Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TomTom har nå lansert sin GPS app på Android Market.

https://play.google....m.tomtom.nordic

 

Det irriterte meg at den ikke virket på mitt nettbrett Asus Transformer Pad Infinity, men den virket på min mobiltelefon Samsung Galaxy SII.

Siden Sygic bruker kart fra TomTom så lurer jeg på hva fordelen med å bruke TomTom sin egen App mot Sygic er.

 

http://www.telegraph.co.uk/technology/news/9587098/TomTom-launches-Android-app-that-doesnt-work-with-top-devices.html

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

TomTom støtter kun enheter med oppløsning 800 x 480 og 854 x 480. Bredere støtte er lovet senere i år.

Den har ellers ikke mulighet til å legge inn koordinater som reisemål, en grov mangel i mine øyne. Dette er mulig på TomTom for iOS. Den har heller ikke MapShare. Har ikke Google search men TomTom Places som gir mye dårligere treff. Her hos meg finner den ingen av de 5 nærmeste pizza, 300 m til 2 km, nærmeste den finner er 10 km unna. Google søk finner alle fem. Av camping finner den 1 av 3, Google 3 av 3.

Lenke til kommentar

I det minste så får man livstidsoppdatering på kart fra TomTom, men det får man også hos Sygic. Sygic bruker kart fra TomTom, men det kan hende man får hyppigere kartoppdateringer direkte fra TomTom.

 

 

 

Er ganske skuffet over den dårlige kvaliteten til norsk talegjenkjennelse fra Google. Den har store problemer med å tyde hva jeg sier. F.eks ordet drosje klarer den aldri. Også sier jeg restaurant så klarer den å tyde det, men sier jeg restaurant i nærheten så klarer den ikke. Mange av ordene den tror jeg sier er ganske latterlige og milevis langt unna det jeg egentlig sa.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve Sygic igjen, men den heller viser ikke 2 fotobokser langs E39 rett forbi Åsane i Bergen (de har vært der noen år), samt at vist fartsgrense var feil 2-3 ganger, dvs en kan ikke stole på Sygic heller når det gjelder fotobokser og fartsgrenser :( (Navigon viser heller ikke de 2 fotoboksene, men aldri opplevd at den viser feile fartsgrenser).

Lenke til kommentar

Jeg har også sett litt etter dette, men det nærmeste jeg har kommet er nok Airdroid. Si gjerne ifra om du finner det ut selv også :)

 

Mvh Olav B, G ;)

 

Den app'en der virket veldig interessant, og det var veldig merkelig er at den ikke kostet penger. I første omgang ser det ut som om den ikke funker med Opera (og heller ikke med IE). Får kun opp bakgrunnen i Opera, og i IE blir jeg oppfordret til å bytte browser..

 

Jeg har i lang tid vurdert å droppe Opera til fordel for Firefox, så dette kan jo være det som får meg til å bytte.. Men det jeg lurer mest på er hvorvidt informasjon vil overføres via deres servere om jeg kobler til lokalip:8888.. Skulle tro at informasjon om kontakter og meldinger kun ble overført mellom mobilen og pc'en over lokalnettet?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...