Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukar Scandinavian Keybord nå, og har problemer med å finne ut av korleis eg legger ned tastaturet igjen. På standar keybordet så er det eit tastaturikon som ein kan trykke på, så forsvinner keybordet. Er ikkje det mulig med Scandinavian varianten?

 

- Takk på forhånd :)

 

Prøvd back knappen?

Takkaer, tenkte aldri over den gitt. Første gong eg har prøvd Android telefon i dag, så er litt grønn, hehe.

 

Du veit ikkje tilfeldigvis kvar eg finn slik som utkast/sendtemeldinger, lagrede meldinger etc. som på ein vanleg mobil? :)

Lenke til kommentar

Du veit ikkje tilfeldigvis kvar eg finn slik som utkast/sendtemeldinger, lagrede meldinger etc. som på ein vanleg mobil? :)

Utkast finner du ved å trykke på Menu knappen, og velge Kladd eller Utkast, vet ikke hva den heter.

Sendte meldinger lagres sammen med den kontakten du skriver med, akkurat som et chatteprogram. Lagrede meldinger tror jeg ikke finnes, men du kan sikkert bruke kladd mappen til dette :)

Lenke til kommentar

Noen formeninger om hvilket gps program som er det beste?

 

CoPilot eller ndrive?

 

 

Jeg har brukt Sygic ( www.sygic.com ) på Hero og Tattoo. Det låser seg til minnekortet, så dersom du skal reinstallere det med samme kort i mobilen, går det fint. Dersom du bytter mobil, er du nødt til å flytte over minnekortet. Når programmet skal aktiveres, er det minnekortets serienummer det knytter seg til. Dersom du kjøper lisens for en androidmobil, gjelder ikke lisensen for andre operativsystem. Selv om program og kart kan installeres på f.eks Symbian, er det deler av programmet som ikke virker, og produktkoden lar seg ikke legge inn. Går ut fra at det gjelder motsatt vei også, dersom man har en symbianmobil, og vil installere på en androidmobil.

 

Det er behagelig å navigere Med Sygic. Tegn/bokstaver er mer lesbare enn jeg har erfart med Ovi Maps og Navigon. Sygic tar litt mer tid å venne seg til, men er et gjennomtenkt og bra program.

 

Det virker også på Desire, men av en eller annen grunn virker ikke stemmenavigeringen. Stemmene (på ulike språk, også norsk) bllir installert, men man hører ikke noe. Dette virket på Hero og Tattoo. Skal prøve å finne ut årsaken. Jeg har ver. 9. Den nyeste er ver. 10.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

@ belenix og kewell79:

 

Takk for informasjonen!

 

Ser fra skjermbildene på Sygic's hjemmeside ut som Sygic 10 har endret utseendet på brukergrensesnittet.

 

Det står at det er gratis oppdatering fra Sygic 9 til 10!! Men den er ikke tilgjengelig helt ennå:

 

"A Free update to new Mobile Maps 10 will be available for users of Mobile Maps 9 shortly. Please sign up and you will receive your free update."

 

Men greit, da slipper jeg å kjøpe på nytt, mot å klare å vente en stund.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Brukar Scandinavian Keybord nå, og har problemer med å finne ut av korleis eg legger ned tastaturet igjen. På standar keybordet så er det eit tastaturikon som ein kan trykke på, så forsvinner keybordet. Er ikkje det mulig med Scandinavian varianten?

- Takk på forhånd :)

I innstillingene til skandinavisk tastatur, kan du velge om du vil dra fingeren over tastaturet for å lukke det ("swipe settings"). Høyre, venstre, opp eller ned. Ganske elegant =)

Lenke til kommentar

Takk carwin og zappza :-)

Prøvar internettet på mobilen og eg lurar på om det ikkje er mulig å zome med fingerane. På diskusjon må eg tappe 2 gonger med fingeren.

Er det ikkje nokon anna mulighet?

 

Er det nokon anna nettlesar som er bedre enn den innebygde som følger med desire?

- takk :-)

 

Er det nokon som veit om nokon bra apps slik at ein ser kor fort batteriet har gått sidan seist lading, og kva det er som brukar mykje straum?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

takker, den va lynkjap framfor den som er standar. Må man betale for den etterkvart?

 

og er det mulig å bruke ein anna startside enn den som er defult i Delphine brownseren?

 

Ein anna ting: Eg får ikkje zooma med fingrane der heller, og ikkje på heimeskjermen så eg får fram alle sju skjermane, så det må være ein eller anna innstilling eg har rota med, er det nokon som veit kva eg har gjort, og korleis eg kan stille det tilbake? :blush:

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

takker, den va lynkjap framfor den som er standar. Må man betale for den etterkvart?

 

og er det mulig å bruke ein anna startside enn den som er defult i Delphine brownseren?

 

Ein anna ting: Eg får ikkje zooma med fingrane der heller, og ikkje på heimeskjermen så eg får fram alle sju skjermane, så det må være ein eller anna innstilling eg har rota med, er det nokon som veit kva eg har gjort, og korleis eg kan stille det tilbake? :blush:

Prøv først en reboot, du.

Lenke til kommentar

Takk carwin og zappza :-)

Prøvar internettet på mobilen og eg lurar på om det ikkje er mulig å zome med fingerane. På diskusjon må eg tappe 2 gonger med fingeren.

Er det ikkje nokon anna mulighet?

 

Er det nokon anna nettlesar som er bedre enn den innebygde som følger med desire?

- takk :-)

 

Er det nokon som veit om nokon bra apps slik at ein ser kor fort batteriet har gått sidan seist lading, og kva det er som brukar mykje straum?

 

Prøv å deaktiver Skandinavian Keyboard om du bruker dette. Enkelte brukere har meldt i fra om at multitouch slutter å virke hvis man ikke bruker standard tastaturet.

 

Du trenger ingen dedikert app for dette, det ligger inne fra før av på systeminfo. Husker ikke helt hva menyen heter, men hvis du går inn på innstillingene, er det en av de nederste menyene. Du kan alternativt vente til du har under 15% batteri igjen, og så trykke på Why? knappen som kommer opp. Litt fiffig :)

Lenke til kommentar

takker, den va lynkjap framfor den som er standar. Må man betale for den etterkvart?

 

og er det mulig å bruke ein anna startside enn den som er defult i Delphine brownseren?

 

Ein anna ting: Eg får ikkje zooma med fingrane der heller, og ikkje på heimeskjermen så eg får fram alle sju skjermane, så det må være ein eller anna innstilling eg har rota med, er det nokon som veit kva eg har gjort, og korleis eg kan stille det tilbake? :blush:

Prøv først en reboot, du.

Herlig. Men kva var grunnen til at eg pluttseleg ikkje kunne zoome med fingrane, kjekt å vite.

Og er det mulig å sette ein anna homepage enn den som er defult, kan ikkje finne det i innstillingar.

Og finns det ein app som viser kor mykje batteri eg har bruka etter seist lading, og kva det er som tar mykje straum?

Lenke til kommentar

Takk Eksentor og Zappza

Lurte på to ting til i samma slengen:

 

Vil ein Aktiv Bakgrunn bruke mykje meir batteri enn ein som er heilt stille? Og brukar den meir når telefonen er i stanby med Aktiv Bakgrunn framfor still?

 

Er det MULIG at det skal ta 20minutt å konvertere ein episode på 40minutt til Mpg4 fil?!

Er det nokon som har forslag til eit bedre program som konverterar fortare i såfall?

Brukar OJOsoft Total Video Converter Pro....

Lenke til kommentar

Hørtes ikke ut som noen ille tid det. En grei tommelfingerregler når du driver med virkelig god kvalitet er konverteringstiden er litt kortere enn spilletiden. Pleier å slenge inn en sesog om gangen og la maskinen stå over natten.

åja, takk for tipset!

 

Men veit du om noko bra videoavspillings apps? Gjerne der eg kan velge mellom å bruke heileskjermen, eller tilpassa oppløsninga :)

 

Lurar òg fortsatt på: Vil ein Aktiv Bakgrunn bruke mykje meir batteri enn ein som er heilt stille? Og brukar den meir når telefonen er i stanby med Aktiv Bakgrunn framfor still?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...