Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Romteknologi VG3 Andenes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere må oppdatere meg! Jeg er litt spent på hvordan dere vil ha det der oppe. Jeg var romling sist skoleår, og savner det utrolig mye!

 

Jeg kan svare på eventuelle spørsmål som dere har.

er spent på lærerne, utstyr, hva gjør man på fritid, fagene, lokalbefolkningen, osv.

 

Kan oppsummere kort om det du nevner, men om du spesifiserer, så kan jeg gi deg det du trenger.

 

Lærerne er veldig greie! Romteknologi har i hovedsak tre lærere, som er Hugo, Renate og Inger. Det er om å tvinge frem historier fra Hugo, for kun gudene vet hva han har gjort i sin fortid med sine russiske deklarasjoner, militærhistorie og opplevelser. Alle lærerne på Romteknologi er veldig flinke, men du må ta initiativ selv, for de gir deg veldig mye ansvar. Så om du ikke er motivert, så går du ut uten å lære noe, ihvertfall i Hugo sine timer!

 

Utstyr vet jeg ikke hvor jeg skal begynne! Romteknologi har teleskoper, dyre datamaskiner, Mindstorms, mikrokontrollere, raketter, antenner og alt annet en nerd kan drømme om!

 

Fritiden derimot er et verre dilemma. Andenes er en relativt liten plass, men det er om å gå på lokalfester, utestedet, eller stikke i ødemarken å fiske. I en bygd så blir det ikke mer moro enn det du lager selv.

 

Fagene består av Matte, Romteknologi, Naturfag, GIS, Telemetri, Gym, Elektronikk, Romfysikk, og Norsk + historie for dem som vil ha generell studiekompetanse. Så du må forvente å være på skolen til 18:00 noen dager, men livet ditt kommer til å bli på skolen, og jeg tror du vil kose deg der.

Lenke til kommentar

Hei. Noen som er i andeby enda eller? Kanskje noen hadde vært interessert I treff? Kjenner ingen her, hadde vært morsomt å møte noen folk så man ikke sitter helt aleine :p

 

skal opp om en ukes tid... gleder meg sykt hvor skal du bo? har du husket sovepose til "turen" om 2 snaue 2 ukers tid?

 

jeg bor rett nede i gata fra skolen... Haugnesveien nr. ett-eller-annet-jeg-ikke-husker :p "turen"? Nei hadde ikke plass I kofferten, så må nok kjøpe meg en. Når sånn ca hadde du tenkt deg opp da? Hadde vært morro å ha noen å prate med igjen, untatt de I butikken og de jeg leier av x3

Lenke til kommentar

Hei. Noen som er i andeby enda eller? Kanskje noen hadde vært interessert I treff? Kjenner ingen her, hadde vært morsomt å møte noen folk så man ikke sitter helt aleine :p

 

skal opp om en ukes tid... gleder meg sykt hvor skal du bo? har du husket sovepose til "turen" om 2 snaue 2 ukers tid?

 

jeg bor rett nede i gata fra skolen... Haugnesveien nr. ett-eller-annet-jeg-ikke-husker :p "turen"? Nei hadde ikke plass I kofferten, så må nok kjøpe meg en. Når sånn ca hadde du tenkt deg opp da? Hadde vært morro å ha noen å prate med igjen, untatt de I butikken og de jeg leier av x3

flyr opp på fredag. gleder meg sykt. hvordan er folk der oppe? noen fine/søte jenter?

hvilket fylke er du fra? hvordan var flyturen?

Lenke til kommentar

Hehe nice. Folka er veldig greie, og selvfølgelig er jentene søte! Det er jo nordnorge jo ;) jeg er østfolding, fra særp.

Flyturen var smooth, fra gardermoen til bodø var det ett vanlig 737 fly, også fra bodø så fløy vi med et dash-8 fly :p

hehe gleder meg. skal du hjem noe før høstferien? leste at høstferien er 2 dager + helg... er jo ikke veldig mye men... vet du om noen andre som er kommer opp?

Lenke til kommentar

Tja trodde hØstferien var en uke jeg men.. da spØrs det om jeg gidder Å dra ned fØr jul. Joda kjenner en som skal oppover. Vet ikke helt nÅr han kommer, og for Å vÆre Ærlig, sÅ synes jeg ikke sÅ mye om han :p men hvilket fylke er du fra nettlØva?

 

Ps: sorry for ÆØÅ i caps, skriver pÅ telefonen, og htc har ett problem hvor ÆØÅ henger seg opp i caps noen ganger...

Lenke til kommentar

høstferien er jo om en mnd eller noe?

 

dere klarer dere fint uten mamma og pappa fram til jul ;)

 

jeg er eks romling og gikk der oppe i 08/09, studerer nå i Wales og du venner deg fort på å være borte fra hjemme altså, og sommerferien er nermest slitsom etter en stund :p

 

Mente at høstferien varte en uke ;)

Og ja tenker jeg ikke skal ned før jul. :p

Endret av Cazi
Lenke til kommentar

Eg kjem opp rimelig seint på ettermiddagen, laurdag. Nokon som veit om matbutikkar som er åpne etter 18:00? Hadde vore litt trist å gå utan mat til mandag:D

Jeg tror både ica og coop er åpent ,men jeg kan sjekke for deg imorgen. Ellers så er det et par tre gatekjøkken inærheten...

I værstefall får du få noe av meg vettu :!:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei!

Har nettopp takket ja til å bli en "romling", for 2012/13 (:

Vil bare vite om det er noen nye opplevelser i året som folk ikke har sett beskrevet her på forumet fra før, og om det er noen endringer i bosystemer der oppe. Hugo sa han skulle sende meg en liste over hybler i morgen, så anbefalinger tas godt imot! :))

Lenke til kommentar

Hei!

Har nettopp takket ja til å bli en "romling", for 2012/13 (:

Vil bare vite om det er noen nye opplevelser i året som folk ikke har sett beskrevet her på forumet fra før, og om det er noen endringer i bosystemer der oppe. Hugo sa han skulle sende meg en liste over hybler i morgen, så anbefalinger tas godt imot! :))

Hei! Jeg har også takket ja til å gå på Romteknologi året 2012/13. Gleder meg så sinnssykt! Endret av Maksprayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...