.

 

Hva kan dette skyldes? Grundig irritert nå.

 

EDIT:

Fikk det til nå. Ved og laste ned filen direkte til mobilen uten og sende den med blåtann fra PCen. Veldig merkelig. Det er jo brukt 3 forskjellige pcer også. Men spiller ingen rolle nå lengre, så lenge jeg fikk det til :D

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

for det første hadde jeg vært flink til å lete så hadde jeg sikkert funnet dette på egenhånd.

 

ikke problem: fikk en N97 i går.

 

problemer: klarer ikke å få den til å virke helt når jeg kobler opp til datan. xp klager viser at ny mtp device er koblet til, noen ganger ser det ut til at driveren eller hva det nå er installert og maskinen vil restarte, når jeg kommer inn i windows igjen så er det samma greia om igjen.

 

regner nesten med at dette er årsaken til at jeg ikke får overført noe til telefon, men klarer ikke helt å finne ut hvordan jeg fikser det

Lenke til kommentar

for det første hadde jeg vært flink til å lete så hadde jeg sikkert funnet dette på egenhånd.

 

ikke problem: fikk en N97 i går.

 

problemer: klarer ikke å få den til å virke helt når jeg kobler opp til datan. xp klager viser at ny mtp device er koblet til, noen ganger ser det ut til at driveren eller hva det nå er installert og maskinen vil restarte, når jeg kommer inn i windows igjen så er det samma greia om igjen.

 

regner nesten med at dette er årsaken til at jeg ikke får overført noe til telefon, men klarer ikke helt å finne ut hvordan jeg fikser det

 

Har samme problem på maskinen her, men om jeg åpner ovi suite så finner den likevel mobilen, og alt virker som det skal.

Lenke til kommentar

Har fått et litt rart problem på N97 nå..

Når jeg får sms, leser den og trykker på svar knappen på skjermen, så går mobilen tilbake til lista over sms, og jeg må trykke svar knappen der istedet.

Dette er noe som kom helt plutselig på mobilen.. i begynnelsen trodde jeg at jeg kanskje hadde trykka tilbake istedet for svar, men tenkte over det på siste sms jeg fikk.. og da vet jeg at jeg trykka svar knappen..

 

Noen som kjenner til problemet?

 

 

*edit* gikk inn på samme sms igjen, og trykka svar knappen, da gikk den rett dit den skulle, og ikke bare ut av sms'en

Endret av J@9
Lenke til kommentar

nå er det andre gangen mobilen min har vært inn på service, begge ganger skriver dem "gps fikset, testet OK!". er det meg som er virkelig så dum eller har de ikke fikset en d****?? jeg har oppdatert alt mulig og, lastet ned ovi maps for norge osv. med fortsatt så står den signal styrken og blinker, mens den er gul. finner ikke posisjon engang=S

Endret av atxo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...