Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Skulle du ønske et alternativ har Sound Manager den samme funksjonen. Du lager enkelt og greit en plan på at ved et tidspunkt skal volumet ned til det laveste hakket og så ved et annet så stilles den opp til f. eks "dagnivå".

 

Du kan velge System, Ringer, Notification, Media, Alarm og In-call-volume separat.

 

 

 

Edit: Finnes det et program som senker volumet på ringetonen og meldingslyden når man setter inn headset? Det volumet som er passe når telefonen ligger i lomma/på bordet tar jo livet av meg når jeg får det rett i øret gjennom headsetet :S

Endret av Baltazar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha brukt telefonen sia laurdag, har eg desse programme å anbefale:

 

- Weather Widgets (yr.no) Ein herlig app som er som den orginale, bare at den hentar været frå yr.no, og den er mykje meir nøyaktig!

 

- Shush! Det er ein app som gjer at når ein mutar telefonen med volumkontrollen på sida, så kan ein velje kor lenge ein vil at den skal være muta (alltid, eller 30min - 12timar)

 

- Astrid er ein kjempe kjekk Task/Todo list app

 

- Meridian Player Pioneer er ein meget kjekk video og musikk avspillingsapp. Brukar den sjølv bare til video, og den er lett å spole med og pause. I tillegg til at den hugsar kor langdt du såg seist, så den kjem tilbake der ein var

 

- Battery Widget er uvurderlig å ha på heimeskjermen, den viser enkelt å greit kor mange % straum det er igjen, og om ein trykker på ikonet kan ein lett slå av/på Wi/fi, Bluetooth og GPS, det er og ein snarveg til Lyd og skjerminnstillingane.

 

- Ringdroid er ein hendig app som gjer at du lett kan skifte ut lyden på alarmen, ringetona, meldingstona og varselstona ut med ein sang eller mp3.

 

- Wefi Connect er ein kjekk app som gjer at du lett kan sjå kvaslags nettverk det er rundt deg, om det er passord på, om du må logge på via nettleser og om det er usikra. Har ikkje nytta det mykje, så har ikkje satt meg så godt inn i det.

 

- Calculator er ein uvurdelig app om du driver med avansert matte, har dei allerfleste avanserte innstillingar som ein treng i blandt anna teoretisk matte.

 

- BatteryTime Lite er ein app som gjer at du kan sjå kor mange timar du har med internettsurfing, musikk/video avspilling, samtaletid og standbytifd ved f.eks. 50% igjen på batteriet.

 

- 3G Watchdog er ein uvurdelig app om ein har eit abonement med begrensa internett-trafikk, her kan ein lett sjå kor mange mb ein har bruka, og ein kan sette varsel ved f.eks. 500mb i mnd o.l.

 

- Locale er ein hendig app om man sett seg godt inn i det. Her kan ein lagre innstillingar om ein har f.eks. 25% igjen på batteriet, så skrur lysstyrken seg ned, wi/fi blir slått av og skjermen skrur seg av tidlegare.

 

- Dolphin Browser er eit bedre alternativ enn den orginal brownser, den støttar blandt anna zooming med fingrene, fanar (slik som firefox o.l.) og den er raskare enn den defulte nettlesaren. (Om nokon finn ut korleis ein kan endre startside, hadde det vore flott om du kunne ha sagt frå :))

 

Håpar dette hjalp nokon, dette er i allefall det eg har å anbefale til no :thumbup:

Lenke til kommentar

Herlig post! :)

Kommer garantert til å laste ned flere av disse når jeg får min Desire.

 

Er forresten ny til android. Programmene fungerer vel på tross av mobiltelefoner? Jeg mener, det er ikke sånn at et program funker på HTC Hero, men ikke Desire f.eks ...?

 

Fungerer nyere versjoner av android med programmer utviklet for eldre android-versjoner?

Lenke til kommentar

@Ondskap:

Knallbra post! Skal sjekke ut flere av disse appsene, BatteryTime Lite, Meridian og Shush må testes. De andre er stort sett ferdig-testet :) Takk!

 

edit:

Anbefalingen av Weather Widgets (yr.no) bifalles, knallbra app med langt flere vær-detaljer enn Sense-appen. :thumbup:

Endret av Eisim
Lenke til kommentar

Angående Android Marked og utvalget av Apps....

 

En av mine favoritt Apps til iPhone ble i dag sluppet til Android! :dribble:

(Jeg byttet ikke til android før jeg fikk høre at denne skulle lanseres 19.April)

 

Så nå er det sluppet og folk rund tom i verden (kanskje bare USA) er happy og lykkelige for det...

 

Men i Skandinavia er det ikke noe å se til Appen på Marked...

(Ja, den er gratis)

 

En verdenslansering gjelder ikke Norge og Australia.?

Når skal Google? få ut fingeren å lansere et komplett marked med betal apps til oss i Norge.???

At det Norske App-markedet var så ræva viste jeg ikke før jeg kjøpte Desire... :ermm:

Små tulleapps er jo eneste man finner i Android Marked, Hvor er de store gjennomført Betal-Appsene...?

 

http://www.youtube.com/watch?v=cOqmiacoKrQ&feature=related

Lenke til kommentar

Er forresten ny til android. Programmene fungerer vel på tross av mobiltelefoner? Jeg mener, det er ikke sånn at et program funker på HTC Hero, men ikke Desire f.eks ...?

 

Fungerer nyere versjoner av android med programmer utviklet for eldre android-versjoner?

Som regel ja, men ikke hvis programmene bruker APIer som ikke lengre er i bruk. Dette gjelder som regel bare enkelte programmer, og mesteparten virker med alle versjonene.

 

 

En verdenslansering gjelder ikke Norge og Australia.?

Når skal Google? få ut fingeren å lansere et komplett marked med betal apps til oss i Norge.???

At det Norske App-markedet var så ræva viste jeg ikke før jeg kjøpte Desire... :ermm:

Små tulleapps er jo eneste man finner i Android Marked, Hvor er de store gjennomført Betal-Appsene...?

Angående hvor programmet ble utgitt er det utvikleren selv som bestemmer.

Mange av de mest gjennomførte appsene kan du få tak i gjennom andre betalkanaler. Dette gjelder de fleste GPS-navigasjonsprogrammene og mer.

 

Alternativet som jeg kommer til å benytte meg av, er å bruke et britisk SIM-kort når jeg vil laste ned og kjøpe betal-apps. Langt i fra ideelt, men det virker.

 

edit: hvis du ønsker, kan jeg laste ned RunKeeper til deg og sende det på mail. Er et gratis program, så det burde gå fint.

 

edit2: Jeg finner RunKeeper med min HTC Dream og norske innstillinger, så det er ikke blokket i Norge. Problemet ligger i at hver mobil må ha et "fingeravtrykk" hos Google for å få tilgang til enkelte programmer (usikkert hvilket kriterie som gjelder på disse programmene), og Desire har ikke fått det enda. Det er også grunnen til at f.eks. Google Earth ikke kommer opp i markedet. Dette gjelder ikke bare i Norge, men for alle Desire telefoner.

 

Kan uansett sende det til deg.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Har funnet samme info virker det som :thumbup:

 

The explanation we have been given is that for all new ROMS released we have to supply Google with a "fingerprint" that identifies the ROM and this needs to be updated in their database with compatibility info and such so that the correct apps can be shown. Such as the market filtering out incompatible apps. We do supply these before relaese of all our ROM's and devices however we have no say over how long it takes for Google to update their database.

 

Tåpelig at de ikke får ut slikt såpass tidlig at det er klart når telefoner kommer på markedet...

 

Sender deg en PM :)

Lenke til kommentar

Kan vel også nevne en liste med anbefalte programmer.

Har droppet å ta med de som blir nevnt i tråden hele tiden.

 

SwiFTP er en FTP server som gjør at man enkelt kan overføre filer mellom pc og mobil, uten å måtte finne kabler og.l. Ikke testet særlig grundig ennå men ser ganske ålreit ut!

 

Meridian er en multimediaavspiller som inneholder det meste. Har personlig nesten bare brukt den til film siden man får mulighet til å begynne på filmen der man sluttet, i motsetning til originalavspilleren.

 

Smart Alarm Clock er en vekkerklokke som visstnok skal virke slik som den berømte appen til iPhone(som tar fyr i sengen), altså måler døgnrytmen din og vekker deg ved best tidspunkt. trenger noen dager på å teste denne, men ser ikke like gjennomtenkt ut som den på iPhone.

 

Paper Tosser et spill som går ut på å kaste papir i søppelkassa. Dette spillet er kjent fra iPhone og funker nesten like bra på Android. Et godt eksempel på at det også blir satset mye på android.

 

Se hvem som ringer - Applikasjon av Gule Sider som både brukes til å fortelle hvem som ringer, men også fungerer som en telefonkatalog-app hvor man kan slå opp de numrene man ønsker. Kan virke litt treg noen ganger ved innkomne samtaler.

 

CardioTrainer er en treningsapp som funker til alle slags treningstyper. Gir god informasjon om treningen både i og etter trening. Ser svært gjennomtenkt ut men har ikke prøvd den nok ennå.

 

GDocs er en svært god app om man har kjennskap til Google Dokumenter. Gir mulighet til å lage dokumenter på telefonen og synce med Google docs, eller omvendt.

 

Nimbuzz IM & Voice er etter min mening den beste chatteklienten, i tillegg til at den gir mulighet til å opprette Skype-samtaler. Applikasjonen er godt intergrert i android.

Hvis noen lurer er det en Skype-applikasjon på vei...

 

Scan2PDF Mobile er et program som lar deg ta bilder av f.eks. sider i en bok, og deretter gjøre det om til en sammenhengende pdf-fil. Funker fint om man f.eks. skal øve til prøve på bussen, uten å måtte bla i en 500 s. bok.

 

3banana Notes er etter min mening den beste notat-appen. Gir gode muligheter til å både legge ut notater på internett, eller bare lagre på telefonen. Også en hendig widget.

 

handycalc er en avansert kalkulator med omtrent alle funksjoner man behøver av en avansert kalkulator, inkludert converter og graf.

Anbefaler å teste ut!

 

Nå orker jeg ikke skrive om fler :p

Hvis det er noen som lurer på noe angående noen av de nevnte eller andre, så bare spør ;)

Endret av REBBERN
Lenke til kommentar

Smart Alarm Clock er en vekkerklokke som visstnok skal virke slik som den berømte appen til iPhone(som tar fyr i sengen), altså måler døgnrytmen din og vekker deg ved best tidspunkt. trenger noen dager på å teste denne, men ser ikke like gjennomtenkt ut som den på iPhone.

 

Se hvem som ringer - Applikasjon av Gule Sider som både brukes til å fortelle hvem som ringer, men også fungerer som en telefonkatalog-app hvor man kan slå opp de numrene man ønsker. Kan virke litt treg noen ganger ved innkomne samtaler.

 

Smart Alarm Clock er genialt, og under aktiv utvikling. Det virker altså med Desire? Vet at det ikke har virket tidligere på Hero.

 

Se hvem som ringer er greit nok, men til automatisk lookup av innkommende samtaler foretrekker jeg TrueCaller. Virker utmerket og det er mye raskere enn Gule Sider sin app.

Lenke til kommentar

Smart Alarm Clock er en vekkerklokke som visstnok skal virke slik som den berømte appen til iPhone(som tar fyr i sengen), altså måler døgnrytmen din og vekker deg ved best tidspunkt. trenger noen dager på å teste denne, men ser ikke like gjennomtenkt ut som den på iPhone.

 

Se hvem som ringer - Applikasjon av Gule Sider som både brukes til å fortelle hvem som ringer, men også fungerer som en telefonkatalog-app hvor man kan slå opp de numrene man ønsker. Kan virke litt treg noen ganger ved innkomne samtaler.

 

Smart Alarm Clock er genialt, og under aktiv utvikling. Det virker altså med Desire? Vet at det ikke har virket tidligere på Hero.

 

Se hvem som ringer er greit nok, men til automatisk lookup av innkommende samtaler foretrekker jeg TrueCaller. Virker utmerket og det er mye raskere enn Gule Sider sin app.

Smart Clock Alarm fungerer glitrende på X10, så da regner jeg med den funker på Desire også :)

Har dere vansker for å komme dere opp vil jeg forresten anbefale ShakeTillWakeup. Med innstillingen "pretty damn hard" så er man nødt til å komme seg opp :p

Lenke til kommentar

Har en HTC magic som trenger et mediaspiller program som lar meg se videoene på div nettsider. Tror det er adobe flash player 10 jeg trenger.

PS jeg kan ingen ting om mobiler og er svært utdatert på mobilfronten :p

Det du nok trenger er Flash 10. Flash 10.1 kommer til Android i løpet av det siste halvåret av 2010, men HTC Magic er ikke støttet.
Lenke til kommentar

Angående Android Marked og utvalget av Apps....

 

En av mine favoritt Apps til iPhone ble i dag sluppet til Android! :dribble:

(Jeg byttet ikke til android før jeg fikk høre at denne skulle lanseres 19.April)

 

Så nå er det sluppet og folk rund tom i verden (kanskje bare USA) er happy og lykkelige for det...

 

Men i Skandinavia er det ikke noe å se til Appen på Marked...

(Ja, den er gratis)

 

En verdenslansering gjelder ikke Norge og Australia.?

Når skal Google? få ut fingeren å lansere et komplett marked med betal apps til oss i Norge.???

At det Norske App-markedet var så ræva viste jeg ikke før jeg kjøpte Desire... :ermm:

Små tulleapps er jo eneste man finner i Android Marked, Hvor er de store gjennomført Betal-Appsene...?

 

http://www.youtube.com/watch?v=cOqmiacoKrQ&feature=related

 

Runkeeper er på markedet nå :)

Lenke til kommentar

Finnes det noe program som overvåker hvilke programmer som bruker 3G? Jeg har lastet ned 3G watchdog for å ha kontroll på hvor mye datatrafikk som brukes. Men jeg har sett at det brukes selv når jeg ikke vil (og jeg har skrudd av alle sync-muligheter så vidt jeg vet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...