Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Hva vil du ha til forumet om Diskusjon.no oppgraderer til IPB 3?


Anbefalte innlegg

Er det mulig å integrere forumet i wikien?

Slik at man får noe alá kommentarfeltet i artikkler i wikien også?

Hvem vet? Det meste er mulig, men programvaren wikien kjører er kanskje hakket mindre konfigurerbar? Er strengt tatt noen med mer peiling på akkurat det feltet som burde svare. (Skaaaagen :innocent: ) Men en ting er sikkert og det er at dette ikke kommer til å skje med det første. Nå skal forumet oppgraderes først og drift er nok travelt opptatt med det en stund fremover.

 

Kunne egentlig tenkt meg det omvendt jeg. At en artikkel kan "linkes til" i en førstepost. Altså at endringer i artikkelen vil speiles i innlegget. Men det åpner jo for trådkapring og en hel del andre problemer.

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tidligere i tråden ønsket meg:

-Muligheten til å la førstepost være øverst på alle sidene i tråden

-Muligheten for TS til å velge brukere som kan editere førstepost.

 

Kunne jo eventuellt satt inn et wiki-felt som førstepost, men denne burde også være øverst på alle sider.

Dette ville vært flott i guider ol.

Lenke til kommentar

Til avstemninger, konkurranser og sånt hadde det vært fint med følgende funksjonalitet:

- At avstemningen/pollen kan lukkes for flere svar etter et gitt tidspunkt. Døllt at avstemningsresultatet kan endres av svar avgitt etter fristen.

- At enkelte svaralternativer kan kobles (gjerne valgfritt om dette er synlig for andre eller ikke) til enkelte brukere, som så ikke kan stemme på dette alternativet. For eksempel til "beste bruker" eller lignende, så man ikke kan stemme på selv, eller til den månedlige fotokonken på Akam, så man ikke kan stemme på sitt eget bidrag.

 

Disse to vil gjøre mange avstemnings-ting og konkurranser bedre. :)

Lenke til kommentar

Et forslag fra meg:

Jeg bruker forumet mye på den måten at jeg ser på "Siste innlegg" på forsida og ser på de nyeste innleggene i kategorier jeg liker, for å finne interessante tråder som er aktive nå.

 

Hva med en funksjon for "Mest aktive tråder siste 24 timer"? Rett og slett sorter alle tråder (eller feks topp 100) etter gjennomsnittlig innlegg per minutt siste 24 timer. Gjerne også begrenset til selvvalgte kategorier. Det hadde gjort browsing som beskrevet over mye enklere.

 

I noen tråder er halvparten av postene «*Mine innlegg*», dette hadde vært utrolig praktisk og er trengs:

Hvis dere ikke har sett den; det har blitt laget en egen tråd for hvordan Mine innlegg og Favoritter kan forbedres ved å slå funksjonene sammen og gjøre det lettere å administrere. Her er den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1179359
Lenke til kommentar

Jeg ønsker også et tilbakemeldingssystem når man rapporterer, feks. noe ala funksjonen for meldings-sporeren når du sender PMer.

 

Det av data man trenger, er om rapporten er behandlet, hvem som har behandlet den (eller hvem som har slettet den, uten å behandle den og eventuelt grunn for dette) og statusrapport på rapporten. Dette kan bidra til å unngå dobbelrapportering, samt gi brukeren mer lyst til å rapportere når de faktisk ser noe skjer. Det finnes ikke noe mindre demotiverende en å rapportere diverse regelbrudd en hel kveld og ikke se en eneste rapport blir tatt hånd om, enda de innrapporterte tilfellene er i strid med retningslinjene for forumet.

 

Dette vil resultere i flere rapporter og bedre brukerbehandling.

 

e: leif

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Hva med å inkludere valgmuligheter for rapportering av tråder hvorav man kan velge om tråden er feilpostet, inneholder grovt språkbruk/rasisme/personangrep osv.. Slik at en moderator kan se hvilken som har høyest prioritering?

 

 

Edit: Forslag nr 2

 

Hva med å gi moderatorene en eller annen verktøy for å stenge en bruker fra en spesifikk tråd eller forum del i en begrenset periode?

 

Edit: forslag nr 3

 

Inne på profil under last.fm, hvorfor ikke gjør det slik at hele greia blir en link hvorav navnet til profilen er selve linken så man slipper å copy paste?

 

Forslag nr 4

 

Når noen oppdaterer et innlegg, hvorfor ikke bare la dette bli markert slik at man vet at noe er blitt oppdatert?

Spørsmål

 

Hvordan vil designet se ut når dere blir ferdig, vil den se ut som dagens?

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Hva med å gi moderatorene en eller annen verktøy for å stenge en bruker fra en spesifikk tråd eller forum del i en begrenset periode?
Ypperlig forslag. På et annet forum jeg sitter på en del har de en slik løsning og det fungerer veldig godt. Men det forumet er ikke basert på IPB da.
Lenke til kommentar

Dragen, minner meg om:

 

<Zybl0re> get up

<Zybl0re> get on up

<Zybl0re> get up

<Zybl0re> get on up

<phxl|paper> and DANCE

* nmp3bot dances :D-<

* nmp3bot dances :D|-<

* nmp3bot dances :D/-<

<[sA]HatfulOfHollow> i'm going to become rich and famous after i invent a device that allows you to stab people in the face over the internet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...