Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Finnes det noe program som overvåker hvilke programmer som bruker 3G? Jeg har lastet ned 3G watchdog for å ha kontroll på hvor mye datatrafikk som brukes. Men jeg har sett at det brukes selv når jeg ikke vil (og jeg har skrudd av alle sync-muligheter så vidt jeg vet).

Dette har vi diskutert en god del i (minst) en av Desire-trådene også. Jeg mistenker at det er Googles egne ting (typisk kalender/kontakter) som tar seg visse friheter mtp synkronisering selv om man har sagt at mobildata skal være av.

 

Jeg kjenner ikke til noen programmer som kan overvåke dette, men det betyr ikke at det ikke finnes.

 

Uansett synes jeg det er litt dumt at man ikke skal ha en skikkelig mulighet for å skru av mobildata (med 100% sikkerhet) uten å måtte ty til tredjepartsapper som bare herper APN-navnet for å oppnå ønsket effekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig å laste ned android programmer på PC-en, og legge de over på telefonene?

 

Er det mulig å få tilgang til android market på PC-en?

 

Takker.

Ja, du kan laste ned Android programmer og legge de over, men du kan dessverre ikke laste ned programmer fra Android Market å legge de over. Du kan bla i markedet vha f.eks. doubleTwist eller Cyrket, men du kan ikke laste ned programmene her.
Lenke til kommentar

Er det mulig å laste ned android programmer på PC-en, og legge de over på telefonene?

 

Er det mulig å få tilgang til android market på PC-en?

 

Takker.

Ja, du kan ofte laste ned .apk-filene fra PCen. Det enkleste etterpå er å legge disse på minnekortet (f.eks ved å koble til telefonen til med USB og mounte minnekortet på den måten), og så på telefonen installere apk-en via en filbehandler. Det må du hente på Market, og min favoritt er "EStrongs File Explorer", men det finnes mange andre også.

 

Du får ikke direkte tilgang til Market via PCen, men det finnes flere nettsider som lister innhold fra market. Androlib og Cyrket, f.eks.

Lenke til kommentar

Finnes det noe program som overvåker hvilke programmer som bruker 3G? Jeg har lastet ned 3G watchdog for å ha kontroll på hvor mye datatrafikk som brukes. Men jeg har sett at det brukes selv når jeg ikke vil (og jeg har skrudd av alle sync-muligheter så vidt jeg vet).

Dette har vi diskutert en god del i (minst) en av Desire-trådene også. Jeg mistenker at det er Googles egne ting (typisk kalender/kontakter) som tar seg visse friheter mtp synkronisering selv om man har sagt at mobildata skal være av.

 

Jeg kjenner ikke til noen programmer som kan overvåke dette, men det betyr ikke at det ikke finnes.

 

Uansett synes jeg det er litt dumt at man ikke skal ha en skikkelig mulighet for å skru av mobildata (med 100% sikkerhet) uten å måtte ty til tredjepartsapper som bare herper APN-navnet for å oppnå ønsket effekt.

På min Desire:

Widget-->Innstillinger-->Mobli

Da får jeg frem en widget fra HTC som lar meg skru mobildata av og på.

Edit: men den lar vel alle eller ingen programer bruke mobildata.

Endret av akle
Lenke til kommentar

Finnes det noe program som overvåker hvilke programmer som bruker 3G? Jeg har lastet ned 3G watchdog for å ha kontroll på hvor mye datatrafikk som brukes. Men jeg har sett at det brukes selv når jeg ikke vil (og jeg har skrudd av alle sync-muligheter så vidt jeg vet).

Dette har vi diskutert en god del i (minst) en av Desire-trådene også. Jeg mistenker at det er Googles egne ting (typisk kalender/kontakter) som tar seg visse friheter mtp synkronisering selv om man har sagt at mobildata skal være av.

 

Jeg kjenner ikke til noen programmer som kan overvåke dette, men det betyr ikke at det ikke finnes.

 

Uansett synes jeg det er litt dumt at man ikke skal ha en skikkelig mulighet for å skru av mobildata (med 100% sikkerhet) uten å måtte ty til tredjepartsapper som bare herper APN-navnet for å oppnå ønsket effekt.

På min Desire:

Widget-->Innstillinger-->Mobli

Da får jeg frem en widget fra HTC som lar meg skru mobildata av og på.

Edit: men den lar vel alle eller ingen programer bruke mobildata.

Hele poenget er at du IKKE er garantert å stoppe mobildata selv om du skrur det av. Widgeten du nevner er fin den (jeg bruker den også), men den gjør ikke noe annet enn å slå av og på den samme innstillingen som du finner i menyen. Og det er som sagt ikke tilstrekkelig hvis du vil sikre deg at det ikke brukes mobildata.

Lenke til kommentar

Et kjapt noob-spørsmål, hvordan finner jeg apk-filer på sider som cyrket?

F.eks denne appen, det ser bare ut som jeg kan åpne den fra mobilen.

 

Hva gjør jeg feil?

Ingenting. Du kan ikke laste ned apk-filer fra Cyrket, det må gjøres fra mobilen.

 

Ok... Men var det ikke mulig å laste ned apk-filer til PC-en også, og deretter legge de over?

Hvilken side bruker man da?

Lenke til kommentar

Fra hjemmesiden til applikasjonen. En den legger den ut der også. Men hvorfor man skulle ha lyst til å gjøre dette fremfor å bruke Market, skjønner jeg ikke.

 

Har ikke trådløst nett, tanken var å ta en storinnsamling av programmer på forhånd for å kutte ned på 3G-utgiftene.

 

Men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Har ikke trådløst nett, tanken var å ta en storinnsamling av programmer på forhånd for å kutte ned på 3G-utgiftene.

 

Men takk for svar :)

 

SlideME (www.slideme.org) er en App hjemmeside hvor du kan få tilgang til en hel del legale apk filer. Bruger det selv som alternativ til Android market for mine programmer. Det har kun et par procent af det antal programmer der er på Android market, men kan være du finder nogle af de programmer du ønsker der.

 

Mvh Michael A.

 

P.S. Et andet alternativ er andappstore.com.

Endret av makinde
Lenke til kommentar

Hele poenget er at du IKKE er garantert å stoppe mobildata selv om du skrur det av. Widgeten du nevner er fin den (jeg bruker den også), men den gjør ikke noe annet enn å slå av og på den samme innstillingen som du finner i menyen. Og det er som sagt ikke tilstrekkelig hvis du vil sikre deg at det ikke brukes mobildata.

Hva med og velge Kun WiFi i oppsett? Jeg har i elle fall ikke noe uønsket mobildata aktivitet.

da hadde jeg vel sett det på 3G watchdog!?

Lenke til kommentar

Hvordan finne fram i denne svære jungelen av mengder av programvare, "apps" og "widgets"... (Som dere kasnkje forstår er jeg ny på Android, fikk min Desire i forrige uke...)

1) Hva er beste kalendeprogram, som gir best oversikt over uker, måneder og dager, gjerne muilgheter for fargekoder etc. av ulike typer avtale og viser masse info om en uke på en skjerm - og har ukenr....? Takknemlig for innspill fra alle som har gode erfaringer med kalendere / planleggere i jobbsammenheng på Android!

2) Også takknemlig for tips om et godt program til å ta vare på passord, pinkoder etc, som tilfredsstiller 256-bits kryptering og synking med PC (Windows) slik at infoen er tilgjengelig på på telefonen og fra PC'en.

3) Stemmer det at Google Earth ikke er tilgjengelig på Android, - trodde det .. og det er i så fall en skuffelse (hvis det ikke er tilgjengelig altså...)!

Lenke til kommentar

Hvordan finne fram i denne svære jungelen av mengder av programvare, "apps" og "widgets"... (Som dere kasnkje forstår er jeg ny på Android, fikk min Desire i forrige uke...)

1) Hva er beste kalendeprogram, som gir best oversikt over uker, måneder og dager, gjerne muilgheter for fargekoder etc. av ulike typer avtale og viser masse info om en uke på en skjerm - og har ukenr....? Takknemlig for innspill fra alle som har gode erfaringer med kalendere / planleggere i jobbsammenheng på Android!

2) Også takknemlig for tips om et godt program til å ta vare på passord, pinkoder etc, som tilfredsstiller 256-bits kryptering og synking med PC (Windows) slik at infoen er tilgjengelig på på telefonen og fra PC'en.

3) Stemmer det at Google Earth ikke er tilgjengelig på Android, - trodde det .. og det er i så fall en skuffelse (hvis det ikke er tilgjengelig altså...)!

1. Den kalenderen som følger med har alt det du trenger bortsett fra ukenummer. Ukenummer kan enkelt legges til ved å ta i bruk en kalender som viser ukenummer i Google Calendar.

2. KeePass på Windows og KeePassDroid på Android.

3. Det er tilgjengelig, det er bare Google som ikke har knødd seg til å legge til Desire i databasen over støttede enheter enda. Du kan laste det ned i et vedlegg her på forumet.

 

 

En ulempe med denne er at jeg må restarte tlf for å få opp mobildata igjen.

Det skal ikke være nødvendig, akkurat hva er det som skjer?
Lenke til kommentar

@Hazzie88

Det skal gå an å slå det på igjen uten å restarte telefonen. Men det kan vel være en bug ellerno. :(

 

@Stableford

1) Du må bruke det innebygde Calendar fra Google. Finnes dessverre ingen "andre klienter" du kan bruke til å se på kalenderen i telefonen. Men mulig det finnes apps for uavhengige kalendere.

Det som finnes er widgets som viser kommende events. Disse kan bli veldig mye penere enn kalenderappen. Min favoritt er Pure Calendar, men du må roote telefonen får å få tilgang til betal-apps for å kjøpe den tror jeg (søk i denne tråden for mer info).

2) Finnes garantert noe form for password vault, søk i Market.

3) Google earth finnes til Android, men bare til versjon over 2.0 (Se om Settings -> About phone -> Firmware version er 2.0 eller 2.1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...