Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Skal man først være en arrogant skinnhellig kødd som vil frata mannen i gata sin rett til en mening så bør man faenmeg klare bedre ennFire fasitfeil av 10 svar, derav 2 av de andre spørsmålene ikke var helt kurante heller. Da gjenstår 4 helt korrekte spørsmål. Hvorvidt quizzen i det hele tatt er relevant burde ha noe å si også og Thomas Hylland Eriksen burde skamme seg over hele saken. Når han først er i gang så kunne han også revurdere sitt politiske ståsted og dets påvirkning av hans "ekspertuttalelser".

 

Jaja, med tanke på at dette er hvordan hele venstresiden også holder på så vil Frp gå gode år i møte. Fra Høyre hører man heller ingenting fornuftig, for da må man faktisk si noe. De er vel også redde for å ta i denne debatten med en illtang de også.

Selv om da man ikke er enig i politikken Frp fører på mange andre områder, så begynner fler og fler å se alvoret av problemene innvandringspolitikken fører med seg. Siden det bare er et parti som tar dette problemet på alvor vil folk veie ting opp mot hverandre og for mange veier dette tungt.

 

På meg virker det ut som mange elsker å påpeke overgrep og andre uloveligheter begått av Frp medlemmer. Dette er gjerne samme folka som over og over påpeker at det kun er en liten del av innvandrerne som skaper faenskap. Frp har faktisk mer enn 5 medlemmer etter hva jeg har skjønt, og det blir dermed veldig hyklersk å skulle dømme hele partiet på grunnlag av hva et par mennesker gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo veldig humant hvis de får fortsette å voldta osv. andre mennesker i et land der mange har det tøft nok fra før av. Hvordan vet du at det er flyktninger som er høyt representert på kriminelle statistikken?

 

Poenget er vel heller at de som er her som flykninger, sannsynligvis vil krepere av seg selv, eller bli avrettet når de kommer til hjemlandet sitt. Jeg har lest statistikken på SSB, den er postet så mange ganger på dette forumet allerede at jeg rett og slett ikke gidder å poste den en gang til. Du kan teste søkefunksjonen på forumet og du finner den nok. Søkeord som innvandrere og kriminalitet burde gi deg en god pekepinn, det er vel flere tråder dedikert til dette temaet. :)

Lenke til kommentar

AP ser ut til å ha gitt innvandring i sitt 67 sider lange partiprogram en og en halv side, derav de i hovedsak snakker om våre plikter ovenfor resten av verden. Til tross for at hele to AP politikere har i den siste tid gått ut i media og vært skeptiske til hvordan deler av innvandringen fungerer i praksis så er jeg alt annet en overbevist. Dette er mest sannsynligvis et forsøk på å minske andelen stemmer tapt til Frp, da de virker som de eneste som tar innvandringspolitikken på alvor. AP er det partiet som har hatt mest makt i Norge i lang tid og har derfor en stor del av skylden for at ting har gått så langt som det har.

 

Venstre har to sider om innvandring i sitt partiprogram, som etter min mening sier fint lite nytt. De har fått med seg noen av de helt ufornektelige problemene, men tiltakene virker helt tannløse. Hvem bryr seg om venstre uansett, tulleparti som burde havna under sperregrensa for lenge siden.

 

SV har ingenting konkret om innvandring i partiprogrammet sitt og nekter etter hva jeg kan skjønne å engasjere seg i saken. Mye mer stas å snakke om likestilling, demokrati, like muligheter for alle og et grønnere miljø.

 

Har jeg glemt noe da?

Ja det finnes eksempler på at venstresiden har uttalt seg kritisk ved en side i innvandringspolitikken, men alt har vært halvhjerta og det har alltid stoppet med litt prat mens ting har fortsatt i samme spor. Når det kommer til innvandringspolitikk har jeg lite tiltro til venstresiden. Kom gjerne med motargumenter og bevis meg feil, hadde ikke skadet å få gjenopprettet et snev av tillit til så mange av landets politikere.

Endret av Den Polse
Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over at venstre strengt tatt ligger i sentrum, men jeg har problemer med å snakke om venstresiden og ikke ta med venstre.

 

Hva mer har venstresiden å skilte med? Små raddispartier som Rødt, Radikale Sosialister, NKP ? Jeg tok ikke disse med da jeg snakket om venstresiden siden jeg anser de for å være for venstresiden hva demokratene er for høyresiden, små, ubetydelige radikaler som få tar seriøst.

 

Hvis jeg fortsatt tar feil hadde det vært fint om du kunne nevnt hvilke partier du sikter til siden jeg ikke ikke ser det.

Lenke til kommentar
1.Det er en stor forskjell på å selge dop ved akerselva til unger og å drikke noen øl i helgen. Med mindre man har et alkoholproblem eller gjør idiotiske ting når man drikker så ser jeg ikke problemet med at folk ikke er totalavholds.

 

2.Vet lite om akkurat denne statistikken din, hadde vært fint om du linka til hvor du fant den, men det er vel forsåvidt sant at en mindre gruppe står for mesteparten av kriminaliteten. Derfor er det så fint at vi har politikere i Norge som tar tak i problemene og får kontroll over denne gruppen. Hei, vent nå litt...

 

3.Vet ikke hva slags sko som er inn blandt innvandrergjengene nå til dags,

 

4.Kjenner mange ålreite innvandrere, men kjenner også flere som er komplette rasshøl og et par som har blitt akkurat denne typen som går rundt å lager faenskap

 

5.Det står ikke innvandrer, men ransforsøk, det står ikke "gjerningsmennene var etnisk norske" som det alltid står i slike saker om de er det.

 

6.Når man diskuterer innvandringsproblematikk, hvorfor blande svensker, engelskmenn og tyskere inn i saken, dynge på med statistikker om dem, mens det egentlig er helt irrelevant.

 

7.men at det skal gjøres på en måte som er forsvarlig, som ikke skaper subkulturer og kriminalitet i storbyer. Takket være en lengre uforsvarlig innvandringspolitikk kunne det være lurt å stoppe innvandringen fra enkelte regioner

 

8.Du kan selv høre på politiradio fra Oslo i helgene, da kommer det frem hvilken gigantisk tabbe av uhørte dimensjoner innvandringen er

1.Innvandrerungdom er overrepresentert i rusmiddelkriminalitet, men samtidig er det flere totalavholdende innvandrerungdommer enn etnisk norske ungdommer. Rusgift eller rusmiddel er en fellesbetegnelse for kjemiske rusmidler, det vil si alkohol, narkotika, rus- og avhengighetsframkallende medikamenter, og sniffemidler.

 

2.http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandrere_i_Norge

 

3. I år tenkte vi å gå for sandaler, mener du at alle innvandrere har samma sko-smak?

 

4.Godt å høre at du kjenner greie innvandrere og ikke skjærer alle over en kam,.Men ja jeg er enig med deg de finnes tullinger uansett rase,.

 

5.Ja den linken du ga ut, det står heller ikke at det var innvandrere? Du antok at det var innvandrere med i bildet fordi det stemmer med din mening om innvandrere..Tross alt det er jo bare innvandre som kan finne på no sånt, eller hva?

 

6.Hvorfor ikke blande dem inn?Fordi de ikke er u-land? Visst du hadde flytta inn til Sverige eller England så er du jo en innvandrer..

 

7.Hvilke regioner tenker du på da?

 

8.Okay da vet jeg hva du holder på med i helgene,.

Lenke til kommentar
4.Godt å høre at du kjenner greie innvandrere og ikke skjærer alle over en kam,.Men ja jeg er enig med deg de finnes tullinger uansett rase,.

Hvorfor har du denne trangen til å blande inn rase her? Ordet innvandrer sier ikke noe om hvilken rase vedkommende tilhører. Hvor jævla vanskelig er det å forstå? Innvandrer er et ord som dekker alle som kommer flyttende hit, enten de er negroide, ariske eller mongoloide. Det har kun, med nasjonalitet å gjøre, ikke rase, ikke religion.

 

Men nå er det en kjennsgjerning at, 100% av anmeldte overfallsvoldtekter ble begått av en innvandrer. Dette er bare ett eksempel, statistikkene er postet flere ganger i dette forumet. Det er trist lesning, for jeg liker å gi alle en mulighet. Jeg ønsker å si faen ta dere som trekker frem rasekortet og rasismekortet så fort det er snakk om innvandrere, fordi det er en feilslutning uten like, dere prøver å kneble motdebattanter - noe som er feigt! Drit i det, vær så snill?

Lenke til kommentar

Enig med deg Nikka, så svensker, engelske, polakker er også innvandrere, noen som mente man ikke skulle ta med dem, derfor jeg brukte ordet uansett rase så finnes det tullinger..Noe som er sant,.Og en ting til det virker som ordet innvandrer kobles til muslimer bare, når ordet innvandrer dekker alle som har vandret inn her..Så du mener fra nå av når jeg/vi bruker ordet så dekker det alle innvandrere, right?

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke ord jeg ikke forstår, og tillegger ikke ord andre bruker noen annen menig enn den meningen ordene har. Innvandrer betyr ganske enkelt følgende: "person som har innvandret i et land, immigrant" - at noen feilaktig velger å anta at dette gjelder bare muslimer, bare negre, bare mongoloide, bare pakistanere er for meg et under, men det har vel noe med manglende kunnskap om det norske språk å gjøre kanskje?

 

Jeg tror jeg vet hvor du vil, men den siste setningen din, så før du kommer så langt så vil jeg påpeke at det er forskjell på en innvandrer som innvandret for 10 generasjoner siden og en som innvandret selv. :wee:

 

Men ja, for meg så spiller det ingen rolle hvor innvandreren kommer fra, om vedkommende ikke klarer å følge norsk lov, så mener jeg at vi bør forbeholde oss retten til å utvise vedkommende. Jeg mener også at vi bør forbeholde oss retten til å nekte å motta innvandrere fra de områdene som har høyest andel råtne epler, for vi har statistikk på dette også. Det er de få som ødelegger for de mange, luk ut de værste og vi sitter igjen med småplukk. Dette vil gjøre det bedre for alle, innvandrere som nordmenn generelt.

 

Forøvrig så er kommentaren din om at det finnes idioter i enhver rase, korrekt - jeg ville bare få frem at ordet innvandrer ikke har noe med rase å gjøre og at jeg synes det er rimelig feigt å trekke rasismekortet hver gang man diskuterer innvandring, da rase ikke har noe med ordet innvandrer å gjøre. Noen idioter mener selvsagt at innvandrer == muslim, men det er altså ikke riktig. :)

 

 

Red.: Er du sikker på at du ikke forveksler begrepene flyktning og innvandrer her? Det er veldig sjelden at svensker vil regnes som flyktninger, dette gjelder polakker, engelskmenn og tyskere også - men innvandrere er de alle sammen om de flytter til Norge. :)

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar
Jeg bruker ikke ord jeg ikke forstår, og tillegger ikke ord andre bruker noen annen menig enn den meningen ordene har. Innvandrer betyr ganske enkelt følgende: "person som har innvandret i et land, immigrant"

Enig med deg, folk som har vandret inn i et land uansett om der u-land eller i -land så er man fortsatt en innvandrer var noen i denne tråden som ikke skjønte det tydeligvis, nok om det,.

Men ja, for meg så spiller det ingen rolle hvor innvandreren kommer fra, om vedkommende ikke klarer å følge norsk lov, så mener jeg at vi bør forbeholde oss retten til å utvise vedkommende. Jeg mener også at vi bør forbeholde oss retten til å nekte å motta innvandrere fra de områdene som har høyest andel råtne epler

Også en god ide,.

Er du sikker på at du ikke forveksler begrepene flyktning og innvandrer her? Det er veldig sjelden at svensker vil regnes som flyktninger, dette gjelder polakker, engelskmenn og tyskere også - men innvandrere er de alle sammen om de flytter til Norge.

Vi snakker om innvandrere generelt ikke flyktninger,.

Lenke til kommentar

Media i sin forakt for urnordmenn måtte nesten slippe en pro-innvandringsartikkel nå som de har hatt ett par åpne debatter.

 

Denne gangen kan vi lese om stakkars Mahad (18) som ikke fikk komme på jobbintervju før han kalte seg mats pettersen på cw'en.

 

dagbladet

 

Sann dere mine ord, de gærningne som er i makten med medias velsignelse kommer ikke til å gi seg før hvite urnordmenn er i mindretall i dette landet, alt dette er for å slenge landet ut i kaos, alt dette for å føre Norge under den nye verdensorden som de sikler etter.

 

"vi trenger arbeidsinnvandring"

 

"internasjonale forpliktelser"

 

Bare bullshit, det finnes ingen internasjonale forpliktelser, vi trenger ikke arbeidsinnvandrere, det er finanskrise.

 

De bryr seg ikke to sek om alle de norske jentene som blir voldtatt, eller ranene som blir begått, for dem så er det en nødvendighet for å oppnå en situasjon der de selv (sinnsyke faener som de er) kan oppnå en posisjon av makt

 

Dette er innvandringen sanne fjes, det kommer til å bli mye verre i årene som kommer og makthaverne vet det.

 

http://www.nj.no/Sjekkliste+for+journalist....b7C_wlnIY4.ips

Lenke til kommentar

Vi trenger i alle fall et arbeidsliv som kaller inn folk som heter "Muhammed Ali" til jobbintervju.

 

Det undergraver innvandreres evne til å søke jobb, og fører til flere arbeidsledige innvandrere på trygd, og dermed mer irriterende klaging over innvandrere på trygd.

 

Rent bortsett fra at det fører til dårligere integrering, lavere velstand blant innvandrere, mer kriminalitet, sosial ulikhet og sikkert en del andre sosialpolitiske problemområder.

Lenke til kommentar
Vi trenger i alle fall et arbeidsliv som kaller inn folk som heter "Muhammed Ali" til jobbintervju.

 

Det undergraver innvandreres evne til å søke jobb, og fører til flere arbeidsledige innvandrere på trygd, og dermed mer irriterende klaging over innvandrere på trygd.

 

Rent bortsett fra at det fører til dårligere integrering, lavere velstand blant innvandrere, mer kriminalitet, sosial ulikhet og sikkert en del andre sosialpolitiske problemområder.

 

Dette er rent idiodi kjære Simon, da arbeidsledigheten er LAVERE blant innvandrere enn etnisk norske. Jeg fatter ikke hvordan du kan komme med slikt svada, når det tidligere i denne tråden eksplisitt er postet tall på dette. Er dette et nytt forsøk på å kneble motstandere? Sjekk fakta først, så kan du "slenge dritt".

Lenke til kommentar
Jeg hadde nok etter hvert flyktet til Norge hvis jeg måtte bo i Sverige.

 

Tenk deg at alle i Sverige gjorde det samme ...

 

Da ville det blitt mange folk i norge, og få folk i sverige. Men jeg har intrykk av at svensker flest er glade i landet sitt :)

 

Vi trenger i alle fall et arbeidsliv som kaller inn folk som heter "Muhammed Ali" til jobbintervju.

 

Det undergraver innvandreres evne til å søke jobb, og fører til flere arbeidsledige innvandrere på trygd, og dermed mer irriterende klaging over innvandrere på trygd.

 

Rent bortsett fra at det fører til dårligere integrering, lavere velstand blant innvandrere, mer kriminalitet, sosial ulikhet og sikkert en del andre sosialpolitiske problemområder.

 

Dette er rent idiodi kjære Simon, da arbeidsledigheten er LAVERE blant innvandrere enn etnisk norske. Jeg fatter ikke hvordan du kan komme med slikt svada, når det tidligere i denne tråden eksplisitt er postet tall på dette. Er dette et nytt forsøk på å kneble motstandere? Sjekk fakta først, så kan du "slenge dritt".

 

Dere har sikkert lest saken som stod i DB idag.

 

http://www.dagbladet.no/2009/05/05/nyheter...enriks/6062504/

http://www.dagbladet.no/2009/05/05/nyheter...dsjobb/6047056/

Endret av trusefar
Lenke til kommentar
Dette er rent idiodi kjære Simon, da arbeidsledigheten er LAVERE blant innvandrere enn etnisk norske. Jeg fatter ikke hvordan du kan komme med slikt svada, når det tidligere i denne tråden eksplisitt er postet tall på dette. Er dette et nytt forsøk på å kneble motstandere? Sjekk fakta først, så kan du "slenge dritt".

 

Jeg har ikke funnet noen slike tall i denne tråden og heller ingen andre steder. Link eller sitat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...