Gå til innhold

Nikon D400 rundt hjørnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fra Nikon ja :D
Joda, 1DIII er en tanke bedre på noen områder, men ellers er D300 jevnt over i toppklasse på de aller fleste områder :-) K-7 er kanskje den beste konkurrenten - men strengt tatt ikke på markedet ennå.

 

 

 

 

Har ikke nevnt merker,men siden jeg er en av få her som har hatt muligheten til å teste D300 sammen med andre kamera i denne klassen , så vet jeg at D300 ikke skiller seg ut, eller utmerker seg spesielt.

Det som er fakta er at D300 er best på enkelte ting lik andre på andre ting og dårligere på atter andre ting, slik er det med de fleste kamaramodeller,bare så synd at folk ikke klarer å se at det de har ikke bestandig er best .

Jeg prøvde som sagt ut flere merker og kom frem til det som passet meg best og som fungerte best til mitt bruk som er lanskap/natur og fulefotografeing .

Med det hevder jeg ikke, eller har hevdet at det jeg valgte er det beste på alt, feks veldig høy iso,men det er noe som er uintresangt for meg fordi det pr i dag ikke er laget et kamere under 20 000 kroner som er akseptabelt for meg på høy iso. :cool:

Lenke til kommentar
Med det hevder jeg ikke, eller har hevdet at det jeg valgte er det beste på alt, feks veldig høy iso,men det er noe som er uintresangt for meg fordi det pr i dag ikke er laget et kamere under 20 000 kroner som er akseptabelt for meg på høy iso. :cool:
Da finnes det med andre ord ikke noe kamera som du synes er akseptabelt. D700 er sammen med D3 de beste kameraene på høy ISO, og D700 koster godt under 20000 (var en tid helt nede i 16000).
Lenke til kommentar
Med det hevder jeg ikke, eller har hevdet at det jeg valgte er det beste på alt, feks veldig høy iso,men det er noe som er uintresangt for meg fordi det pr i dag ikke er laget et kamere under 20 000 kroner som er akseptabelt for meg på høy iso. :cool:
Da finnes det med andre ord ikke noe kamera som du synes er akseptabelt. D700 er sammen med D3 de beste kameraene på høy ISO, og D700 koster godt under 20000 (var en tid helt nede i 16000).

 

Riktig,jeg synset ikke bildekvaliteten på de er god nok ved høy iso, slik er det bare, for andre kan den være det i massevis,men det får de bedømme, jeg uttaler meg ikke utifra hva andre stiller som krav eller hva testere sier, jeg uttaler meg utifra mine krav og det faktum at jeg har prøvd kameraenr (D3 har jeg ikke prøvd så der er det kunn bilder fra tester )

 

Så får vi se hva en D400 kan by på,hvem vet muligens blir den mitt neste kamera :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Riktig,jeg synset ikke bildekvaliteten på de er god nok ved høy iso, slik er det bare, for andre kan den være det i massevis,men det får de bedømme, jeg uttaler meg ikke utifra hva andre stiller som krav eller hva testere sier, jeg uttaler meg utifra mine krav og det faktum at jeg har prøvd kameraenr (D3 har jeg ikke prøvd så der er det kunn bilder fra tester )

Hvis INGEN kamera er gode nok for deg på høy ISO synes jeg det da er utrolig at du ikke har gått for ett fullformat men har nøyd deg med en 50D. "Stor i ord, liten på jord" Det uttrykket kunne vel ikke passet bedre :!:

Lenke til kommentar
Så får vi se hva en D400 kan by på,hvem vet muligens blir den mitt neste kamera :cool:
Hvis D700 ikke er bra nok, så vil jeg påstå det vil være fysisk umulig for D300s eller noe annet cropkamera å være det... :ermm:

 

(Og D3 har i praksis nøyaktig samme sensorytelse som D700, så hvis du har prøvd sistnevnte så vet du hva førstnevnte leverer).

Lenke til kommentar
Men hvis det er en D300s som kommer da er det vel ganske tydelig at Nikon ikke ser EOS 50D som en trussel og må komme med mye nytt :dukk: :p

 

Tom

Faktisk tror jeg ikke Nikon ser på Canon 50D som en enorm trussel og ikke lager en modell i akkurat samme klasse. Føler at de lager modeller som passer mellom hverandres modeller og at både Canon og Nikon slår seg litt til ro med det.

 

Har ikke grunnlag fom mine påstander men (ihvertfall i Norge) jeg føler at både Nikon D90 og Nikon D300 gjør det bedre enn Canon 50D, ihvertfall i antall solgte.

 

Nedover i klassen derimot ser det ut som om Canon 450D er det mest solgte kameraet i tillegg til at 1000D gjør det bra.

Lenke til kommentar
Faktisk tror jeg ikke Nikon ser på Canon 50D som en enorm trussel og ikke lager en modell i akkurat samme klasse. Føler at de lager modeller som passer mellom hverandres modeller og at både Canon og Nikon slår seg litt til ro med det.

 

Har ikke grunnlag fom mine påstander men (ihvertfall i Norge) jeg føler at både Nikon D90 og Nikon D300 gjør det bedre enn Canon 50D, ihvertfall i antall solgte.

 

Nedover i klassen derimot ser det ut som om Canon 450D er det mest solgte kameraet i tillegg til at 1000D gjør det bra.

Jeg tror heller ikke Nikon sover dårlig om natta. Det som jeg tror vi vil oppleve fremover er at ting vil roe seg ned i forhold til de foregående 4-5 årene. Nå er mellomklassen og oppover blitt så bra, at det er kun "fanatikerene" som hyler etter mer (og muligens markedsføringsavdelingen da). I de lavere prisklassene så vil det fortatt komme nye modeller jevnt og trutt. Men det er vel mer slik markedet virker.

 

Tom

Lenke til kommentar
Riktig,jeg synset ikke bildekvaliteten på de er god nok ved høy iso, slik er det bare, for andre kan den være det i massevis,men det får de bedømme, jeg uttaler meg ikke utifra hva andre stiller som krav eller hva testere sier, jeg uttaler meg utifra mine krav og det faktum at jeg har prøvd kameraenr (D3 har jeg ikke prøvd så der er det kunn bilder fra tester )

Hvis INGEN kamera er gode nok for deg på høy ISO synes jeg det da er utrolig at du ikke har gått for ett fullformat men har nøyd deg med en 50D. "Stor i ord, liten på jord" Det uttrykket kunne vel ikke passet bedre :!:

 

Før du begynner å rakke ned på andre så les i det minste hva en skriver, før det første skriver jeg kamera under 20 000 kr en annen ting er hva kameraet i hovedsak brukes til, nemmelig fulefotografering, her har et cropkamera som kjent enkelte fordeler når det gjelder pris/optikk .

Jeg synest nok en gang at det er beklagelig at en må bli anngrepet fordi en ikke tuter med flertallet,men tør si sin egen mening om ting :hmm:

Hva andre velger blir opp til dem, så får det bli opp til meg og de mange tusener andre som har valgt det samme som meg å gjøre det uten å bli anngrepet for det . :cool:

 

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Før du begynner å rakke ned på andre så les i det minste hva en skriver, før det første skriver jeg kamera under 20 000 kr en annen ting er hva kameraet i hovedsak brukes til, nemmelig fulefotografering, her har et cropkamera som kjent enkelte fordeler når det gjelder pris/optikk .

Jeg synest nok en gang at det er beklagelig at en må bli anngrepet fordi en ikke tuter med flertallet,men tør si sin egen mening om ting :hmm:

Hva andre velger blir opp til dem, så får det bli opp til meg og de mange tusener andre som har valgt det samme som meg å gjøre det uten å bli anngrepet for det . :cool:

 

Mvh. Snekker`n

Trodde faktisk ikke at du tok deg nær av en litt spøkefull bemerkning men jeg skal passe meg heretter, Beklager det.... :blush:

 

Saken er ikke at du ikke tuter med flertallet men at du faktisk har gjort stikk i mot dine egne uttalelser, blir jo det vi kaller en slag dobbeltmoral.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Så får vi se hva en D400 kan by på,hvem vet muligens blir den mitt neste kamera :cool:
Hvis D700 ikke er bra nok, så vil jeg påstå det vil være fysisk umulig for D300s eller noe annet cropkamera å være det... :ermm:

 

(Og D3 har i praksis nøyaktig samme sensorytelse som D700, så hvis du har prøvd sistnevnte så vet du hva førstnevnte leverer).

 

 

D700 er et meget bra kamara og bedre enn det jeg sitter med i dag,men det jeg sa var at jeg enda ikke har funnet et kamera under 20 000 som jeg synest er bra nok på høy iso, det er dermed ikke sagt at jeg vil kunne finne et kamera som er bedre enn 50D på de tingene som er viktig for meg, og her kan feks D400 komme inn i bildet og bli mitt neste kamera, jeg har nemmelig et svært avslappet forhold til hva som står skrevet av produsentnavn på ting jeg bruker, dog skal det sies atter en gang at jeg sikkert er "preget" av Canon etter å ha brukt dette i ca 30 år akkurat som en Nikonbruker sikkert er preget av "sitt" merke, men det koster meg ikke en kalori å skifte merke om jeg faller for et spesielt kamera, dog falt jeg ikke for D300 selv om det er bra. :cool:

 

Mvh. Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Før du begynner å rakke ned på andre så les i det minste hva en skriver, før det første skriver jeg kamera under 20 000 kr en annen ting er hva kameraet i hovedsak brukes til, nemmelig fulefotografering, her har et cropkamera som kjent enkelte fordeler når det gjelder pris/optikk .

Jeg synest nok en gang at det er beklagelig at en må bli anngrepet fordi en ikke tuter med flertallet,men tør si sin egen mening om ting :hmm:

Hva andre velger blir opp til dem, så får det bli opp til meg og de mange tusener andre som har valgt det samme som meg å gjøre det uten å bli anngrepet for det . :cool:

 

Mvh. Snekker`n

Trodde faktisk ikke at du tok deg nær av en litt spøkefull bemerkning men jeg skal passe meg heretter, Beklager det.... :blush:

 

Saken er ikke at du ikke tuter med flertallet men at du faktisk har gjort stikk i mot dine egne uttalelser, blir jo det vi kaller en slag dobbeltmoral.

 

Hva er stikk imot mine egne uttalelser??

50D er bedre på bildekvalitet/skarphet enn D300 det har også en bedre live view og dette er ting jeg legger langt større vekt på enn feks egenskaper på høy iso .

 

Når det gjelder ISOytelse på 50D så kan det være greit å ta en titt i linken under for dem som mener den er så mye dårligere enn på D300 :cool:

 

http://www.birdphotographers.net/forums/sh...162980#poststop

 

 

Mvh. Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hva er stikk imot mine egne uttalelser??

INGEN kamera under 20 000 kr er gode nok på høy ISO til å tilfredsstille dine krav. D700 får man til 18 000 kr, kanskje ned i 16 000 kr i den perioden du kjøpte din 50D.

 

Vi vet også at D3 er det kamera med kanskje best støyegenskaper og at D700 er omtrent identisk på disse egenskapene.

 

Og du ender opp med en 50D, kan ikke si at det ikke er litt motstridende....

Lenke til kommentar
D700 og D3 er FX, det blir fort dyrt med tanke på fuglefotografering..

Ulempen med fx er vel null crop og man trenger ofte litt tele når man fotograferer fugler. Hvorfor man ikke skal brude kostbart utstyr til fuglefotografering vet ikke jeg grunnen til men men....

 

Når man ser på egenskaper som rask fokusering, god skuddtakt og god værtetting ser jeg ikke hvorfor en D3 eller D700 ikke kan være perfekt til å skyte fugler.

 

Hvorfor synes du D3/D700 er for dyre hus for fuglefotografering?

 

Fuglefotografering er vel like "viktig" som annen fotografering....

 

Edit:

Når det gjelder Snekkerns valg av kamera er det vel ikke noe som tilsier at det ikke er ett meget bra valg men ser ikke hvorfor han har så høye krav til ISO egenskaper at det ikke finnes hus som har det enda.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Hva er stikk imot mine egne uttalelser??

INGEN kamera under 20 000 kr er gode nok på høy ISO til å tilfredsstille dine krav. D700 får man til 18 000 kr, kanskje ned i 16 000 kr i den perioden du kjøpte din 50D.

 

Vi vet også at D3 er det kamera med kanskje best støyegenskaper og at D700 er omtrent identisk på disse egenskapene.

 

Og du ender opp med en 50D, kan ikke si at det ikke er litt motstridende....

 

Nei det blir ikke motstridende,fordi selv D700 er ikke perfekt på høy iso, dessuten blir det alt for dyrt med tanke på den optikken en må ha kontra cropkamera, så hvorfor da kjøpe et kamera som er bedre på høy iso,men ikke perfekt når sluttsummen med den ekstrakostnaden til optikken fort blir både 3 og 4 ganger prisen, om det er motstridende ja da vet ikke jeg.

 

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...