Gå til innhold

Bofiber - nytt selskap i Bergen


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Selger på døren i dag. Visste det var interesse for dette i sameiet her, men har ikke satt meg inn i selskapet, tjenestene etc. enda. Var derfor litt uforberedt når selgeren kom. Virket ikke som selgeren hadde noe kunnskap, han bablet i vei om at "dette var framtiden" og at jeg måtte "investere i infrastruktur". Når jeg antydet at jeg ønsket noe skriftlig å forholde meg til og at jeg deretter ville komme tilbake til saken ble han ganske utrivelig. Antydet langt på vei at jeg var dum dersom jeg ikke ville benytte meg av dette, og at "jeg var den første han hadde møtt som ønsket noe skriftlig". Han mente at "dette måtte jeg jo bare kunne si ja til". Ble lettere irritert på fyren, og hans ivrige argumentasjon i stilen "du må jo skjønne at..." gjorde meg ikke mer villig til å bestille der og da for å si det sånn :hrm:

 

Nå vil jeg ikke utelukke bofiber bare pga denne karen. Er det noen som vet om de faktisk har levert noe hittil? Kunne også være interessant å vite når de krever betaling i forhold til når installasjonen ferdigstilles og tjenesten er leveringsklar. Er ikke særlig interessert i å betale på forskudd for noe de skal levere om "to uker" som det vises til tidligere i tråden!

Lenke til kommentar

Kom en selger og ringte på døren da jeg var på besøk hos mine foreldre i kveld. Jeg orket ikke snakke med karen som hørtes ut som en typisk selger, men min far fikk en brosjyre jeg tok med meg. Brosjyren er for så vidt grei nok, med informasjon om priser fra de forskjellige leverandørene av tjenester (telio på telefoni, homebase for tv og/eller telefoni.)

 

Selgeren sa hvertfall at etableringsprisen var avhengig av hvor mange som ville få installert fiber til huset. Hvor mye forskjell i pris det er snakk om fikk jeg ikke med meg.

 

Fiber er veldig interessant, da det virker bedre enn parabol fra CD, telefon fra NextGenTel og internett fra NextGenTel + den heftige båndbredden man har.

 

Savner å høre fra noen som har erfaringer med installert produkt.

Endret av Vanter
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ble lettere irritert på fyren, og hans ivrige argumentasjon i stilen "du må jo skjønne at..." gjorde meg ikke mer villig til å bestille der og da for å si det sånn :hrm:

 

Jaja, men hvis du sa nei til fiber, så har du jo tydligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen da ;)

 

Fikk fiberen i hus for noen dager siden. Gikk for 50mb/s og det går så det griner :D

 

Bofiber har levert varene så langt, så er det bare å vente på den dagen ting ikke virker og teste kundeservice også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ble lettere irritert på fyren, og hans ivrige argumentasjon i stilen "du må jo skjønne at..." gjorde meg ikke mer villig til å bestille der og da for å si det sånn :hrm:

 

Jaja, men hvis du sa nei til fiber, så har du jo tydligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen da ;)

 

Fikk fiberen i hus for noen dager siden. Gikk for 50mb/s og det går så det griner :D

 

Bofiber har levert varene så langt, så er det bare å vente på den dagen ting ikke virker og teste kundeservice også...

 

Hei! Betyr med andre ord at dere har fått ferdig installert og er oppe og går. Betalte dere etableringsavgift på forhånd? Og hvor lenge gikk det deretter før installasjonen var ferdig? Lov å spørre hvilket område du bor i? (Holder selv til på Nesttun/Hop.)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I dag hadde vi en montør på besøk som monterte opp hjemmesentralen og fiberkabel ut fra huset. Nå gjentsår bare å få strukket kabel til et koblingspunkt ute. Bofiber kunne ikke komme med noe nøyaktig tidspunkt for når dette ville finne sted. Jeg er tålmodig av natur, så jeg har god tid. Synes de har gjort en god innsats til nå. Gleder meg til å ordentlig Internett i huset.

 

Edit: Ser også de fikk litt omtale i Fanaposten. Kan jo ta en kikk her: http://www.fanaposten.no/artikler/article977583.ece

Endret av remsan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spent på hva fremtiden vil bringe, ser at det er flere og flere som tilbyr fiber.

Bare synd at Bofiber benytter homebase, systemet som jeg har testet til nå har ikke vært særlig imponerende.

Muligens bofiber blir et oppkjøps objekt, kan se for meg feks NGT som kjøpere da de allerede er basert i Bergen og er store nok mtp investeringer i et slikt nett.

Lenke til kommentar
sidnvq.png

Jøss, de opererer enda med 24 måneders bindingstid? Det er ikke lov med mer enn 12 mnd. til privatkunder.

 

Rart at ikke noen har stoppet dette enda.

Ser de fremdeles ikke har endret dette. Litt merkelig når salgssjefen har vært salgssjef for kundeservice Telenor. Da vet man jo lover og regler?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jaja, Bofiber var og instalerte fiberen i huset 1 februar. De sa dei kom igjen rundt 9. april for å koble fiberen til utvendigt.

Eg bor på skjold.

 

En annen ting. På infomøtet blei vi lovet en trådløs router hvis vi skreiv kontrakt der og da. Noen som har fått denne ?

 

hvis dere fikk den hvilken type var det dere fikk ?

 

Bindingstiden på 24 mnd driter eg i.

Sparer 2000 på etableringen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hadde en svensk Bofiber selger på døra for 2 uker siden, hadde desverre ikke tid å snakke med han da om ca leverings tid å slikt.

 

men fikk gitt beskjed om at jeg hadde signert kontrakt for 1år siden. :)

Da påstod de at jeg skulle være oppkoblet innen des 2009... :roll:

er lov å håpe det skjer noe før sommmeren... bor i krohnåsveien bak lagunen.

Lenke til kommentar

hadde en svensk Bofiber selger på døra for 2 uker siden, hadde desverre ikke tid å snakke med han da om ca leverings tid å slikt.

 

men fikk gitt beskjed om at jeg hadde signert kontrakt for 1år siden. :)

Da påstod de at jeg skulle være oppkoblet innen des 2009... :roll:

er lov å håpe det skjer noe før sommmeren... bor i krohnåsveien bak lagunen.

 

Montøren som var her var også svensk, så det er mulig det var samme mannen. Skrev selv kontrakt i april i fjor, og ble også fortalt at kunder i vårt område skulle være oppkoblet innen utgagen av 2009. Jeg er likevel tålmodig og venter hva som skjer. Ser nå at flere husstander i området har fått fiberkabelen hengt opp på telefonstolpene.

Lenke til kommentar

hadde meg en kjøretur forbi slåtthaug og la merke til noe oransje kable som var hengt opp i stolpene. er dette bofiber som holder på?

 

oppdatering;

var på info møte hos bofiber i går, og fikk vite litt mer eksakt info.

 

fikk vite at de at nå jobber med nedre skjoldvegen, og apeltun, også videre i Bjørneveien også over til krohnåsen rundt mai,juni.

Endret av .:KaLLe:.
Lenke til kommentar

Ser det er utenlandske montører i området for tiden (vallaheiene), regner med det er fra Bofiber. Her er kablingen svart og ser greit ut, men skjemmende for området. Mye eldre hus som trenger luftstrekk og det er kablet lavt ned (naturlig nok pga gule stripen) og lange strekk.

 

Jeg bor i ett nyere hus og vil da ha det i rørene. Har noen fått det koblet til på den måten? Er litt redd for utlendinger som bare kjører på i luft.

Lenke til kommentar

da har jeg fått fiberen inn i hus i terminert et fiber patchepanel, men den andre enden henger på hus veggen..

 

@remsan, de snakket ikke om slåtthaug, men om Skjold, nedre Smørås, bjørneveien og Krohnåsveien.

 

@kjensen, skal du legge kabelen i grøft må du nok grave den selv til stolpen, det er rett og slett for dyrt for dem å grave grøfter til alle.

 

BKK hadde store planer om å bygge ut fiber på Smørås i 2010 men de planene har jo gått i vasken.

Så jeg regner med Bofiber kommer til å pushe på oppover Smørås for å kapre kunder i tiden frammover :)

 

Bofiber har faktisk tegnet kontrakt med over 60% av dem som bor i krohnåsen, så dette blir bra. venter spendt på mai/juni...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...