Gå til innhold

Et oppgjør med idiotiske forkortelser!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faktisk det er feil ettersom ffs er et normalt amerikansk uttrykk. Det er gjerne når man er oppgitt man sier det. Det er det samme som å si "Å herri gud" på norsk.

 

har riktignok aldri hørt en amerikaner si det i virkeligheten, men det skyldes vel heller min mangel på amerikanske omgangsvenner... når skotter og irer sier det, derimot, høres det bare SINNSYKT rått ut...:D

jeg mener at det er et vanlig engelsk uttrykk, jeg da... men det var flisespikking...

 

uansett synes jeg det går noen grenser for i hvilken grad man bør bruke dette, og jeg ser vel helst at det ikke brukes utenfor nett- og i verste fall SMS-sammenheng... jeg bruker det litt når jeg spiller WC3, men da BARE uten tall og søppel, og ikke så ofte... mye gøyere å svare lenger, mer utfyllende og ironisk på engelsk, får liksom litt mer trøkk da...

 

men så spørs det hvor mange av CS-guttevalpene som noensinne har tatt seg bryet å lære seg engelsk, da... :roll:

Lenke til kommentar
Faktisk det er feil ettersom ffs er et normalt amerikansk uttrykk. Det er gjerne når man er oppgitt man sier det. Det er det samme som å si "Å herri gud" på norsk.

 

har riktignok aldri hørt en amerikaner si det i virkeligheten, men det skyldes vel heller min mangel på amerikanske omgangsvenner... når skotter og irer sier det, derimot, høres det bare SINNSYKT rått ut...:D

 

enig :yes:

Lenke til kommentar

jeg mener at det er et vanlig engelsk uttrykk, jeg da...

 

Det kan jeg være enig med, men jeg nevnte amerikansk fordi jeg har større erfaring med amerikanere enn briter.

 

En annen ting er at leet "språket" er dum online og offline. Det er bare et "språk" som noe har funnet opp fordi de ikke kunne prate riktig engelsk.

Lenke til kommentar
En annen ting er at leet "språket" er dum online og offline. Det er bare et "språk" som noe har funnet opp fordi de ikke kunne prate riktig engelsk.

 

Helt feil. Du må jo kunne si "I own you" før du lærer å skrive "1 pwnz j00".

Lenke til kommentar
når man spiller har man dårlig tid til å skrive.  

hvilken av disse alternativene tror du går raskest å skrive

 

1. Haha, det der var veldig morsomt etter min mening

2. lol

 

Da burde du vel strengt tatt skrevet "lol, det der var veldig morsomt etter min mening", burde du ikke?

Lenke til kommentar
Hmmm....kan ikke si at jeg spiller mye CS, hverken da eller nå...

Men jeg vil tror at slike forkortelser er relativt greie når man spiller, slik at man kan skrive uten å bli "fragget"

Men ja, de er fordummende

 

Joda, men det går ikke fortere å skrive '0' istedet for o. Det tar faktisk ganske mye lenger tid. Dette Haxxor-1337-2k-jela-møkkaspråket kan noen stappe et visst sted. Det er ikke tøft, det tar lenger tid, det ser utrolig teit ut, det er rett og slett så ubeskrivelig patetisk. :evil:

Lenke til kommentar
Dette Haxxor-1337-2k-jela-møkkaspråket kan noen stappe et visst sted. Det er ikke tøft, det tar lenger tid, det ser utrolig teit ut, det er rett og slett så ubeskrivelig patetisk. :evil:

 

Bare slapp av, Satan tar seg av dette.

 

1337+666=2003 :D

Lenke til kommentar

jeg bruker cs forkortelser aktivt, gøyt å si letteid, noob, eller rofl når en venn mister colaen i gulvet eller knuser noe i en butikk eller gjør noe idiotisk. forkortelser bruker alle hele tiden uten å tenke over det, sikkert fordi det ikke høres helt på trynet ut. hvis du vil slå ned på noe som forsøpler språket så kan du prøve å forby sms-forkortelser.

Lenke til kommentar

nei og nei! I dag når jeg kom hjem, gikk jeg en tur på vannklosettet mitt. deretter tittet jeg en liten stund på televisjon. jeg kjøpte meg en ny digital versatile disc i dag, men den tenkte jeg at jeg skulle spare til senere. så jeg satte meg ned foran min personal computer og trykte på knappen på baksiden av power supply uniten. (den på fremsiden funker ikke helt) når personal computeren min startet opp, fikk jeg en feilmelding. det sto at compact disc read only memoryen min ikke virket skikkelig. jeg prøvde en omstart, og da fungerte det heldigvis. når windows hadde støvlet opp, gikk jeg inn på mitt favorittinternettområde, nemlig http:/www.gamer.no. jeg bladde litt gjennom siden i søken etter noe som kunne hjelpe i min krusade mot forkortelser. i forumet så jeg en interessann tråd. nemlig denne. men når jeg ser at den som startet tråden brukte en forkortelse i første setningen han skrev, så ble jeg litt skuffet. Så moralen må da være, det heter COUNTER STRIKE, ikke CS!!!!

Lenke til kommentar
nei og nei! I dag når jeg kom hjem, gikk jeg en tur på vannklosettet mitt. deretter tittet jeg en liten stund på televisjon. jeg kjøpte meg en ny digital versatile disc i dag, men den tenkte jeg at jeg skulle spare til senere. så jeg satte meg ned foran min personal computer og trykte på knappen på baksiden av power supply uniten. (den på fremsiden funker ikke helt) når personal computeren min startet opp, fikk jeg en feilmelding. det sto at compact disc read only memoryen min ikke virket skikkelig. jeg prøvde en omstart, og da fungerte det heldigvis. når windows hadde støvlet opp, gikk jeg inn på mitt favorittinternettområde, nemlig http:/www.gamer.no. jeg bladde litt gjennom siden i søken etter noe som kunne hjelpe i min krusade mot forkortelser. i forumet så jeg en interessann tråd. nemlig denne. men når jeg ser at den som startet tråden brukte en forkortelse i første setningen han skrev, så ble jeg litt skuffet. Så moralen må da være, det heter COUNTER STRIKE, ikke CS!!!!

:lol:

 

Slik skal det gjøres. :D

 

Btw, det heter Counter-Strike (bindestrek).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...