Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Romteknologi VG3 Andenes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det det huset med verdens laveste takhøyde på kjøkkenet. Verdens trangeste dass og oppvaskmaskin?

Nei, det er ikke der, jeg bor på motsatt side av skolen enn den du tenker på. Jeg bor alene. Der du tenker på er det mulighet for 4 stk som bor sammen.

 

Forresten, der du tenker på så mangler de også gulv på kjøkkenet etter en lekkasje fra romling i fjor.

Endret av GtHoo
Lenke til kommentar

Nei, Vikang 1 er det huset rett ved skolen. Bodde der selv. Hadde aldri noe problem med hybelvertene, greie folk det. De som bor der signerer en leiekontrakt, hvor det står noe om festing, så vidt jeg husker. Uansett, er det ikke noe greit sted å ha fest. De var vel mest interessert i å ha "seriøse" romlinger(ikke at jeg var veldig seriøs) som ikke bråkte noe særlig. Det er en litt sær plass å leie, på grunn av betingelsene(det må holdes rent,ingen festing, ingen vorspiel,,stille etter 11), men det er veldig billig. Jeg hadde ingen problemer med det, mye greiere å feste hos andre. Betalte 2500,- inkl strøm. Så kjøpte jeg noen greier(seng og litt sånt) som var leie for siste måned.

Lenke til kommentar

Nei, Vikang 1 er det huset rett ved skolen. Bodde der selv. Hadde aldri noe problem med hybelvertene, greie folk det. De som bor der signerer en leiekontrakt, hvor det står noe om festing, så vidt jeg husker. Uansett, er det ikke noe greit sted å ha fest. De var vel mest interessert i å ha "seriøse" romlinger(ikke at jeg var veldig seriøs) som ikke bråkte noe særlig. Det er en litt sær plass å leie, på grunn av betingelsene(det må holdes rent,ingen festing, ingen vorspiel,,stille etter 11), men det er veldig billig. Jeg hadde ingen problemer med det, mye greiere å feste hos andre. Betalte 2500,- inkl strøm. Så kjøpte jeg noen greier(seng og litt sånt) som var leie for siste måned.

Hadde du også en rar vaskeavtale? betaler 300 kr for at utleier skal vaske tøyet mitt. Får det ferdig tørket og brettet tilbake. Ellers er det 2700 for å leie, så totalt 3000,-

 

Står i kontrakten at jeg må vaske minst en gang i uka, ta ut søppel hver dag, si fra når jeg skal ha gjester som sover over(godkjennelse. Muntlig holder), ro kl 23:00. Er vel det som oppsummerer det meste i kontrakten min.

Endret av GtHoo
Lenke til kommentar

Sært opplegg, sikker på at det var en eller annen på mitt kull som var borti noe liknende.

 

Sjøl følte jeg at han som leide ut romlinghuset var streng men han var egentlig jævla allright så lenge man var på rett fot med han, fikk tilogmed dispensasjon til å ha fest der mens jeg bodde der.

Lenke til kommentar

 

Nei, Vikang 1 er det huset rett ved skolen. Bodde der selv. Hadde aldri noe problem med hybelvertene, greie folk det. De som bor der signerer en leiekontrakt, hvor det står noe om festing, så vidt jeg husker. Uansett, er det ikke noe greit sted å ha fest. De var vel mest interessert i å ha "seriøse" romlinger(ikke at jeg var veldig seriøs) som ikke bråkte noe særlig. Det er en litt sær plass å leie, på grunn av betingelsene(det må holdes rent,ingen festing, ingen vorspiel,,stille etter 11), men det er veldig billig. Jeg hadde ingen problemer med det, mye greiere å feste hos andre. Betalte 2500,- inkl strøm. Så kjøpte jeg noen greier(seng og litt sånt) som var leie for siste måned.

Hadde du også en rar vaskeavtale? betaler 300 kr for at utleier skal vaske tøyet mitt. Får det ferdig tørket og brettet tilbake. Ellers er det 2700 for å leie, så totalt 3000,-

 

Står i kontrakten at jeg må vaske minst en gang i uka, ta ut søppel hver dag, si fra når jeg skal ha gjester som sover over(godkjennelse. Muntlig holder), ro kl 23:00. Er vel det som oppsummerer det meste i kontrakten min.

 

 

Ja, stemmer vel det. Tror ikke jeg betalte noe for å klesvask(eller så var det i husleia). Jeg argumenterte meg til at det måtte være gratis, eller koste det samme som å vaske selv. Uansett var det digg å få klær ferdig vasket og brettet.

 

Stod det samme i min kontrakt. Var ikke noe stress med noe av det. Det var ikke alltid jeg vasket hver uke, holder at det er rent og ryddig. Tok i alle fall ikke ut søppel hver dag.

 

Sær avtale ja, men 3000,- inkl strøm, vann og vasking, er fortsatt billig.

Lenke til kommentar

Jeg vasker mer når det trengs, og tar ut søpla når det er nok søppel til det. Utleier var innom her en gang pga at ene skapet mitt falt ned. Han sa det var drittskap, slo inn en spiker som egentlig ikke fikset noe, sa jeg ikke fikk lov til å ha matsøppel fordi det kom til og lukte hvis jeg ikke kastet søpelen min (?)

 

Men eller, hyggelige folk altså

Endret av GtHoo
Lenke til kommentar

Sært opplegg, sikker på at det var en eller annen på mitt kull som var borti noe liknende.

 

Sjøl følte jeg at han som leide ut romlinghuset var streng men han var egentlig jævla allright så lenge man var på rett fot med han, fikk tilogmed dispensasjon til å ha fest der mens jeg bodde der.

 

Johnny var ganske avslappet med oss. Han prøvde å jage meg bort fra eiendommen en natt fordi han ikke husket at jeg bodde der, men ellers så fikk vi være i fred og spille musikk med greit volum.

Det skal nevnes at det var ganske rolig på romlinghuset det året jeg bodde der i forhold til de historiene jeg har hørt fra tidligere år.

 

Internettet på Andenes er som forventet i bygde-Norge. Unntaket er NAROM som er på Svalbard-fiberet. Vet ikke om det har blitt bedre i senere tid da, men det var hverken dårlig eller bra når jeg bodde der.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Mener å ha hørt en her har fiber? Mulig jeg tar feil.
Med coax så tror jeg man kan få opp til 70/10 eller 70/5. Coax er forresten trollfjord som leverer, hvis jeg husker rett.

 

Edit; etter å ha forhørt meg, så var det ikke fiber, men utleieren hans som hadde sagt feil.

Endret av GtHoo
Lenke til kommentar

Er ikke så mange som har skikkelig godt nett her oppe så vidt jeg har forstått, og om de har det så deler de det med så mange at det byr på litt problemer. Godt mulig jeg sitter på det beste nettverket, 32/5mbit for meg selv. (Haugnesveien 19, i kjelleren i det røde huset like sør for skolen.)

Skal sies at jeg betaler 2800 i leie + strøm, og strøm her oppe er dyrt.

Hadde forferdelig ustabilt Telehor nett når jeg flytta inn, og utleier sa det skulle komme fiber fra Trollfjord, noe som viste seg å være kobber. Men mulig det er fiber inn til en sentral på øya og kobber ut til bostandene.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

Internett kommer veldig an på hvor du bor. Noen hybler har fiber, noen har en form for radio link til en sentral, noen har coax, og noen har adsl. Når du får hybellisten så kan du ringe rundt å høre hva de forskjellige hyblene har.

 

Hva slags info kommer på hybellista egentlig? Er det bare en adresse og et telefonnumer, også må en drive og ringe rundt for å høre hva de forskjellige har å tilby og hva de har inkludert i leien og hva leien er etc.?

 

Hva betaler du ca. i strøm i mnd da du som ikke har det inkludert? Hørtes dyrt ut med "dyrt" :p

Lenke til kommentar

Har endt opp med en regning på rundt tusen i måneden, så takk gud for mamma.

 

Dere får et lite hefte på 2-3 sider med liste over bostedene.
Varierer litt hvor mye info det står om hver hybel/leilighet. Om strøm er inkludert står der, men nettverk er det bare noen få som opplyser om, men det er ingen som betaler for eget nett så vidt jeg vet. Det er også godt opplyst om du deler fasiliteter med noen, tilgjengelige hvitevarer osv. Bilder og størrelse på hybler og leiligheter er noe som mangler.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...