Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg spør den om jeg vil bruke wap nettverk. Når jeg trykker nei til automatisk pålogging gjennom wap går den ut igjen, altså ingen wifi tilgang. Men om jeg trykker på

 

valg --> innstillinger --> Generelt --> tilgangspunkt og sette på spør ved behov.

 

Dette gir meg direkte til Wifi, men gir meg ikke valg på hvilken internett tilgang jeg vil ha. Hmm..

Lenke til kommentar

Var ikke slik for meg før. Den spør hva jeg foretrekker og jeg velger da hva jeg foretrekker av det som er innen rekkevidde.

 

Ellers nå merker jeg at når jeg bruker handsfree'en og hører på musikk, henger touchscreenen lenge når jeg låser den opp igjen. Må nesten trykke på stop knappen på handsfree'en før touchen reagerer igjen.

Lenke til kommentar

R@ge: Hva om du prøver Opera å surfe med?

Det er nok desverre skjedd en del andre ting også for telefonen henger seg ved annrop ofte, og jeg kan ikke svare på annrop dersom jeg har en annen samtale aktiv.

 

Den har også restartet av seg selv et par ganger.

 

Jaja.. det kan jo være at den flashingen skar seg litt, jeg skal gjøre det på nytt og se om det blir bedre...

Lenke til kommentar

Ok folkens....

 

jeg har forsøkt en del ting for få telefonen til å fungere etter at jeg installerte den siste hack firmwaren, og her er status...

 

Jeg begynte med å formatere E: og kjørte en "4 key hard reset" slik at absolutt alle ting jeg hadde lagt til skulle bli fjernet.

 

Internett fungerte fortsatt ikke :(

 

Ok.. flashet telefonen på nytt.

 

Internett fungerte fortsatt ikke :(

 

OK... lastet ned ny original firmware via navifirm og flashet telefonen med denne.

 

Internett fungerer!!!

 

Jeg bruker internett svært mye, har fri bruk abonnement hos telehor som koster 199 kr måneden eller noe...

 

Det er liten tvil om at dette er viktig for meg så spørsmålet er vel om jeg da av en eller annen grunn ikke kan bruke hack firmwaren til Symbian_Pro her...

 

Hjelp?

Lenke til kommentar

Ok, nå har deg seg slik at jeg har solgt min N97 så dette blir vanskelig :innocent:

 

Men jeg tror jeg har klart å finne problemet. Det kan se ut som om vi må ofre RomPatcher sin autostart funksjon slik at programmet må startes manuelt før du vil installere usignert programvare f.eks. Men å få en fungerende nettleser er selvsagt viktigere.

 

Skal se hva jeg får til.

Lenke til kommentar

Ok, nå har deg seg slik at jeg har solgt min N97 så dette blir vanskelig :innocent:

 

Men jeg tror jeg har klart å finne problemet. Det kan se ut som om vi må ofre RomPatcher sin autostart funksjon slik at programmet må startes manuelt før du vil installere usignert programvare f.eks. Men å få en fungerende nettleser er selvsagt viktigere.

 

Skal se hva jeg får til.

 

 

Hehehhe.... grattis med salget da...

 

Kan du VÆRE så snill å ta scrollingen litt nærmere default også....

 

Det var jo en sann drøm å bruke den igjen nå som jeg har default firmware igjen... nesten slik at jeg ikke vet om jeg kommer til å installere hacken på grunn av det...

 

Tuuusen takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Utestet kode ftw! Last ned her (venter på tilbakemelding før jeg døper denne 2.1)

 

Funker som bare det den der ja.. tuuusen takk... :love:

Må forresten si det er litt pussig at ikke noen andre oppdaget denne feilen, eller var det kun jeg som hadde den?

 

Scrollingen har også blitt finjustert.

 

Der snakker vi ja.. Eller jeg følte meg i alle fall veldig komfertabel med den nå.. nå krevde den ikke den syke nøyaktigheten lenger.. genialt... :thumbup:

 

En helt annen ting

Nå som du har solgt telefonen er vel dette kanskje å anse som den siste firmware oppdateringen vi kan forvente å få, eller tar jeg feil?

 

Fikk du forresten testet litt med å klokke cpu til 550 mhz?

 

Hva skjer om jeg installerer ny original firmware dersom jeg har usignerte programmer installert?

 

Siden jeg sitter med en følelse av at du sikkert beveger deg over på andre "jaktmarker" så får jeg spørre mens jeg kan.. hahaha..

 

Er jo litt bekymret over å stå der som en tosk om 3 måneder.

 

Enda en helt annen ting.

Må jo si at jeg likte å kunne installere ny original firmware på telefonen, men ser at dette kanskje kan åpne for andre fordeler også.

 

Nå har ikke jeg noen operattør låst mobil, men det er kanskje en grei metod for å installere firmware på telefonen som ikke er knyttet/låst mot en operatør?

 

Så det lå en Telenor firmware til N97 i navifirm ser du, så da tenkte jeg at det kanskje var forskjellig liksom...

Lenke til kommentar

Godt å høre at den fungerer :)

 

Må forresten si det er litt pussig at ikke noen andre oppdaget denne feilen, eller var det kun jeg som hadde den?

Nei, det var ikke bare deg.

 

Nå som du har solgt telefonen er vel dette kanskje å anse som den siste firmware oppdateringen vi kan forvente å få, eller tar jeg feil?

 

Fikk du forresten testet litt med å klokke cpu til 550 mhz?

Dette blir nok siste versjon ja. Kan prøve å klokke til 550mhz men da trenger jeg som sagt info om hvordan dette gjøres.

 

 

Må jo si at jeg likte å kunne installere ny original firmware på telefonen, men ser at dette kanskje kan åpne for andre fordeler også.

 

Nå har ikke jeg noen operattør låst mobil, men det er kanskje en grei metod for å installere firmware på telefonen som ikke er knyttet/låst mot en operatør?

Stemmer. Du kan bruke samme fremgangsmåte for å installere offisiell firmware med en hvilken som helst språkpakke eller versjon uten å endre produktkode. Så ja, du kan på denne måten også fjerne opperatørlåsen.

Lenke til kommentar

Når jeg synkroniserer telefonen med MS Outlook flytter alle fødselsdager seg en dag frem. Jeg bruker siste versjon av Nokia Ovi Suite og siste versjon av originalt firmware. Jeg har kjørt en oppgradering etter at vi stilte klokka til sommertid da flytting av fødselsdager også skjedde, og alt så ut til å være i orden. Men da jeg synkroniserte telefonen min akkurat nå, flyttet alle fødselsdagene seg igjen en dag frem.

Håpen noen har en løsning her.

:ermm:

Lenke til kommentar

Dette blir nok siste versjon ja. Kan prøve å klokke til 550mhz men da trenger jeg som sagt info om hvordan dette gjøres.

 

Kjedelig, men jeg skjønner jo deg veldig godt da..

 

Jeg vet i alle fall ikke noe om det der :p

 

Hva skjer om jeg installerer ny original firmware dersom jeg har usignerte programmer installert?

 

Vet du noe om dette Symbian_Pro?

 

Siden dette er din siste versjon er det jo en teoretisk mulighet for at vi må bite i oss en Nokia firmware en gang i fremtiden liksom.

 

Kan jo selvfølgelig installere ROMPatcher fra http://helloox2.com/ da, men er jo litt usikker på det hele liksom.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Når jeg synkroniserer telefonen med MS Outlook flytter alle fødselsdager seg en dag frem. Jeg bruker siste versjon av Nokia Ovi Suite og siste versjon av originalt firmware. Jeg har kjørt en oppgradering etter at vi stilte klokka til sommertid da flytting av fødselsdager også skjedde, og alt så ut til å være i orden. Men da jeg synkroniserte telefonen min akkurat nå, flyttet alle fødselsdagene seg igjen en dag frem.

Håpen noen har en løsning her.

:ermm:

Jeg har gitt opp å synkronisere med MS Outlook. Har prøvd med flere versoner av Outlook, men med samme resultat. Den dobler avtaler og fødselsdager, den flytter på dem og tilogmed stryker noen. Jeg har prøvd med alle mulige innstillinger, både av Outlook og PC Suite/OVI Suite, uten forbedringer. Jeg har også prøvd å slette alle data i Outlook, uten at det hjalp. Så fort jeg igjen synker, skjer det samme.

Lenke til kommentar

Filleren også...

 

Det er dessverre enda en og langt mer alvorlig feil med den nye firmwaren symbian_pro.

 

Dersom jeg sitter i telefonen, og da mottar en ny samtale vil jeg ikke klare å svare på denne nye samtalen. Altså, jeg kan ikke sette den første på vent for å svare den andre.

 

Telefonen henger seg også om dette skjer og restarter av seg selv.

 

Telefonen var ikke slik på den forrige versjonen, men har vært slik på de to siste..

 

Det er dessverre en skikkelig party stopper.. crap...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...