Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn, som sagt over, så har jeg nå gått igjennom alle sidene i løpet av gårsdagen og i dag, og jeg har plukket de programmene og spillene som passet for meg og som jeg følte for å prøve.. dette er de jeg har prøvd, og hva jeg synes om dem så langt:

 

Programmene er heeeelt i tilfeldig rekkefølge..

 

 

Subsonic: Program for å streame musikk fra en annen PC over internet. Fungerer veldig bra, men har bare prøvd hjemme og ikke "ute i felten".

 

Trafikanten: Program for å se når diverse busser, baner og trikker går fra holdeplass. Har testet og funnet meget godkjent. Hørt mye skryt av programmet også.

 

Torrent-fu: Program for å styre torrentprogrammer, f.eks uTorrent. Kan starte og stoppe og mye annet. Kan også søke og legge til torrenter bruk av et par kjente steder, men vet ikke om muligheten for å legge til egne og private torrent-steder. Anbefales til sitt bruk.

 

Wiggle Lite: Skal være et program hvor man kan bestemme mobilens egenskaper, som om BlueTooth skal være på, ringe-modus, lys og volum osv.. i forhold til hvilket trådløs nett du er i nærheten av. Man skal nødvendigvis ikke behøve å være tilkoblet til nettet, bare at mobilen oppdager nettet. Så man man da ha forskjellig profil for hjemme, jobb, skole, kjæreste, osv.. Ikke prøvd andre steder enn hjemme, virker greit..

 

OI Shopping: En "handleliste" som virker enkel og genial. Man skriver ned, så kan man "huke av" når oppdraget er gjort. Og man kan også skrive inn pris og antall i hver post. Fått skryt, men ikke sett så mye på det selv enda..

 

Varsel fra YR: Viser værvarslingen noen dager frem i tid. Enkelt og greit. Anbefales.

 

Barcode Scanner: Man bruker kameraet til å scanne strekkoden, for så å sjekke opp mot Google Store, eller bare Google.. den bruker kort tid og finner nummeret som står under veldig lett, så kan man trykke på en knapp for å søke i din standard browser, men der har jeg enda ikke funnet noe. Kanskje ikke noe spesielt for skandinaviske land!? Artig på en måte, men lite fornuftig enda..

 

Dialer One: Et ringeprogram.. greit nok, men ser ikke den store forskjellen og nødvendigheten fra denne og den innebygde!?

 

JustPictures: Bildeviseprogram. Fikk noe skryt, men har ikke fått testet så mye da jeg bare har ett bilde på mobilen min for øyeblikket..

 

Google Goggles: Man skal kunne ta bilde av en gjenstand, så skal google klare å finne informasjon om produktet.. prøvde med et par ting, men gikk ikke så bra.. det skal sies det var litt småobskure saker jeg tok bilde av også.. Prøv for moro skyld!

 

Astrid: Et notat/huske-program.. ikke prøvd, men fått masse skryt i hele tråden..

 

gStrings: For de av oss som spiller gitar er dette et must. En gitar-tuner, og den fungerer utmerket!!

 

Buddy Runner: Treningsprogram som holder orden på hvor mye du har løpt og avstand, og kalorier, etc.. ikke prøvd men fått en del skryt.

 

Automatic Task Killer: Denne har også fått en del skryt, men har ikke helt skjønt meg på den enda..

 

Currency: Program hvor man kan legge til mange mynt-enheter og så finne ut kurs og hva noe er verdt i annen mynt.. Enkelt og genialt!

 

CardioTrainer: Samme som Buddy Runner.. ikke prøvd..

 

Dolphin Browser: En annen nettleser som har fått mye skryt. Ikke prøvd noe særlig.

 

Nimbuzz: En klient som skal klare flere chatte-kommunikasjons klienter på en gang. Jeg prøvde den for MSN og Skype sin del.. hatt litt problemer med å logge på Skype og Facebook, men den fikk en del skryt.. kan bare ha vært server-error når jeg prøvde..

 

Opera Mini: Nettleser med mye skryt bak seg.. ikke surfet noe særlig på nettet enda..

 

MSN Droid: MSN program.. Syntes den fungerte veldig bra! Man får ikke eget og andre bilde der da, som er et lite minus.. men bortsett fra det har jeg ingenting å utsette på den enda!

 

Wapedia: Wikipedia tilpasset søkemotor og vindu.. Anbefales!

 

Gulesider: Ikke prøvd enda, men skal visstnok vise deg hvem som ringer når det er et "ukjent nummer" som prøver å nå deg.. Ellers er det vel også en søkemotor for gulesider og telefonkatalogen..

 

Fring: Også en multi-chatte-klient (hva heter de, egentlig?). Folk har klagd litt over lag med Skype.. jeg har bare så vidt logget inn.

 

Handcent: Meldinger (SMS). Litt kul og anderledes meldings-viser enn den innebygde. Anbefales.. i hvert fall prøv! Kan også laste ned en del fonter..

 

Spotify: Spotify.. Genialt! Kjøpte premium-konto jeg også nå.. velger bit-rate fra 96 til 160.. Kan ikke scrobble til last.fm som er det eneste minuset jeg har!

 

Battery: En batteri-widget som viser i % hvor mye som er igjen, og hvis man trykker kan man lett slå av og på wifi, gps og bluetooth.. anbefales!

 

Battery Graph: Viser, som en graf, i % nivået på batteriet ditt.. Anbefales også..

 

BatteryTime Lite: Et batteriprogram som viser forventet tid igjen til tale, idle, video playback, audio playback ovs, basert på antall % som er igjen. Man velger telefon fra en liste også.. HTC Desire var ikke der, men flere andre..

 

NetCounter: Ikke fått til å fungere.. ikke over WiFi eller noe annet.. Har ikke prøvd GPS og sånn, så ikke helt sikkert på hva den skal reagere og ikke på.. fått mye skryt, men for meg har den vist nada nix..

 

Ring Toggle: Med et klikk så bestemmer du om mobilen skal ringe, ringe & vibrere, vibrere, eller være helt stille.. Anbefales..

 

ASTRO: Fil-utforsker.. Fått en del skryt samme som ES File Explorer, så anbefaler begge.. men ikke prøvd dem så mye selv annet enn jeg ser at det som er på minnekortet vises..

 

aTrackDog: Et program som skal holde orden på de nedlastede programmene dine og gi beskjed når de skal oppdateres.. den har fått en del skryt, er jo derfor jeg har lastet ned, men ikke helt skjønt meg på programmet enda..

 

WebSharing: Kan dele filer via en gitt nettside. Verdt å prøve!

 

 

ES File Explorer: Som ASTRO..

 

Bluetooth: Ikke fått til å koble til PC-en min med Bluetooth enda.. prøve litt til..

 

Simple Last.fm Scrobbler: Scrobbler fra musikkavspilleren helt flott. Anbefales!

 

MortPlayer Audio Book: Skal være mulig å tagge hvor man er i en låt/bok, slik at det skal være lett å starte der man sluttet.. ikke prøvd enda..

 

Shazam: Lurer du på hva sangen og artisten som spilles er? Start programmet og innen få sekunder så finner programmet det ut for deg. Veldig overraskende hvor bra den fungerer. Anbefales

 

 

SNesoid Lite: SNES Emulator.. fungerer faktisk.. Anbefales!

 

GameBoid Lite: Ikke fått til å fungere.. trenger en rom-fil, og ikke kommet så langt..

 

Pinball: Pinball, men syntes det var kjedelig..

 

Abduction: En ku som spretter oppover som skal lande på plattformer høyere opp.. meget artig! Styres ved hjelp av å bevege på telefonen.. Anbefales!

 

Bebbled: Få poeng ved å få like farger ved siden av hverandre for så å fjerne dem.. litt standard, men greit tidsfordriv sikkert..

 

Count It: Hoderegneprogram: Du får oppgitt et tall, så må du innen en viss tid trykke på tall fra 1-9 til du får det tallet.. Eks: 34 = 9 + 9 + 8 + 1 + 7 ..litt vanskeligere enn det høres ut som..

 

Calvin and Hobbes: En ny daglig tegneseriestripe av Calvin and Hobbes! Må bla bakover..

 

 

 

Beklager at jeg ikke kan si altfor mye om så mange enda.. men, dette er de jeg har plukket ut, og ingen av dem hadde ferre stjerner på Market enn 4.. hvis dere ser at jeg har valgt noen programmer som dere har et alternativ til som dere synes er mye bedre, så vil jeg gjerne vite!

 

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar

Kan jo legge ut de programmer jeg bruker da.

 

Abduction World Attack - Betalingsvare. Hopp fra platform til platform ved å bruke akslerometeret til å styre kua.

 

Akinator - Betalingsvare. Denne siden, bare mobilt og koster penger. Morsomt å vise frem til andre, og hvis du kjeder deg, men spørs om det er verdt det.

 

AppAware - Viser hvilke program som er hyppigst lastet ned fra Market.

 

AsciiCamera - Ta et bilde og gjør det om til AsciiArt. Både i sort-hvit og fine farger. Eksportert til HTML også.

 

Barcode Scanner - Les informasjon fra 1d og QR barcodes.

 

Better Terminal Explorer - Terminal.

 

Bible - Bibelen..

 

Color Note - Legg til en gul liten post-it lapp på hjem-skjermen.

 

Compass - Kompass..

 

Currency - Konverter fra en valuta til en annen.

 

Daily Strip - Overlegen tegneserie-app. Viser alt fra Tommy og Tigeren til Liberty Meadows.

 

Dictionary.com - Engelsk ordbok. Har en widget som viser dagens ord, hvis du er ute etter å øke ordforrådet dit.

 

Discovery - Tror den kun finnes på amerikansk market. Ser snutter av Mythbusters, TimeWarp og andre Discovery programmer.

 

Dolphin Browser - Bedre nettleser.

 

Engadget - Bare på amerikansk market. Les Engadget på mobilen.

 

Google Sky Map - Stjernekikkerapp.

 

Gowalla - Sjekk-inn app. Ikke så mange steder registrert i norge enda.

 

Gule Sider - Se hvem som ringer, eller søk opp et nummer eller navn.

 

Hancent SMS - Bedre SMS program.

 

Jewels - Bejeweled til android. Morsomt og et skikkelig tidsfordriv.

 

Locale - Velg om telefonen din skal være stille, om wi-fi skal være på eller hvilken ringetone du skal ha, alt avhengig av når på døgnet det er, hvilken avtale som er aktiv eller hvilken lokasjon du har, med mer.

 

Opera Mini 5 - Bedre browser. Likte ikke den scrollinga. Den snapper ikke til kolonnene like mye som Dolphin gjør. Men overlegen på å bruke lite trafikk.

 

PhoneMyPC - Betalingsvare. Styr PC'n din fra telefonen. Virker både over internet og lokalt over wi-fi. Både se skjermen, bruk den som en track-pad eller kjør egendefinerte kommandoer.

 

Photobucket - Se på bilder fra photobucket eller last opp til ditt album.

 

Photoshop Mobile - Rediger bilder (Bare størrelse, rotasjon, flip, hue osv.. Ikke noen brush tool her)

 

Robo defence - Betaling eller free. Tower Defence.

 

SMS Backup & Restore - Uvurderlig dersom du bytter rom ofte.

 

Spectral Pro Analyzer - Betaling eller free. Analyser støyen rundt deg.

 

Spotify - Fantastisk. Kjøp gjerne et litt større minnekort, så har du en fullverdig musikkdevice.

 

SUFBS - Betalingsvare. Filutforsker med root access.

 

Titanium Backup - Tar backup av programmer, og data til programmene. Uvurderlig om du bytter rom ofte.

 

Trafikanten - Interface til vkt.no. Live virker bare i Oslo så vidt jeg vet.

 

Unit Converter - Converter fra meter til fot, eller fra celsius til farenheit, med mer.

 

Varsel fra Yr - Beste yr widgeten hittil.

Lenke til kommentar

Jeg kjører selv dxtop, hovedsaklig pga to gode funksjoner: plass til en ekstra dock som gir hurtig tilgang til 5 programmer, og at skjermene er lagt slik at alle kan nås med én sveip (på Sense må man vel flytte opp til 5-6-7 ganger for å komme fra ene enden til den andre).

 

Mulighet for bytte av homescreen, dialer etc. er en av tingene jeg virkelig liker med Android. Istedet for å kreve jailbraking, hacking og styr kan man laste ned nytt program fra Android Market, og neste gang man trykker Home eller Dial får man beskjed om at "her finnes det flere alternativer, hvilken vil du bruke?"

Lenke til kommentar

Liker du Torrent-fu så anbefaler jeg Transdroid. Gjør alt T-fu gjør, men kan også legge til torrenter som du har lastet ned på telefonen til PCen din hjemme.

 

Ring Toggle gjør for all del jobben sin, men den er ganske overflødig da du bare kan holde inn "legg-på"-knappen og velge "Vibrate only" eller "No sound".

 

Ellers en fin liste! Flott at folk deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...