Gå til innhold

Mira Craig skryter avå ha banket mannen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ene debattanten på db.no sier det bra!

Magnus Craig kan fortelle at han oppdaget at kjæresten klinte en annen mann på et utested. "Jeg gikk rett bort og slo henne midt i fjeset" sier Magnus, her avbildet i en boksering med tre bevisstløse jenter rundt seg, under headingen "den slagkraftige" "Jeg er egentlig imot vold" sier Magnus, "men jenter får ta konsekvensen av det de gjør, lissom".

 

-Du har helt rett, Dagfinn. Dette høres faen ikke bra ut

Lenke til kommentar

Alle som er utro må ta ansvar, skjønner godt at man blir skuffet å lei seg når man ser typen gnafse på en annen. Men allikevel er ikke vold et alternativ.

 

Kjendiser blir jo ekstremt fulgt opp av media og lignende, så det kan hende det er to sider av samme sak. Feilsitering er trossalt vanlig i dagens tabloidaviser.

Lenke til kommentar
Synes ene debattanten på db.no sier det bra!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Magnus Craig kan fortelle at han oppdaget at kjæresten klinte en annen mann på et utested. "Jeg gikk rett bort og slo henne midt i fjeset" sier Magnus, her avbildet i en boksering med tre bevisstløse jenter rundt seg, under headingen "den slagkraftige" "Jeg er egentlig imot vold" sier Magnus, "men jenter får ta konsekvensen av det de gjør, lissom".

 

-Du har helt rett, Dagfinn. Dette høres faen ikke bra ut

Og som svar:

En slik artikkel hadde laget ramaskrik uten like i Norge. Ottar hadde vært på plass, diverse topp-politikere hadde uttalt seg i flerfoldige uker om hvordan likestillingen i Norge måtte skjerpes, og vårens valg hadde blitt vunnet av det partiet med mest kjønnskvotering og kortest pappapermisjon. Vi hadde aldri hørt slutten av det.

 

Så hvor er de sinte og usminkede kvinnene nå? Hvorfor har vi ikke hørt Stoltenberg, Jensen, eller noen av de andre uttale seg? Hvorfor er det ingen som bryr seg? Siden det var Mira, og ikke Magnus, så er det knapt nok noen som har bitt seg fast i denne saken...

 

 

Trist sak. Sinne er akseptabelt og forståelig - voldsbruk og attpåtil å skryte av voldsbruken er det ikke.

 

Vel har jeg litt sansen for fiksjondamer som kan sparke mannerumpe, men i den virkelige verden - vold, uansett kjønn på voldsutøver, er og blir usexy.

Lenke til kommentar

730 har intervjuet offeret til Mira. Artig å se at han reagerer akkurat som de fleste kvinnelige voldsoffere. De skylder på seg selv og prøver å bagatellisere hendelsen.

 

- Jeg hater all slags vold, og det tror jeg Mira også gjør, men akkurat der og da fortjente jeg kanskje et par slag, sier DJ'en...

 

- Å bli utsatt for vold er i utgangspunktet krenkende, men når det er sagt, så kan jeg si at den formen jeg var i gjorde at det ikke ble oppfattet slik fra min side. Jeg føler meg ikke som et voldsoffer, konkluderer Oslo-mannen.

 

Robocop: Jeg skrev banke, ikke daske. Men når du nevner det så...

Lenke til kommentar
730 har intervjuet offeret til Mira. Artig å se at han reagerer akkurat som de fleste kvinnelige voldsoffere. De skylder på seg selv og prøver å bagatellisere hendelsen.

 

- Jeg hater all slags vold, og det tror jeg Mira også gjør, men akkurat der og da fortjente jeg kanskje et par slag, sier DJ'en...

 

- Å bli utsatt for vold er i utgangspunktet krenkende, men når det er sagt, så kan jeg si at den formen jeg var i gjorde at det ikke ble oppfattet slik fra min side. Jeg føler meg ikke som et voldsoffer, konkluderer Oslo-mannen.

 

Robocop: Jeg skrev banke, ikke daske. Men når du nevner det så...

 

La oss rent hypotetisk si at han faktisk tok og anmeldte Mira Craig for dette forholdet såpass mange år etterpå. Hvor store sjanser er det for at Craig hadde fått noen særlig straff? Ikke store, tror jeg.... Med tanke på at hun både er kjendis og i manges øyne er pen og sexy, hadde hun nesten garantert sluppet unna uansett. Statistikk viser at pene mennesker slipper billigere unna i eventuelle straffbare forhold, rett og slett fordi du og jeg, dommer og jury osv. liker dem bedre enn mindre pene mennesker. Om dette er rett og rimelig, overlater jeg til andre å bestemme...

 

Men altså, å få juling av en sjelden skjønnhet... 'ække så ille det 'a? Mange tenner på aggressive, fyrige jenter. Eller? Ikke? Tror forresten ikke at Mira Craig er trang i skallen, heller bare en smule trangsynt...Spørs om ikke Nordbø har mer rett enn han liker selv når han sier kvinner som banker menn er eksotiske og handlekraftige; menn som banker kvinner er drittsekker.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Man unngår stort sett å slå kvinner fordi man har et kvinnesyn som ville gjort det til en dårlig handling, men siden kjønn ikke er binært er det fullt mulig for en person som formelt sett er en kvinne å stige ut av båsen og stille seg lagelig til.

På hvilken måte er kjønn ikke binært? (Mulig jeg har en misoppfatning av definisjonen.)

Lenke til kommentar
Man unngår stort sett å slå kvinner fordi man har et kvinnesyn som ville gjort det til en dårlig handling, men siden kjønn ikke er binært er det fullt mulig for en person som formelt sett er en kvinne å stige ut av båsen og stille seg lagelig til.

På hvilken måte er kjønn ikke binært? (Mulig jeg har en misoppfatning av definisjonen.)

 

Jeg tror han mener de tilfellene der dama er sterkere en gjennomsnittet, og mannen gjerne svakere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...