Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Romteknologi VG3 Andenes


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Andeby (som jeg fortsatt kaller plassen) er kaldt og våt om vinteren og stinker råtten tang om våren/sommeren.

 

Lærerene på Oksebåsen er geniale, eller var iallfall geniale for 10 år siden da jeg gikk der.

 

Når det gjelder det sosiale så er (les: var) Jeppes det eneste stedet hvor det gikk an å "gå ut", men siden du er russ så er ikke det så forbanna farlig. Når russetiden kommer så er det uansett varmt nok til å drikke hvor enn det måtte være.

 

Men igjen, vinteren der er kald og våt så hvis du klarer å få deg boplass nært skolen så er det helt klart en fordel.

 

Hvis du ikke har noe imot bråk, helgefyll og et konstant rotete kjøkken så er "Rom" stedet å bo.

 

Hvis du vil ha det mer fredelig så prøv å finne en leilighet nær "sentrum". Når du kommer til Merket og bortover så er det langt å spasere.

 

Når det gjelder andebyværinger generelt så er dem veldig "mottakelige" mot studenter. Kan ikke huske noen større episoder med bråk der.

 

Det sosiale i klassen er unikt. Her vil du treffe folk (les: nerder wink.gif fra hele landet og mange forskjellige typer folk. Det er vel den beste erfaringen jeg har med meg fra VKII Romteknologi som det het den gang da..

 

Det har endret seg ganske mye på 10 år. Var der opp i fjor - mye nytt og nyttig. Anbefales! (ja, jeg kommer fra øya)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer Romlinghuset (Nansensgate 61) eller Skolegata 21, men leste i denne tråden at naboene til Romlinghuset er "nazi", altså de ringer inn for det minste bråk / støy / festing. Men dette var jo fra 2008/09 da, så det kan ha endret seg

 

Det var tilfellet når jeg bodde der i 08/09 ja, sikkert jeg som skreiv det å :p

 

Anyways, begge husene var i alle fall helt kurante tilbake når jeg var romling, skolegata er nok en av de flotteste hybelkolektivene på øya når jeg gikk der, regner med at standarden ikke har gått ned så ekstremt mye siden da så kan sikkert anbefales enda :)

 

Jeg synes selv at det var greit at det var lite stemning for fest i romlinghuset da det var mer enn nok fester som det var og små fester har en tendens til å bli svære oppi der så blir mye rydding.

 

Edit: kan legge til at jeg hadde rom rett under husverten i romlinghuset og det var bare en gang han klagde på høy musikk, gikk helt greit å "blæste" litt musikk å vorse liksom så lenge det var rolig-ish etter 23:00.

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Vurderer Romlinghuset (Nansensgate 61) eller Skolegata 21, men leste i denne tråden at naboene til Romlinghuset er "nazi", altså de ringer inn for det minste bråk / støy / festing. Men dette var jo fra 2008/09 da, så det kan ha endret seg

 

Det var tilfellet når jeg bodde der i 08/09 ja, sikkert jeg som skreiv det å :p

 

Anyways, begge husene var i alle fall helt kurante tilbake når jeg var romling, skolegata er nok en av de flotteste hybelkolektivene på øya når jeg gikk der, regner med at standarden ikke har gått ned så ekstremt mye siden da så kan sikkert anbefales enda :)

 

Jeg synes selv at det var greit at det var lite stemning for fest i romlinghuset da det var mer enn nok fester som det var og små fester har en tendens til å bli svære oppi der så blir mye rydding.

 

Edit: kan legge til at jeg hadde rom rett under husverten i romlinghuset og det var bare en gang han klagde på høy musikk, gikk helt greit å "blæste" litt musikk å vorse liksom så lenge det var rolig-ish etter 23:00.

Hey weebl Hvilket rom i hvilken etasje bodde du i ?
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har også takket ja!!!

er det noen fra Oslo som skal dit?

hei gutta??? har problemer med å finne studanthybel "/

hjelp?! noen som kan hjelpe

Hei. Du har fått en liste over hybler ? hvis alt er tatt kan du jo prøve å sette inn en artikkel i lokal avisa der oppe :)

hmmm... har ikke fått noe liste,jeg !!!! kunne du sende det til mg? Endret av Joyy
Lenke til kommentar

har også takket ja!!!

er det noen fra Oslo som skal dit?

hei gutta??? har problemer med å finne studanthybel "/

hjelp?! noen som kan hjelpe

Hei. Du har fått en liste over hybler ? hvis alt er tatt kan du jo prøve å sette inn en artikkel i lokal avisa der oppe :)

hmmm... har ikke fått noe liste,jeg !!!! kunne du sende det til mg?

Hvis du takket ja til hugo når han ringte hadde han sendt deg alt du trengte av lister og info :p
Lenke til kommentar

har også takket ja!!!

er det noen fra Oslo som skal dit?

hei gutta??? har problemer med å finne studanthybel "/

hjelp?! noen som kan hjelpe

Hei. Du har fått en liste over hybler ? hvis alt er tatt kan du jo prøve å sette inn en artikkel i lokal avisa der oppe :)

hmmm... har ikke fått noe liste,jeg !!!! kunne du sende det til mg?

Hvis du takket ja til hugo når han ringte hadde han sendt deg alt du trengte av lister og info :p

åja!! men da er det ikke stress!!! takk =)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen. Noen som har forslag til hvordan jeg får med pcen min? Har ikke akkurat lyst til å sitte på bærbar skole pc i et år, og til de som allerede er der; Hvordan er det der i forhold til forventninger?

Hey, skal sende pc'en i en koffert (pakka den inn og polstra den med klær :p). Regner med at det går bra å sende den med flyet. (sto mellom posten å ta den med på flyet) :).
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...