Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Hva vil du ha til forumet om Diskusjon.no oppgraderer til IPB 3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert nevnt tidligere, men jeg ønsker muligheten til å gjenbruke innlegg, samt å bruke IMG-tag til å vise bilder som er lagt som vedlegg andre steder. Det siste vet jeg fungerte en gang i tiden, men det er lenge siden nå. Må ha vært før forrige oppgradering i 2007, hvis ikke det er enda legner siden.

Lenke til kommentar

Dette med å gi hverandre +\- poeng?, er det spikra? Hvis ikke, er det stor stemning for det?

 

Hva med å denne vurdering av tråden? Fem stjerner er en super tråd, null er en mindre bra... Er den virkelig nødvendig?

 

Det må lages en funksjon som gir oss lov til å legge tråder i "Mine inlegg" uten å skrive i dem. Men det regner jeg med dere er klar over:)

Lenke til kommentar
Det finnes allerede. Trykke på "Valg"-knappen øverst til høyre og velg "Lagre i favoritter". Favorittene dine finner du her.

Men favoritt-funksjonen har vært gjemt bort i den grad at nesten ingen bruker den. Jeg håper den blir lettere tilgjengelig for brukerne i IPB3.

Favoritter er ikke engang med i alle skinene, så den blir vel sjeldent brukt uansett. :p

Lenke til kommentar
Men det skulle fortsatt vært mulig å slå sammen Mine innlegg og Favoritter, til f.eks "Fulgte tråder" eller noe i den gata.

 

Se her:

Hvis dere ikke har sett den; det har blitt laget en egen tråd for hvordan Mine innlegg og Favoritter kan forbedres ved å slå funksjonene sammen og gjøre det lettere å administrere. Her er den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1179359
Lenke til kommentar
Sikkert nevnt tidligere, men jeg ønsker muligheten til å gjenbruke innlegg, samt å bruke IMG-tag til å vise bilder som er lagt som vedlegg andre steder. Det siste vet jeg fungerte en gang i tiden, men det er lenge siden nå. Må ha vært før forrige oppgradering i 2007, hvis ikke det er enda legner siden.

Legg til .jpg etter url til bildevedlegg. Funker fortsatt.

Lenke til kommentar

På et annet forum jeg frekventer er det slik at man ikke kan kan redigerer sine innlegg lenger enn et kvarter fra man har lagt dem til. Dette gjør at man faktisk må tenke litt før man skriver... Her på diskusjon.no er det ingen slik tidsbegrensing. I verste fall kan vedkommende forandre mening over natta, og dermed ødelegge en diskusjon totalt.

Sånn kan vi ikke ha det, og jeg syns det bør ordnes på til oppgraderingen.

 

Når får vi denne etterlengtede oppgraderingen forresten?

Lenke til kommentar

Bare problematikken med førsteposter som Dragen nevner i seg selv er grunn nok i mine øyne. I tillegg til feil i for eksempel en link eller lignende. Er ikke alltid man er obs på det før noen påpeker det og da kan det være for sent å endre.

 

Har det skjedd ofte at brukere redigerer innlegg og gir dem helt ny mening over natta? :)

Lenke til kommentar

Enig med at det vil bli problematisk og plagsomt å ikke kunne redigere når man vil. En bedre løsning vil være som hernil sa, å kunne se gamle versjoner av innlegget. Det man kan gjøre er å ha det på samme måte som i wikier. Hvor man kan se en history for innleggene, hvor det står hva som er endra, når og av hvem (hvis moderatorer har endra innlegget, eller det blir støtte for at flere brukere kan redigere innlegg).

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Bare problematikken med førsteposter som Dragen nevner i seg selv er grunn nok i mine øyne. I tillegg til feil i for eksempel en link eller lignende. Er ikke alltid man er obs på det før noen påpeker det og da kan det være for sent å endre.

 

Har det skjedd ofte at brukere redigerer innlegg og gir dem helt ny mening over natta? :)

 

Nei:)

 

Hva om vi tenker oss at innleggene blir mer gjennomtenkte og velformulerte om vi går for, la oss si hele 15 min. angrefrist da? Ville ikke det vært noe kanskje?

Vi kan kanskje gjøre førsteposten til et unntak? Eller unntak for de og de underforumene? Jeg tenkte på politikk og samfunn o.l. hvor folk diskuterer heftig noe ganger.

I det minste så bør en redigering grunnlegges, mener jeg....

 

Eller kanskje vi rett og slett skal droppe det?

 

 

Edit: nice avatar, trygveaa!

Endret av Vale
Lenke til kommentar
Har det skjedd ofte at brukere redigerer innlegg og gir dem helt ny mening over natta? :)

 

 

 

Jeg har ikke opplevd det her inne eller på noen andre seriøse forum. Det eneste forumet jeg har opplevd det på er vgd, men kvaliteten der er så som så og det var kun et par stk som gjorde det, som jeg merket i hvert fall.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...