Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Jeg sendte ut 100 søknader og kom på 3 intervjuer. Avslag på alle, jeg har et norskklingende navn. Dette er ikke kun for innvandrere. Jeg jobbet så, 1,5 år - uten lønn, ulovlig vel og merke, for å skaffe meg erfaring. Poff, så hadde jeg jobb.

 

 

Prettyboy nevnte dette og det er også nevnt i quizzen som der er linket til i denne tråden at arbeidsledigheten er lavere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott! Abit Raja har laget sin egen lille Quiz!

 

La oss ta for oss den et spørsmål av gangen, for dette er noe man bør kunne om innvandring, men man må ikke vite dette for å ta del i debatten. Jeg antar det er før man uttaler seg om noe? Eller gjelder det om man skal stemme et parti fordi man liker deres innvandringspolitikk?

 

Så til Quizen:

 

Spørsmål 1

Hvor mange nasjonaliteter er representert i Norge i 2009?

Oj. Mange. Svaralternativene er følgende: 114, 214, 275. Spiller det da noen rolle? At man vet det er mer enn 50 eller 100 burde vel holde i lange baner? De er vel uansett kommet til Norge og bør delvis innrette seg etter våre normer og regler?

 

Spørsmål 2

Hvor mange innvandreretterkommere er det i Norge (barn av to innvandrere)?

Sikkert mange her også. Antagelig flest i storbyene. Alternativene 86k, 186k og 286k viser at det er en hel del. Spiller det egentlig noen rolle for en på bygden utenfor Bergen hvor mange barn det finnes mellom 2 innvandrere i Oslo? Vil svaret i så fall peke på at vi har dårlig integrerte innvandrere i Norge?

 

Spørsmål 3

Hvem har høyest valgdeltakelse av innvandrermenn og innvandrerkvinner?

Nytt vanskelig spørsmål. Straks tenker jeg selvagt mannen, men det kan være et lurespørsmål. Farsfigur står vel sterkt i en del familier fra østen, men om det spiller noen rolle for andre enn dem som skal velges inn lurer jeg litt på. Jeg skal ikke drive valgkamp mot noen av disse uansett.

 

Spørsmål 4

Hvor mange prosent av norske statsborgere med ikke-vestlig bakgrunn stemte ved lokalvalg 2007?

Alternativene her er 37,57 og 77. Jeg mener å huske at det nylig var rekordlav deltakelse, men jeg er usikker på om det var i dette valget. Det var uansett for alle stemmeberettigede. Da var det rundt 57%. Jeg antar deltakelsen er noe lavere for ikke-vestlige innvandrere, særlig med tanke på at enkelte mener det finnes et behov for et eget parti for dem som får inn/ ser på pakistansk fjernsyn.

 

Spørsmål 5

Hvor mange prosent ansatte med innvandrerbakgrunn er det i staten sammenlignet med i det private?

Sikkert et kjempeviktig spørsmål for dem som skal stemme ved valget. Vil nesten tro at det er høyest i det private, samtidig finnes det en del i helsesektoren som kan antaes å ha innvandrerbakgrunn. Vi importerer jo en del snekkere og andre håndtverkere fra land i øst-europa. Vanskelig spørsmål for oss uopplyste iallefall.

 

Spørsmål 6

Hvor mange prosent av innvandrerkvinner i yrkesaktiv alder var i arbeid i 2007?

Jeg vet ikke hvor mange kvinner som ikke var av innvandrerbakgrunn i samme alder som var i arbeid. Sannsynligvis er dette tallet noe lavere for disse innvandrerkvinnene. De får jo en del flere barnr i snitt. Kan også være lurespørsmål. Vi snakker om innvandrerkvinner, og tenker straks på kvinner, barn og menn fra pakistan, afrika og andre ikke vestlige..

 

Spørsmål 7 og 8

Spørsmål om hvor stor %-andel av jenter og gutter av pakistansk bakgrunn som var gift ved en gitt alder i 2008 i forhold til en prosentandel i 1998. Dette må vel være noe for spesielt interesserte? Bryr meg ikke så lenge dem er over 18. Aller helst skulle dem vel ha valgt kone eller mann selv, men det er en kamp for andre enn meg. Det finnes vel statistikk på at arrangerte ekteskap varer lengre enn våre "hopp-på-stig-av"-ekteskap.

 

Orker ikke mer. Kjedelig Quiz. Jeg holder meg til pub-quiz fra nå av. Disse politiske quizene later til å være for spesielt interesserte.

 

Jeg søkte forøvrig også jobber i bøtter og spann da jeg gikk på videregående. Fikk til slutt en fordi jeg kjente en som jobbet et sted. Var aldri innkalt til intervju heller.

 

Klarte forøvrig 7 av 10 i quizen til Raja, men det var vel stort sett gjetting. Still meg samme spørsmål uten svaralternativ, og jeg får 0.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

 

Det er alltid et mønster mellom arbeidsledighet og kriminalitet. Det er veldig mange kvalifiserte/overkvalifiserte som ikke får jobb pga. utenlandsk navn. Denne skremselpropaganden som FrP setter vil skape enda mere fremmedfrykt og da vil det bli enda dårligere integrering når innvandrere ikke får jobb. Dette skaper mere kriminalitet. Enda flere vil da "hate" innvandrere og det vil hope seg opp i hatpropaganda da enda flere innvandrere vil begynne med kriminalitet pga. de ikke får jobb.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar
Vi trenger i alle fall et arbeidsliv som kaller inn folk som heter "Muhammed Ali" til jobbintervju.

 

Det undergraver innvandreres evne til å søke jobb, og fører til flere arbeidsledige innvandrere på trygd, og dermed mer irriterende klaging over innvandrere på trygd.

 

Rent bortsett fra at det fører til dårligere integrering, lavere velstand blant innvandrere, mer kriminalitet, sosial ulikhet og sikkert en del andre sosialpolitiske problemområder.

 

Dette er rent idiodi kjære Simon, da arbeidsledigheten er LAVERE blant innvandrere enn etnisk norske. Jeg fatter ikke hvordan du kan komme med slikt svada, når det tidligere i denne tråden eksplisitt er postet tall på dette. Er dette et nytt forsøk på å kneble motstandere? Sjekk fakta først, så kan du "slenge dritt".

Det er en kjennsgjerning at ironi ikke fungerer på internett, jeg beklager derfor at jeg tok i bruk virkemidlet i andre avsnitt.

 

Men det finnes godt grunnlag for å si at det er jevnt over positivt for innvandrere å være i jobb, at det i seg selv motvirker kriminalitet, at det fører til bedre integrering med mere.

 

Det kan nok være tilfeldig, men jeg finner det svært merkelig at en ikke får svar på tre søknader under ekte navn, men øyeblikkelig får svar med et norsk navn. Det kan være tilfeldig, men det virker som sagt litt merkelig. Videre har jeg ikke sett noen slik statistikk, og ser frem til å se den. :)

Lenke til kommentar
Den Polse: Slutt å generaliser. Venstresiden er både for og imot innvandring.
Eh.. Hvem på venstresiden er mot?

 

Den første på venstresiden som prøvde å få til en seriøs debatt om den feilslåtte politikken var Rune Gerhardsen som i 1991 ga ut boken "Snillisme på Norsk". Resultatet var at han og kona ble sparket ut av rikspolitikken. Siden dengang har ingen i Ap turt utfordre gamle dogmer.

Lenke til kommentar
Den Polse: Slutt å generaliser. Venstresiden er både for og imot innvandring.
Eh.. Hvem på venstresiden er mot?

 

Den første på venstresiden som prøvde å få til en seriøs debatt om den feilslåtte politikken var Rune Gerhardsen som i 1991 ga ut boken "Snillisme på Norsk". Resultatet var at han og kona ble sparket ut av rikspolitikken. Siden dengang har ingen i Ap turt utfordre gamle dogmer.

 

Ja, han blei borte.................

 

Innvandring er uansett en pest og en plage. Hylland Eriksen er en klovn.

Lenke til kommentar
Jeg sendte ut 100 søknader og kom på 3 intervjuer. Avslag på alle, jeg har et norskklingende navn. Dette er ikke kun for innvandrere. Jeg jobbet så, 1,5 år - uten lønn, ulovlig vel og merke, for å skaffe meg erfaring. Poff, så hadde jeg jobb.

 

 

Prettyboy nevnte dette og det er også nevnt i quizzen som der er linket til i denne tråden at arbeidsledigheten er lavere.

 

Du skal være rimelig desperat for å jobbe uten lønn i 1,5 år.

 

Det er utbytting og uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Men da kommer spørsmålet: Er det på grunn av at nordmenn er en gjeng rasister, som uten grunn diskriminerer eller kan det være et grunnlag fra arbeidsgiver sin side for denne diskrimineringen?

 

Jeg ser selvfølgelig at det er helt feil om en innvandrer som har utdannelse og erfaring blir diskriminert og en annen mindre kvalifisert får jobben. Oida, dette hørtes veldig ut som effekten av kvotering på det store flertall, men det er politisk korrekt, så det er kjempeflott.

Lenke til kommentar

Var i helga i Toronto som har blitt omtalt som verdens mest multikulturelle byer og et eksempel på hvordan det er mulig uten å skape problemer og konflikter. Halvparten av de som bor i byen er født utenfor Canada, men forskjellen er at de ikke har trygdeinnvanding eller belønning av kriminelle slik vi driver med i Norge. Da får man en helt annen sammensetting av befolkningen og det er langt flere folk som kan bidra positivt som kommer. Og selv med så mange innvandrere har de en lavere andel muslimer enn Oslo.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Toronto

Lenke til kommentar
Var i helga i Toronto som har blitt omtalt som verdens mest multikulturelle byer og et eksempel på hvordan det er mulig uten å skape problemer og konflikter. Halvparten av de som bor i byen er født utenfor Canada, men forskjellen er at de ikke har trygdeinnvanding eller belønning av kriminelle slik vi driver med i Norge. Da får man en helt annen sammensetting av befolkningen og det er langt flere folk som kan bidra positivt som kommer. Og selv med så mange innvandrere har de en lavere andel muslimer enn Oslo.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Toronto

Hvorfor blander du inn muslimer, når det er snakk om innvandrere?

Lenke til kommentar
Selv er jeg ikke imot innvandring, men jeg syns vi skal være litt mer kritiske og selektive. Kan ikke innvilge oppholdstillatelse for gud og hver mann som vi gjør idag.

 

Ja, og vi bør utvise folk lettere hvis de begår lovbrudd. Slike personer har vi ikke bruk for, og de kan i grunn skylde seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hovedgrunnen til at jobbsøkere med ikke-norske navn ikke blir innkaldt til intervju er jo at arbeidsgivere flest har for dårlige erfaringer med de de har tatt inn.

Dette gjelder alt fra krav om tilpasninger (som bønnerom), mangel på integrering på arbeidsplassen (ikke mange muslimer som diskuterer øl, fotball og damer og forteller grisevitser), krav om tilrettelegging i forbindelse med mat (ikke bruke bestikk som har vært nær svin), og generelle språkproblemer.

Hadde jeg vært arbeidsgiver hadde heller ikke jeg synes det var verdt bryet å styre med dem.

 

Et annet poeng jeg synes kommer for lite frem, er at når jeg går på gata f.eks i oslo og ser en innvandrer (spesielt en somalier) så tenker jeg automatisk på om den personen skal stikke meg ned eller rane meg.

Jeg anser det som en reell sannsynlighet basert på tidligere erfaringer og saker i media.

Jeg kan samtidig gå forbi hundrevis av nordmenn uten at denne tanken streifer meg.

Jeg kjenner mange som byr i oslo og andre byer, og samtlige er redde for å gå på gata i sin egen by og det skyldes ikke faren for å møte en nordmann menn faren for å møte en innvandrer som tilfeldigvis finner ut at han skal stikke ned den han møter med kniv eller finne på noe annet faenskap.

En slik redsel tar ikke hensyn til om det er x hundre tusen i norge eller fordelingen av lovlydige og kriminelle eller noe annet.

Det hjelper lite om det flyr tusen fly som ikke har problemer hvis du sitter i det flyet som styrter.

Det hjelper heller ikke å få gjentatt en million ganger utsagn som går på om x år har vi tatt over byen, om x år har vi tatt over landet osv og samtidig se på politikerne som fryder seg over å legge til rette for at de skal klare nettopp det.

 

For meg så ender det opp med en veldig enkel konklusjon: Dem ELLER oss.

Det er ikke plass til begge her, og hvis vi slipper dem inn må vi snart ut.

Da er det jo greit å vite at vi ikke vil få samme mottagelse hos dem sitt hjemland som de får hos oss.

Lenke til kommentar
Det hjelper lite om det flyr tusen fly som ikke har problemer hvis du sitter i det flyet som styrter.

 

Denne ene setningen sier alt om hvor lite rasjonelt enkelte forholder seg til innvandringsproblemene. Det viser også tydelig at problemene vi har skyldes forhold på begge sider av bordet.

Lenke til kommentar
Thomas Hylland Eriksen prøver med quizen og utsagnet sitt å ta ifra folk grunnlaget for å ytre sine meninger om en sak som angår oss alle. Og ikke nok med hvor arrogant og kvalmt det i seg selv er, men quizen er ren idioti og mer eller mindre verdiløs. Han ser ikke problemet veldig mange har med dagens innvandring og til tross for professor tittel og etter hva jeg kan skjønne en flott karriere, så fremstår mannen som en komplett idiot. Han har gjort seg opp en mening om saken, han er professor og dermed så tar alle som ikke er enige med ham feil og er uvitende eller for dumme til å få lov til å ytre seg.

Dette er typisk for venstresiden, behandle folk som idioter som bør la politikerne og ekspertene styre uten deres innblanding og pårope seg den eneste riktige holdningen til en sak.

Mannen er jo helt virkelighetsfjern.

- I løpet av femten år har antallet innvandrere blitt doblet nesten uten at noen har lagt merke til det. Dette tyder på at innvandringen til Norge har gått forbausende smertefritt, sier professor i sosialantropologi ved Universitetet i Oslo, Thomas Hylland Eriksen til Dagbladet.no.

http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter...ligion/5753808/

 

Hadde du bare flyttet til et annet sted enn Ullevål Hageby hvor du kun ser ikke-vestlige innvandrere som vaskehjelper og au-pairer så hadde du kanskje også lagt merke til at innvandringen har eksplodert de senere årene.

Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at jobbsøkere med ikke-norske navn ikke blir innkaldt til intervju er jo at arbeidsgivere flest har for dårlige erfaringer med de de har tatt inn.

Dette gjelder alt fra krav om tilpasninger (som bønnerom), mangel på integrering på arbeidsplassen (ikke mange muslimer som diskuterer øl, fotball og damer og forteller grisevitser), krav om tilrettelegging i forbindelse med mat (ikke bruke bestikk som har vært nær svin), og generelle språkproblemer.

for det første er det snakk om innvandere ikke muslimer, og forresten hvordan ser en muslim ut?

Kan du ikke fortelle meg det?

Og at muslimer ikke snakker om fotball og forteller vitser forteller meg hvor mange muslimer du har snakket med,.

Et annet poeng jeg synes kommer for lite frem, er at når jeg går på gata f.eks i oslo og ser en innvandrer (spesielt en somalier) så tenker jeg automatisk på om den personen skal stikke meg ned eller rane meg.

Jeg anser det som en reell sannsynlighet basert på tidligere erfaringer og saker i media.

Hvorfor lar du deg bli hjernvasket av media da, alle somalere er ikke knvistikkere heller,.

At du er redd for å gå i byen er ditt problem, du har fordommer og er redd..Dette er noe du må jobbe med selv,.

For meg så ender det opp med en veldig enkel konklusjon: Dem ELLER oss.

Det er ikke plass til begge her, og hvis vi slipper dem inn må vi snart ut.

Da er det jo greit å vite at vi ikke vil få samme mottagelse hos dem sitt hjemland som de får hos oss.

Dem eller oss?Hvem er dem, hvem er oss?Hva er jeg f.eks?

Flere nordmenn som bor i mitt hjemland, MANGE faktisk,.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

For det første så er det jo veldig typisk at med en gang noen drar frem en negativ vinkling med innvandrere, så begynner automatisk noen å diskutere om det gjelder innvandrer, asylsøkere, muslimer osv og flytter fokus fra poenget til en diskusjon om hvilken bås man skal sette dem i.

Dette er en av grunnene til at forkjemperne og motstanderne av innvandring alltid får piggene ut mot motparten.

Videre har jeg jobbet med og vært nabo til MANGE innvandrere, så det er ikke det det står på.

Av erfaring vet jeg at arbeidsgivere velger den enkleste løsningen og er på jakt etter arbeidstakere som glir inn og krever minst mulig.

Når man så ser at muslimer krever pissoarer på jobb flyttet fordi de peker mot mekka, krever eget bestikk som ikke har vært i kontakt med svin, krever bønnefri og bønnerom osv osv så skjønner jeg veldig godt at arbeidsgiverne ikke gidder å bry seg med å ta inn slike.

Jeg har også erfart at tar man inn innvandrere så starter man et puslespill hvor ulike nasjonaliteter ikke går overens og tusen hensyn som må tas.

For eksempel er det ikke bare bare å la en palestiner og en israeler jobbe sammen, en inder og pakistaner, en araber og israeler osv.

Dette er enda en grunn til at man velger en norsk arbeidsstyrke.

Så vil sikkert noen hevde at også innvandrere er norske statsborgere osv.

Ja, hvor lenge må en hest gå med oksene for å bli kaldt okse?

Har man en katt og en hund som kjæledyr, kaller man da begge for hund eller begge for katt?

Jeg er dritt lei av at man skal være så politisk korrekt at man kaller hele hurven for norske statsborgere.

 

Det er godt å høre at det kun er fordommer som gjør at jeg er skeptisk, all den tid venner er blitt ranet, jeg er blitt trakkasert, og man mates med spydige innvandrere som slenger med leppa og ypepr til bråk HELE forbanna tiden.

Faktisk er jeg glad jeg har fordommer, det betyr bare at jeg ikke har latt meg lure av pro-innvandrings propagandaen og i slike tilfeller er jeg STOLT av å ha fordommer.

 

Man kan vel si til familien til disse også at de har fordommer hvis de ikke liker innvandrere?:

 

http://groups.google.com/group/no.samfunn....be62800840ccb2c

 

Så til dem og oss:

DEM er innvandrere, asylsøkere, muslimer, etc som kommer TIL norge.

VI er de som er født og oppvokst i norge, med norske foreldre og norsk slekt som også har norske foreldre.

Hvis du ikke vet om du er norsk eller innvandrer så har du et problem, mener nå jeg.

Ja, mange nordmenn bor i utlandet men hvor mange bygger norske kirker, forlanger særregler og synes meningen med livet er å drepe med kniv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...