Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet når vi stakkars nordmenn kan kjøpe ting på market?

 

Prøvde å kjøpe kart på NDrive, men det stoppet midt inni prossessen. Kom ikke på det da, men det er vel fordi vi ikke kan kjøpe ting enda sikkert.

 

Kart til NDrive kjøper du ikke gjennom markedet men direkte fra NDrive. Jeg hadde ingen problemer når jeg kjøpte. Å handle med kort som krever BankID vil vel være problematisk/går ikke.

Det er det jeg har prøvd. Når jeg kommer til betalingen, så skriver jeg inn kortnr. osv, og trykker "pay", og da stopper det bare.

 

Det står at den søker, men det skjer ingenting. Kanskje det er andre grunner til det da.

Noen som vet?

 

Jeg fikk det til etter å ha prøvd alle kortene mine. Konklusjon ble at Visa ikke fungerte, men Mastercard gjorde susen. Brukte Mastercard fra DnbNor.

Lenke til kommentar

Ja, det lurer jeg også litt på.. leste også et sted, muligens det var i denne tråden, at taskkiller heller kunne gjøre ting litt mer verre.. altså, på andre telefonen var det ikke slik, men på denne så klarte den det med minne og sånn selv!? :ermm: Eller bommer jeg helt nå.. ?

Lenke til kommentar

Det som er kjekt med taskkillers er at en del programmer ikke er laget veldig godt, og derfor bruker ressurser selv når de ikke er aktive. For noen applikasjoner er de en nødvendighet (navigasjonsprogramvare bør helst ikke slutte å navigere, spotiy skal helst spille i bakgrunnen osv), men for andre programmr er det meningsløst. drocap er et godt eksepel på et veldig "naughty" program som både starter automatisk og kjører i bakgrunnen uten at du har bedt om det.

 

I tillegg slipper jo OSet å styre selv med avslutting av programmer, så teoretisk kan du få en lite ytelsesøkning, men på de nyere telefonene er det meningsløst av den grunn.

 

Mange snakker om hvor mye kjappere telefonen blir og hvor mye bedre batterilevetid de får, men det de gjør er som hovedregel å drepe programmer de selv har valgt at skal kjøre i bakgrunnen (facebook/twitter-programmer som sjekker med jevne mellomrom og gir det varsler om hendelser, widgets osv)

Lenke til kommentar

Ja, det lurer jeg også litt på.. leste også et sted, muligens det var i denne tråden, at taskkiller heller kunne gjøre ting litt mer verre.. altså, på andre telefonen var det ikke slik, men på denne så klarte den det med minne og sånn selv!? :ermm: Eller bommer jeg helt nå.. ?

På en måte, ja. Det er fordi den må laste inn programmene du bruker mye på nytt hver gang fordi du dreper de. Og det tar mer tid enn å ta det fra minnet. Ubrukt minne er nytteløst minne.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få med meg programmene jeg har på min htc hero over på desire når jeg henter den på posten i dag?

 

Vil gjerne ha med de programmer jeg har kjøpt også, noe som ikke er så lett å hente ned på nytt med desire da den ikke kan bruke marked enabler.

Last ned Titanium Backup fra markedet, og ta backup av programmene uten komprimering. Da kan du installere programmene på Desire med en dugelig filbehandler.

 

edit: Dette gjelder også programmer du har kjøpt.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Og en ting til.

 

Hvordan kan jeg få med meg programmene jeg har på min htc hero over på desire når jeg henter den på posten i dag?

 

Vil gjerne ha med de programmer jeg har kjøpt også, noe som ikke er så lett å hente ned på nytt med desire da den ikke kan bruke marked enabler.

 

 

Snopte meg Desire denne uka. Jeg har prøvd å bruke samme minnekort på Desire som jeg brukte på Hero. Dette fordi GPS-programmet Sygic (som jeg kjøpte på internett) bruker minnekortets serienummer for å kunne brukes dersom det installeres på nytt. Dessuten er det gamle kortet på 8GB, mot 4GB, som leveres med Desire.

 

Først tok jeg backup av programmene jeg hadde installert fra Markedet, samt Sygic. Brukte filbehandlingsprogrammet Astro til det.

 

Så - før jeg fyrte opp Desire for første gang - byttet jeg det medfølgende minnekortet med det gamle jeg hadde i Hero.

 

Fyrte opp, og etter at de sedvanlige oppsettsprosedyrene var gjennomført, lastet jeg ned Astro fra Markedet. Så brukte jeg Astro til å gjeninstallere de programmene jeg hadde tatt backup av. Ett etter ett ble de installert. Det gikk helt fint!

 

Dette sparte meg for mye arbeid og tid, ikke minst fordi musikk, ringetoner, bilder og kart til GPS-programmet også lå klare til bruk.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Liker du Torrent-fu så anbefaler jeg Transdroid. Gjør alt T-fu gjør, men kan også legge til torrenter som du har lastet ned på telefonen til PCen din hjemme.

 

Om du trykker på en torrent link i browseren kan du åpne den direkte i torrent-fu, som automagisk sender den. Kan selvsagt også åpne torrents du har valgt å lagre. ^^

Lenke til kommentar

Og en ting til.

 

Hvordan kan jeg få med meg programmene jeg har på min htc hero over på desire når jeg henter den på posten i dag?

 

Vil gjerne ha med de programmer jeg har kjøpt også, noe som ikke er så lett å hente ned på nytt med desire da den ikke kan bruke marked enabler.

 

 

Snopte meg Desire denne uka. Jeg har prøvd å bruke samme minnekort på Desire som jeg brukte på Hero. Dette fordi GPS-programmet Sygic (som jeg kjøpte på internett) bruker minnekortets serienummer for å kunne brukes dersom det installeres på nytt. Dessuten er det gamle kortet på 8GB, mot 4GB, som leveres med Desire.

 

Først tok jeg backup av programmene jeg hadde installert fra Markedet, samt Sygic. Brukte filbehandlingsprogrammet Astro til det.

 

Så - før jeg fyrte opp Desire for første gang - byttet jeg det medfølgende minnekortet med det gamle jeg hadde i Hero.

 

Fyrte opp, og etter at de sedvanlige oppsettsprosedyrene var gjennomført, lastet jeg ned Astro fra Markedet. Så brukte jeg Astro til å gjeninstallere de programmene jeg hadde tatt backup av. Ett etter ett ble de installert. Det gikk helt fint!

 

Dette sparte meg for mye arbeid og tid, ikke minst fordi musikk, ringetoner, bilder og kart til GPS-programmet også lå klare til bruk.

 

Glimrende, og takk for svar.

 

Blir vel samme løsning på meg så får jeg overført gps-program og kart samtidig på en rask måte.

 

Men hvordan bruker du Astro til å ta backup av programmer som er instalert på telefonen?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...