Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ordner ikke OS'et det selv da når det trenger minnet?

 

Altså minne og lagringsplass kan være to forskjellige ting, tenker på x antall mb som telefonen har, tror ikke telefonen sletter cache selv, dog ram/minne frigjør den vel selv etter behov, men det er noe annet.

 

Edit: Men blir vel litt mye off topic prat her nå, hehe.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Er det noen her som vet om det går å tilegne en egen funksjon til "long press" på volumknappene på siden? Det er ofte jeg hører på musikk og dri er med andre ting samtidig. Generelt vil jeg kunne bytte sang uten å måtte finne frem musikkspilleren.

 

Takk.

 

Dette er noe jeg savner fra min SE W890i :(

 

Lurer på det samme

 

Med Cyanogenmod kan man bruke volumknappene til å skifte sang. Men Google burde VIRKELIG få til noe slikt i 2.3

 

--------------------------------------------------------

 

Kvifor bruke volumknappene?Når ein kan høre på musikken med mobilen i lomma,gode øreplugger i øyra og riste på rompa/hoftene når du vil skifte sang eventuelt klappe mobilen litt uten på buksa?

 

Applikasjonen støtter desse mediaspillerene :

 

default player

MortPlayer

Mixzing

Roxon (aka Cubed)

Meridian

andLess

Rhapsody

Last.fm

doubleTwist

 

with some limits:

TuneWiki

Vanilla Music

bTunes

 

Has widget, autostart

 

New: Astro Player

 

Og er GRATIS på markedet ;)

 

Legger ved barcode :

 

post-4540-1277243428,1744_thumb.png

 

Bare eit tips..

Og ein kan stille inn følsomheten..

 

--------------------------------

 

Forøvrig synest eg volumknappene gjerne skulle vært i samme bredde men,flytta likelangt som bredda ned mot dei fysiskeknappene (framleis på samme side som no),da eg liker å sjå vidoer fra Ted.com i landskapsmodus og da er det litt lett å komme borti volumknappene,sjølv om det er blitt ein vanesak å prøve å unngå å komme bort i dei..

 

Trur eg skulle greid å styrt volumet under samtaler med langefinger og ringfingeren ;)

Lenke til kommentar

Hei lurer på om noen har noen forslag til hvordan man kan sende musik til et bluetooth headsett som ikke støtter a2dp? tenker liksom vis noen ringer meg og setter telefonen ved en høytaler vil jo det komme musikk til headsettet. prøvde meg pådenne, men støtta vist ikke bluetooth, men fikk musikken til riktig høytaler på telefonen.

Lenke til kommentar

Si fra om du finner et program som gjør jobben på en lettvint måte.

 

let litt selv <.<?

 

Sjølvsagt. Veldig unødvendig innlegg. Eg leter jo etter det selv, og kommer eg over det så poster eg til nitrius her. Og det samme håper eg Nitrius gjør. Hva trodde du eg mente? At eg hadde planer om å "utnytte" Nitrius?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Spørsmål: Jeg bruker Advanced Task Killer Lite, er innom den ganske ofte. Det virker som om en del apps starter opp uten at jeg helt vil det?

Når jeg booter telefonen er jeg innom og killer alle med unntak av JuiceDefender, Task Killer og SwitchPro Widget.

Bruker telefonen nesten ingenting, sender en SMS her, sjekker batteristatus der.. Så etter en time eller to sjekker jeg Task Killer igjen, og da har både 1881 mobilsøk og et par preinstallerte apps kommet seg inn i lista der. Noen grunn til dette? :/

 

Tilleggsspørsmål for det over; Er det mulig å fjerne preinstallerte apps uten å roote? Har en Xperia X10 mini, ufattelig irriterende mye preinstallert dritt på telefonen, har nesten 2 fulle sider med bare apps og spill som kom med telefonen som aldri brukes :/ Tilogmed en som heter "GetWimp" som bare er en snarvei til Wimp.com sin signup-form..

 

Spørsmål 2: Jeg er ekstremt usikker på hva som bruker datatrafikk og hva som ikke bruker det. Jeg har til dags dato ingen dataplan på mitt mobilabb, og plages en del med det fordi det koster sånn 5 eller 6kr pr MB jeg surfer på nettet med. Om jeg bruker f.eks. Google Goggles og søker opp "steder i nærheten" og bruker GPS-en for å finne de stedene, tar det mye nett? Eller er GPS-en gratis, og søket tar nesten ingenting av datatrafikk?

 

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Akkurat som at du ikke trenger å sitte med Task manager åpen i Windows og konstant kille apps, trenger du det ikke på telefonen heller.

Hvis du henter et task manager/cpu meter program, ser du at alle programmene ligger i dvalemodus og bruker 0% cpu og littegrann minne. Dette er fordi de laster inn et "image" av der du var sist, som å ha PC'n på Hibernate istedet for å bruke Shutdown. Det vil ta mye lengre tid å starte opp programmene når de er task killet, i motsetning til når de er lagt i dvalemodus av programmet selv. Android klarer helt fint å allokere minne til programmer som trenger det, selv om mange andre ligger i bakgrunnen. Du går ikke tom for minne og kræsjer.

 

Så å sitte og kille tasks hele dagen er totalt bortkastet annet enn at tlf blir tregere å bruke, og du får et litt større tall på "Memory" hver gang. Tlf blir ikke noe kjappere av å ha tilgang til mere ledig minne.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ahaa, det forklarer jo en del i så fall.

Hmm, jeg tror kanskje jeg så litt blindt på nummer ;) Det står free memory: 34, og når jeg killer de jeg ikke trenger, får jeg free: 62, osv.. Så jeg tenkte at det var bra for ytelse på telefonen og sparte batteri. Det stemmer ikke det, altså?

Det går an å sette opp auto-kill på masse apps og, man skulle jo tro at det frigjorde minne på telefonen og gjorde den raskere og sparte batteri? :/

Tror kanskje jeg misforstår i så fall, sorry ;)

Lenke til kommentar

Tilleggsspørsmål for det over; Er det mulig å fjerne preinstallerte apps uten å roote? Har en Xperia X10 mini, ufattelig irriterende mye preinstallert dritt på telefonen, har nesten 2 fulle sider med bare apps og spill som kom med telefonen som aldri brukes :/ Tilogmed en som heter "GetWimp" som bare er en snarvei til Wimp.com sin signup-form..

 

Etter å ha oppgradert min X10 til nyere software fikk jeg lov til å avinstallere programmer som fulgte med telefonen. Du kan prøve å oppgradere med Update Service.

 

 

 

Lenke til kommentar

Ahaa, det forklarer jo en del i så fall.

Hmm, jeg tror kanskje jeg så litt blindt på nummer ;) Det står free memory: 34, og når jeg killer de jeg ikke trenger, får jeg free: 62, osv.. Så jeg tenkte at det var bra for ytelse på telefonen og sparte batteri. Det stemmer ikke det, altså?

Det går an å sette opp auto-kill på masse apps og, man skulle jo tro at det frigjorde minne på telefonen og gjorde den raskere og sparte batteri? :/

Tror kanskje jeg misforstår i så fall, sorry ;)

Ubrukt minne er bortkastet minne ;)

Lenke til kommentar

Ahaa, det forklarer jo en del i så fall.

Hmm, jeg tror kanskje jeg så litt blindt på nummer ;) Det står free memory: 34, og når jeg killer de jeg ikke trenger, får jeg free: 62, osv.. Så jeg tenkte at det var bra for ytelse på telefonen og sparte batteri. Det stemmer ikke det, altså?

Det går an å sette opp auto-kill på masse apps og, man skulle jo tro at det frigjorde minne på telefonen og gjorde den raskere og sparte batteri? :/

Tror kanskje jeg misforstår i så fall, sorry ;)

Les om hvordan android håndterer multitasking her: http://android-developers.blogspot.com/2010/04/multitasking-android-way.html

Lenke til kommentar

Et program trenger bare det minnet det trenger. Ikke noe mere. Så ubrukt minne er ikke brukt til noenting. Det er ikke sånn at programmer magisk tilegner seg ekstra minne for å kjøre fortere.

 

Og er det for lite ledig til et program du starter, blir det nederste i lista over sist brukte programmer bumpet ut.

 

Greit, for 10-15 år siden fikk man PC'n til å gå "fortere" ved å avslutte alle mulige tasks med task manager, men slik er ikke Android.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Siterer meg selv jeg :whistle:

 

noen som snakke om Task Killer ikke er bra for Mobilen

http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/

 

Jeg skumleste gjennom og fant ikke ut hvorfor det var skadelig for mobilen. Kom heller fram til at man ikke trenger å bruke task killers, for Android klarer seg selv. Har jeg misforstått?

 

det er hovedgrunnen. men denne quoten som jeg fant sier litt

 

Android is different to most other phone operating systems. It's closer to Linux than any other type of operating system. Lots of services and applications constantly run in the background just like they do on Windows. However, and this is important, they do not have to use up a ton of resources. A service or app can be loaded, yet use almost no additional memory, and 0% CPU until it actually has to do something.

 

In general, killing off stuff is a waste of time. Android automatically asks apps to close that aren't needed when it needs more memory. Killing off some of the processes you are killing off also means it'll slow your phone down, as these processes only need to reload, and when you do need to use them it means the phone will be slower for the few seconds it takes to reload them.

Lenke til kommentar

Ja. Kort sagt, et program blir holdt i minne for å raskt kunne gjennoppta det når brukeren ønsker det. Men dersom det blir for lite minne blir programmet force closed. dvs. at ingen avsluttningskode blir kjørt; det bare stopper og minnet er tilgjengelig for programmet som trenger det.

Men for å gjøre det smertefritt å avslutte programmer blir en 'save state' lagret når brukeren går vekk fra programmet. Dersom programmet da avsluttes før brukeren åpner det igjen kan programmet hente opp denne save staten og fortsette som om det ikke stoppet.

Men det er jo opp til programmereren å implementere på riktig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...