Gå til innhold

Er stemmer viktigere en Norges Nasjonaldag for AP?


Anbefalte innlegg

I min gledesrus over at vår nye nasjonalhelt Alexander Rybak dunket inn den mest overlegne seieren i MGP's historie så ble jeg en smule oppgitt over vår stasministers prioriteringer...

 

Det var først når statsministeren ble intervjuet på direkten fra sin utenlandsreise i Spania at jeg egentlig fikk med meg hva han holdt på med der nede og det fremgår da av diverse medier at Jens rett og slett er på fisketur etter FRP stemmer.

 

Ok.. folkens.. det høres isolert ett ut som en grei sak, men bør ikke Norges statsminister prioritere Norges nasjonaldag fremfor å forsøke å stjele velgere fra et annet parti?

 

Hvor er fokuset liksom, hva er det som betyr noe på denne dag egentlig?

 

Det har da for pokker ikke noe å si om man er RV'er, KRF'er, eller FRP'er eller hva det skulle være på denne dagen vel?

Vi feirer Norge, og politisk retning, eller religiøs overbevisning bør være likegyldig på en slik dag...

 

Dette er en fest for hele Norge, og da velger altså landets øverste leder å reise vekk for å stjele stemmer fra FRP på solkysten i Spania...

 

Er ikke dette et hån mot det Norske folk så vet ikke jeg, og dette er de vi liksom skal stole på...

 

Nei fysj...

 

Utover det så gikk det noen kroner på mobilregningen til Island... og fy flate jeg digger Rybak mine venner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke å uttale meg om Rybak, først og fremst har jeg ikke grunnlag til det og som det andre bryr jeg meg kun om forhold som har en rasjonell betydning for samfunnet – så til Rybak og resten av grand prix søppel (slik som heanwi så fint presiserer) - ” Couldn't care less”. Politikk derimot er noe som jeg anser som meget avgjørende for individets og samfunnets tilstand, i tillegg til at jeg har brukbart grunnlag til å uttale meg om.

 

Til tross for at jeg ikke er i takt med vår statsminister på flere områder, så anser ikke jeg hans nylige handling som problematisk. Han er politiker og han driv med politikk. Hva er det egentlig du vil at han skal gjøre? Sette seg ned i godstolen og håpe på at AP skal vinne valgkampen uten innsats? Ingen partipolitiske ledere gjør det, hvorfor skal Jens Stoltenberg være annerledes? Han har en jobb å gjøre, ikke bare ved å lede landet men også ved å sørge for at han får uttøve den politikken som hans parti står for i fire nye år. Hvordan mener du han skal gjøre dette hvis han ikke kjemper om hver eneste stemme? Hvordan kan han være verre enn Karl I Hagen som nesten bor, og feirer 17. mai, i Spania?

 

Jens må, på lik linje med alle andre partiledere, prøve å få flest mulig til å stemme på hans parti. Hvis det betyr å reise til Spania, så er dette fullt legitimt i forhold til mine preferanser. Bare fordi han befinner seg i Spania på jobb under 17. mai betyr ikke at han er mindre nordmann enn det du er, eller at han ikke bryr seg om Norge. Det er nettopp fordi han bryr seg at han ønsker å praktisere politikken han står for i fire nye år, i stede for å tape kampen til fordel for Frp ved å sitte hjemme å være lat.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Synes det er greit og fornuftig at statsministeren reiser til Spania. Det bor tross alt nordmenn der og, som kan ha glede av å møte statsministeren og se han tale. Det er svært viktig å ta vare på nordmenn sine interesser i utlandet.

 

Selvsagt er AP på stemmejakt! Det er ikke uten grunn til at de følger FrP og starter lokallag der nede.

Så nå blir det konkurranse mellom Carl Ivar og Monopol-Jens, noe jeg tror begge setter pris på.

 

Men en ting jeg lurer på er hvor populær statsministeren er blant de eldre. For veldig mange flytter ned dit pga. den totalt feilslåtte eldreomsorgen her til lands.

Jeg lurer på jeg, om Stoltenberg er stolt over å ha innført kildeskatt for alle pensjonister som bor i Spania.

Nå har man altså funnet ut at de som får pensjon fra staten, skal betale 15 % av dette tilbake til Norge, når de selv ikke bruker våres velferdssystem.

 

Dette kan umulig de eldre sette pris på. De har blitt ført bak lyset.

 

Spania er og blir FrP sitt sted. Spania er Carl og Eli sitt sted :)

Eldre trives i Spania, ikke i Norge. Der betaler de en egenandel for helseforsikring i året, samtidig som de får rask behandling på sykehusene.

 

Carl Ivar er mannen som eldre identifiserer seg med, ikke Monopol-Jens :)

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar
Men da er vi altså enige da,, Norges Nasjonaldag er ikke viktig for AP.. jepps.. bare greit å få notert i boka her....

Jens skal feire 17.mai i Spania + Jens er politiker = AP driter i 17. mai. :dontgetit:

 

La sånt pisspreik vere og feir 17. mai i staden for :)

Endret av thamule
Lenke til kommentar

Er man usikker på intensjonen ved en tråd eller innlegg som sådan, skal man rapportere og ikke kommentere. På bakgrunn av dette forsvant ’3’ innlegg. Vi holder oss for gode til personangrep på forumet. Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Redigerte også ytterligere ’1’ innlegg.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...