Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Romteknologi VG3 Andenes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gled dere ;)

 

fyr på med fest på hybelen til den med mest plass neste helg. var starten på et satans bra år for min del det ;)

og meng dere med de lokale mye bra folk der også, og så er det flere av de som er 20+ så de kan kjøpe sprit til dere :p

 

er viktig å få slippe ut damp i helgene da ukedagene er lange og tunge ;)

 

og selv om det er tidlig: anbefaler Høgskolen i Narvik og Aberystwyth (hvor jeg selv studerer) en tanke ganske tidlig i året. men har aldri havna noen av stedene om det ikke var for Romteknologi linja og ikke minst mafiabossen på andøya aka Hugo Larsen

 

BTW er romling anno 09

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Han har slitt med leietakere der tidligere, det hadde vist brukt å være mye heftige fester der og mye purk på dørene for å stoppe bråket :p

 

han ga meg og de jeg bodde i romlinghuset 24 timers dispansasjon fra "støybegrensningene" når han hadde fest en gang, han angra seg etterpå da han fant ut at vi ikke trengte søvn :p

 

og joda hugo er en helt! har aldri kommet meg såpass langt som jeg er nå uten han!

og BTW grattis med statusen som romling ;) når skal dere på ARS for første gang?

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Hei, Sigurd her..

 

Jeg går nå vg 2 data og elektronikk, og har planer om å søke romteknologi neste år, vet dere hva intakskravene er og hva snittet ligger på?

Hadde vert kult om noen kunne fortalt litt om inntak og sånt, så slipper man å være så usikker på om man kommer inn eller ikke. :)

Lenke til kommentar

Vil du inn kommer du inn, det er praksisen sånn basicly.

spørs hvor mange som søker og hvor mange det er som søker i ditt fylke.

 

kom i kontakt med lærerne der enten når de er rundt og "reklamerer" for romtek eller via mail elns vis interresse, sett romtek som 1. valget ditt. hva som kreves av karakter varierer sterkt fra år til år men klarer du å holde deg på 4-er nivå er du nok safa ;)

 

og for all del, om du vil gjøre noe nytt og spennende KOM DEG PÅ ROMTEK! det er uten tvil det beste valget jeg har gjort hittil i mitt liv. før jeg hørte om romtek og fikk prata med hugo (sjefen på linja) så det ut som at kom til å jobbe med å skru i pc'er og forsterkere og sånt når jeg var ferdig med vgs noe jeg var lei av etter arbeidsutplasseringer. ikke trodde jeg at jeg kom til å gidde påbygg heller.

 

nå skal jeg starte på 2. året med AI & Robotics ved Aberystwyth university i Wales og jeg er helt klart innenfor et fagområde jeg kan jobbe med til jeg pensjonerer meg.

 

året er ganske tøft både fagmessig og på fritiden da du bor for deg selv og må være selvstendig, og du blir sittende på skolen til godt utpå kveldene flere ganger i uka men alt var verdt det :)

Lenke til kommentar

Det var godt å høre.

 

Jeg hadde liksom planlagt romtek da siden 10. klasse, jeg og faren min fant det på internet, og det hørtes jo veldig spennende ut siden jeg har vert interessert i verdensromtte og slikt siden jeg var liten.

 

Bor i Nordland, men fortsatt langt unna andenes:P

 

Har begynt vg2 nå, men på vg1 fikk jeg ikke så gode karakterer, grunn til det er at jeg gikk skole over internett noe som heter LOSA som er lokal opplæring over pc... så snittet mitt var 4.4, men håper å høyne det nå i år da :)

 

weebl, hva handler AI og robotics om?? er Det Artificial intelligence og slikt?? høres kult ut

 

Og tok du påbygginga etter eller samtidig som vg3??

 

Om jeg da kommer inn så har jeg vurdert å ta det som privatist blir det veldig slitsomt eller?

Lenke til kommentar

Jeg tok norsk, historie og r1 som privatist der oppe ja, tror nok det er lettere mens du er der enn å ta det etterpå da du slipper lett unna :p

 

og ja det handler om det det høres ut som, er vel egentlig dataingeniør men med en del andre fag.

 

og lars_era: grattis du er herved i den kuleste klassen!

Lenke til kommentar

Blir nok det da^^

 

Gleder meg som en onge:) tror det blir spennende..

 

Takk for infoen folkens, har vært til stor hjelp:) jeg blir å følge med videre på denne diskusjonen, og hvis det skjer noe kult så må dere skrive om det :D

 

Det gir meg mer sikkerhet på at jeg tok det rette valget innenfor elektronikk og greier^^

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det var godt å høre.

 

Jeg hadde liksom planlagt romtek da siden 10. klasse, jeg og faren min fant det på internet, og det hørtes jo veldig spennende ut siden jeg har vert interessert i verdensromtte og slikt siden jeg var liten.

 

Bor i Nordland, men fortsatt langt unna andenes:P

 

Har begynt vg2 nå, men på vg1 fikk jeg ikke så gode karakterer, grunn til det er at jeg gikk skole over internett noe som heter LOSA som er lokal opplæring over pc... så snittet mitt var 4.4, men håper å høyne det nå i år da :)

 

weebl, hva handler AI og robotics om?? er Det Artificial intelligence og slikt?? høres kult ut

 

Og tok du påbygginga etter eller samtidig som vg3??

 

Om jeg da kommer inn så har jeg vurdert å ta det som privatist blir det veldig slitsomt eller?

Den romlingen med lavest snitt tror jeg hadde 3.7-3.9, under 4 hvertfall. :) så det går nok bare bra :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sånn, da har jeg søkt på linja, er jo forsåvidt lenge til, men hvordan er det med hybler der oppe?

Ønsker egen hybel med eget bad og sånt, gnaske sentrert. Finnes det eller er det noe som ikke eksisterer der oppe?:p

Hvis noen vet noe om det og kunne listet noen alternativer bare så hadde det vert fint :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...