Gå til innhold

Et oppgjør med idiotiske forkortelser!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De flest fortkortelser er jeg enig med deg i at det går like greit uten, men akkurat "lol" har jeg en liten ting for ;)

 

For det første er det grei variasjon i en komisk diskusjon om du ikke har noe vettugt å svare med og "haha" allerede står på tre linjer over (ok, litt dårlig grunn da..). Den andre måten som jeg synes rettferdigjør "lol" uttrykket er når man virkelig ler. Da slenger jeg gjerne inn en "lol" som svar, mens jeg ler godt for meg sjøl. Er ikke ting morsomt nok og istedet får bare et smil fram eller noe så blir det "haha" :p

 

Sær diskusjon dette her

Lenke til kommentar
CS er verdens største internett spill. (skrev det bare fordi du lurte)

 

jeg synes at OMG går i samme gren som LOL og n00b. lollert ser jeg på som en sarkastisk vinkling av lol, en måte å gjøre et så "rart" ord til noe festelig. det kan jo hende det er litt intern humor blant deg og dine venner også da ?

 

 

Det er IKKE verdes største internett spill.

SC er verdens største internett spill.

 

sc????

 

Starcraft regner jeg med

 

Jepp, Starcraft :)

Lenke til kommentar

En liten anekdote jeg ble fortalt av en lærer som hadde jobbet hos IBM:

 

En igeniør satt med designet til kassen til en PC (jeg tror det var den første PCen IBM lagde. husker ikke hva den het i farten). Noen hadde skrevet FAN over der som viften skulle være, og ingeniøren satt og prøvde å finne ut hvilket akronym det var. Til slutt ga han opp, støk ut FAN og skrev ABD.

 

Hva ABD står for? Air Blowing Device selvfølgelig :lol:

Lenke til kommentar

"n00b" kan vel nesten forsvares;

 

A newbie (pronounced NOO-bee) is any new user of a technology. The term is commonly applied to new users of personal computers and to new users of the Internet. According to Eric Raymond's The New Hacker's Dictionary, the term is a variant of the English public school term, new boy, someone in the first year or period of school. The term predates the Web and has been used for some time in Usenet newsgroups. Glenn Connery reports that he used the term in 1990 as a participant in Internet chatting groups.

 

Så ordet "newbie" mener jeg er et helt OK ord å bruke om en som ikke kan altfor mye om "det aktuelle temaet". Men den !#!""%""#¤ omskrivingen med "0" som "o" og "3" som "e" osv (aka l33t-language?) mener jeg er bare tåpelig. Og selv om du sitter hjemme i stua og spiller et useriøst spill med noen 10 000 meter unna, så kan du for pokker være saklig. Alle som sier ting som : "Jeg vant, du er n00b, jeg er l33t" (og overdreven bruk av ord som "gull", "flaksetryne", og andre slike unødvendige utspill) fortjener å få grisebank til de har tørket av den frekke holdningen. Public er ødelagt pga disse personene.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har noe problemer med ffs, omg, lol, plz etc.. De er forkortelser som gjør det lettere å uttrykke seg

 

Det som virkelig irriterer er når det ikke er "kult" å bruker vanlige forkortelser så man begynner med merkelige varianter

 

pwnz, pelis, lael etc

 

Ærlig talt... :lol:

Lenke til kommentar

"CS forkortelsene" er helt meningsløst. Greit nok at man ikke skal skrive lange stiler når det spilles kjappe spill som Counterstrike og lignende, men forkortelsene brukes også så godt som over alt på IRC, og dette er irriterende. Meningen er vel heller ikke lenger å virkelig korte ned tiden man bruker på å skrive, men å bruke det fordi alle andre gjør det. Man skiller seg jo nesten ut om man spiller CS og ikke bruker slike forkortelser lenger, og det er vel ikke noe særlig om man skal ha noen status der man spiller. Nei, det gjelder å følge strømmen. Jeg tviler faktisk på om de som skriver "lol" virkelig ler når de skriver det. Har sett magne situasjoner som tyder på det motsatte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...