Gå til innhold

Lenovo lanserer S12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stemmer Theo. Atom N270 og N280 støtter ikke Intel 64, Intel VT, SSE4.

 

Det er interessant å se at N270 bare trenger 30% CPU-last for å kjøre 1080p HD-film. Hemmeligheten er selvsagt at Ion tar seg at det meste av jobben. Det viser litt av hvor dårlig intels egne brikkesett er til å kjøre HD video. (720p kjører på 80~90% CPU-last, mens 1080p må man bare glemme). Jeg er glad jeg ikke kastet bort penger på en minibærbar som bare ville irritert meg.

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig :) Og jeg er klar for kjøp om jeg slupper glossy skjerm (LED er dog et stort pluss her) og kan ha mer enn 1GB minne i den.

 

OffT:

Skal jaggu gå til innkjøp av Asrock NetTop Ion 330 nå som jeg ble klar over den. Den kan ha 4GB DDR2 og er det perfekte mediacenter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
OffT: Skal jaggu gå til innkjøp av Asrock NetTop Ion 330 nå som jeg ble klar over den. Den kan ha 4GB DDR2 og er det perfekte mediacenter.

Min plan er at den nye minibærbaren skal få en dobbeltfunksjon:

- Liten og lett bærbar når jeg skal reise lett

- Mediacenter i stua når jeg er hjemme. (1 GB/s LAN forsyner den med filmer)

Lenke til kommentar

Jeg har samme håp som Simen1. Per dags dato står det en 12" Hp som forsyner stua med lyd og bilde. Da jeg ikke har store behovet for bærbar ellers, er den relativt stasjonær. Men jeg ser ikke behovet for en dedikert media senter + bærbar. Dette er to oppgaver for en maskin! :D

Lenke til kommentar

Jeg har i utgangspunktet samme plan som deg/dere, men kunne tenke meg en fast film/surfe maskin på soverommet med fast tilkoblet BT tastatur/mus og da er Asrock sin 330 perfekt.

Så slipper jeg å koble til og fra ting til enhver tid og kan ha en S12(e) liggende ved siden av med forum, msn, chat, email etc mens jeg ser film på Asrock og veggmontert LED skjerm.

 

I andre rom som stua vil dog S12 være fin å bare "docke" til. S12 vil også være min hovedlaptop(den jeg oftest har med meg), det er sjelden jeg trenger særlig CPU kraft for det jeg gjør på en laptop uansett. Med en god SSD vil den også være responsiv og god å jobbe med vil jeg tro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nvidia skriver forresten at Ion har innebygget nettverkskontroller for 10/100/1000 Mbit/s LAN. Jeg synes det er litt merkelig at Lenovo bare oppgir 10/100.

 

Jeg tror ikke minnebegrensningen ligger i Windows-lisensen heller. Det er mulig begrensningen ligger i bios eller at Lenovo har oppgitt feile maks-spesifikasjoner.

MS har vel hatt denne begrensingene for å få XP-lisens til netbooks? Det er ihvertfall flere av de som kun leveres med mye minne samme med linux.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sørtste minuset med Asrock sin NetTop (prøv å søk på forumet på det modellnavnet :p ) er mangelen på firewire. Hadde den hatt det hadde jeg faktisk kjøpt den på dagen. Uten det får jeg nemlig ikke DVB-C-dekoderkort koblet til (er vel ikke noen plass/ledige PCI-spor inni?).

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar

Denne så meget imponerende ut. Jeg har akkurat pakket opp min ASUS EEE 1000HE og har totalt 3 batterier for å klare meg en god stund uten strømadapter. Pcen skal være med på reise verden rundt. Maskinen er rask og responsiv ,men er litt skuffende at den sliter med enkelte webtv greier. Jeg kan være mange steder i verden ,men ikke pokkern om jeg kan klare meg uten Tippeligaen.

 

Skal bli artig å se hvordan S12 yter under normal aplikasjoner som Lightroom og Photoshop.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som denne kommer til å kjøre W7 -> Microsoft and Intel looking to limit netbook sizes to 10.2-inch for Windows 7.

Microsoft and Intel have reached a consensus to decrease the upper screen-size limit for netbook PCs equipped with Windows 7 from 12.1 inches to 10.2 inches, according to sources at Taiwan-based ODM notebook makers, who added that this may have a negative impact on VIA Technologies.
Lenke til kommentar

Man trenger jo ikke være slave av Microsofts idiotiske begrensninger hvis man ikke vil. F.eks kan man:

A. velge et helt annet OS med mindre tøyler og reimer.

B. kjøpe en minibærbar uten Windows-skatt og kjøpe en fullverdig Windows 7-variant til den på egenhånd.

C. kjøpe en minibærbar med Windows-skatt, kjøpe en fullverdig Windows 7-variant til den på egenhånd og bite i seg at man betaler for en OEM-versjon man ikke får brukt.

Lenke til kommentar

Eneste som trekker ned på Lenovo S12 for min del er:

 

Tastatur

Prosessor

Windows avgift

 

RAM og hardisk får vi jo se hvordan blir når den kommer ut på markedet, regner med at det blir litt å velge mellom.

 

Glossy og LED er jo bare herlig, og 12,1" skjerm med litt oppløsning!

Lenke til kommentar
Man trenger jo ikke være slave av Microsofts idiotiske begrensninger hvis man ikke vil. F.eks kan man:

A. velge et helt annet OS med mindre tøyler og reimer.

B. kjøpe en minibærbar uten Windows-skatt og kjøpe en fullverdig Windows 7-variant til den på egenhånd.

C. kjøpe en minibærbar med Windows-skatt, kjøpe en fullverdig Windows 7-variant til den på egenhånd og bite i seg at man betaler for en OEM-versjon man ikke får brukt.

Jeg mener ganske sikker å ha lest man kan få tilbakebetalt Windows-skatten ved å ta kontakt med Microsoft, og at det var du som skrev det (kanskje det var en annen forum-rev?).

 

Unødvendig arbeid når det beste hadde vært en gratis prøveversjon på linje med Nortons 30 dager prøveversjon, men det er da noe.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Er det bekreftet at OS X er kompatibelt med Nvidia Ion-chipsettet ennå?

 

Interresant tanke:) Jeg vil tro det går greit, etter hva jeg har lest er dette mer eller mindre et nvidia 9400 brikkesett og det samme sitter i blant annet MacBook Air.

Hadde vert kult med en billig"mac" som denne. Forøvrig synes jeg den var den klart peneste av alle netbookene hittil, trass i at den er litt stor til å kalles netbook.

 

Og enig med amnge over her, glossy skjerm er IKKE veien å gå, ghjør jo Pcen helt umulig å bruke der man skal bruke en minipc mest, nemlig ute!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...