Gå til innhold

Amerikanske nyhetskanal håner Canadiske soldater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er gjennomført idioti. At en TV-kanal som kaller seg seriøs kan sende dette er totalt uforståelig. Tror det reflekter litt av den gjennomgående egosentriske og amerosentriske (i mangel på bedre ord) holdingene som gjennomsyrer store deler av landets befolkning.

 

Er svært mange smarte og innsiktsrike mennesker i USA, men selv med 100 millioner smartinger, er det 200 millioner "idioter" og andre ignorante, som er et svært stort tall.

 

Dette underbygger også bare det syn resten av verden har opparbeidet seg av USA og amerikanere som jeg selv mener er en trist generaliseriing. Men de har vel bare seg selv å takke når de sender slikt som det her.

 

Dette ville aldri skje på NRK! Heldigvis.

Endret av Partlow
Lenke til kommentar

Red Eye er et tulleprogram. Ingen av de komersielle kanalene i USA er "seriøse nyhetskanaler". CNN, MSNBC har masse svada de også.

 

Jeg sier ikke at jeg synes Fox er objektive, tvert imot, men kritikken av dette innslaget er tullete. Det må være lov å sende tull. Det finnes nok av gode arugmenter mot Fox, så jeg ser ikke noe vits i å jatte med på en så dårlig begrunnet kritikk om dette.

Lenke til kommentar
Ta en pause fra krigen? Høres litt dårlig ut, de bør støtte USA.

 

Fox er meget bra kanal.

 

Glenn Beck er genial og ikke minst Sean Hannity. Fox er det man trenger av nyheter, synd de ikke sender i Norge.

 

:D

 

Sean Hannity er en tulling av Bill O'Reillyske proporsjoner.

 

Og jammen har han de samme synene som alle de andre kreasjonistene og :D

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar

Muslimer, kristne, innvandrere, sosialhjelpsmottakere og andre svake, utsatte grupper blir latterliggjort på daglig basis, både i media og mennesker i mellom. Hvorfor provoserer det da så veldig når det samme skjer med noen bevæpna, patriotiske tapere med mindreverdighetskompleks?

 

Unge menn som uten stolthet og ære selger sjela si til den krigskåte høyresiden, og frivillig underkaster seg offiserer, ved å gå inn i militæret og sløve fortjener å bli latterliggjort mer enn noen andre. Latterliggjøring av soldater fører til at færre ønsker å være det, som på sikt fører til mindre krig og blodsutgytelser.

 

For å ha mitt på det reine, vil jeg si at jeg avskyr Fox News, og at det programmet egentlig ikke var særlig morsomt.

Lenke til kommentar

Hahahahaha

 

Dagens mest gjennomtenkte innlegg fra Irrelevant. Modent og klokt

 

Gratulerer.

 

Muslimer, kristne, innvandrere, sosialhjelpsmottakere og andre svake, utsatte grupper blir latterliggjort på daglig basis, både i media og mennesker i mellom. Hvorfor provoserer det da så veldig når det samme skjer med noen bevæpna, patriotiske tapere med mindreverdighetskompleks?

 

Gjør narr av de som innvandrere som snylter på staten, hjelper kriminaliteten opp osv(Generalisering gjort med vilje). Gjør narr av Muslimer, med sine totalt uhumaniske tendenser; steining, burka, latterlige lover og generel undertrykkelse.

Eller gjør narr av de som frivillig tar våpen i hånd, tar farvel med kjære og familie også setter sitt LIV på spill for å gjøre verden en bedre plass?

 

Unge menn som uten stolthet og ære selger sjela si til den krigskåte høyresiden, og frivillig underkaster seg offiserer, ved å gå inn i militæret og sløve fortjener å bli latterliggjort mer enn noen andre. Latterliggjøring av soldater fører til at færre ønsker å være det, som på sikt fører til mindre krig og blodsutgytelser.

 

For det første: Soldater bestemmer ikke om det skal være krig eller ikke, politiker gjør det. Stolthet? Jeg veit ærlig talt ikke om et annet yrke som har mer stolthet og ære enn å være soldat. Det være over fedreland, avdeling eller seg selv er likegyldig.

 

La oss si jeg hater biler.

"Fy faen, biler suger - dæven døtte de bilmekanikerne er stokk dum i hodet, lar seg gjøre bare dritt arbeid med olje og slikt! Fy fillern! Jeg håper alle ser dette slik at folk ikke vill være bilmekanikere, så på sikt blir det mindre co2 utslipp!"

 

Ser på hele innlegget ditt at du har vell generelt lite peiling, så jeg skal la være å bruke mer tid på dette.

Endret av Sarion
Lenke til kommentar

 

Gjør narr av de som innvandrere som snylter på staten, hjelper kriminaliteten opp osv(Generalisering gjort med vilje). Gjør narr av Muslimer, med sine totalt uhumaniske tendenser; steining, burka, latterlige lover og generel undertrykkelse.

Så du er rasist? Da er du vel kanskje patriot og nasjonalist også?

 

Eller gjør narr av de som frivillig tar våpen i hånd, tar farvel med kjære og familie også setter sitt LIV på spill for å gjøre verden en bedre plass?

Mange fine floskler her. Den romantiseringa av soldatlivet er løgnaktige klisjeer skapt i Hollywood. En soldat gjør ikke verden til et bedre sted, en soldat er bare en nyttig idiot for imperialistiske styresmakter, som USAs. I land uten verneplikt, som USA og Canada, verver man seg for pengene og patriotismens skyld. Jeg anerkjenner ikke noen av disse motivene. Skaff deg en ærlig jobb, sier jeg.

 

For det første: Soldater bestemmer ikke om det skal være krig eller ikke, politiker gjør det.

Resonnementet mitt var egentlig at dersom en styresmakt har færre soldater å ta av vil det føre til færre og mindre omfattende kriger.

 

Stolthet? Jeg veit ærlig talt ikke om et annet yrke som har mer stolthet og ære enn å være soldat. Det være over fedreland, avdeling eller seg selv er likegyldig.

Jeg ser ikke mye stolthet i å bli herset med av offiserer, og å ha lite medbestemmelsesrett i jobben. Det er heller ingen stolthet over det å drepe og ødelegge.

 

Norske gutter som uten å yte noen form for motstand går inn i Forsvaret oppmuntrer styresmaktene indirekte til å herse med befolkningen, og til krigshissing. Selv kommer jeg til å ta i bruk alle lovlige og ulovlige midler for å slippe unna slaveriet. Å gå i uniform, patriotisme, å sverge ed til "konge og fedreland" og å bli hundset med ligger ikke i min natur. Forsvaret er en konservativ taperinstitusjon som høyresiden bruker til å oppdra norske gutter til å bli ukritiske, autoritetsdyrkende, flaggelskende borgerlig-stemmende sauer. Forsvaret bidrar til å opprettholde et fiendebilde av det store stygge utlandet, og derav fremmedfrykt. Jeg velger heller noen uker i fengsel enn et år i Forsvaret, om det er det som må til.

 

Jeg har skrevet mer her om hva jeg mener om saken.

Lenke til kommentar

Du har selvfølgelig rett til å mene hva du vill :), jeg trakasserer ikke deg for det.

 

Det jeg derimot har et problem med er hvordan du på en sånn grundig usaklig måte fremstiller Forsvaret, og soldater generelt.

 

Fremmedfrykt? Første ting vi lærte var toleranse ovenfor andre mennesker, det være i utland eller i Norge. Etikk og moral er høyt på agendaen når det gjelder utdanning i førstegangstjenesten her i landet.

 

Herset av offiserer? ALDRI opplevd. Derimot, bruker dem høy kjeft og bruker litt skremsel er nødvendig, det er tross alt ikke en lek når dem gir deg et våpen og skarp ammo. Det er viktig at de er respektert, fordi det du skal lære(eller ikke lærer) kan gå ut over dine medsoldater på mange plan. Offiserer(eller befal) kan også i mange tilfeller være dine beste venner, men du skal vite din plass. Alt har en grunn.

 

Jeg er ikke rasist, ja jeg har litt nasjonal følelse i meg, men er fortsatt åpent til et flerkulturelt samfunn, åpen, i motsetning til deg. Det var satt på spissen for å kjøre samme stil som deg, slik at det kanskje gikk et lys opp i hodet på deg. Tydeligvis ikke...

 

Drepe og ødelegge? Du vet, i mange tilfeller er soldater der kun for å hjelpe. Se tjunami katastrofen, først på dekk var US marines som startet humanitært arbeid. Se Somalia der lokale krigsherrer styrte landet til grunn, og stjal mat levert fra FN som var myntet på sivile. Hvem var først inn, ryddet vekk krigsherrene, og sørget for at maten ble plassert i riktige hender? Gjett. Bare se lokalt i Norge, etter raset i Namsos, der stilte Kystvakten og Heimevernet opp for å hindre at flere tok seg inn i området, der de kunne blitt skadd eller drevet med plyndring.

 

Kanskje det å dra ut i krig eller konflikter frivillig virker romantisert. En ting veit jeg sikkert, Norske soldater som vill utenlands får å drepe å plyndre blir MEGET raskt luket ut. Holdninger og forståelse er det som gjelder. Kultur ovenfor de vi skal hjelpe. Noen pga av eventyrlyst, noen vill hjelpe de som er rammet av konflikt, noen vill de ikke bare vill sitte å se på mens andre risikerer livet hver dag, men også vill prøve å gjøre noe i motsetning til mesteparten av befolkningen.

 

Du kan være så uenig med meg som du bare vill. Jeg ser bare helst du ikke vinkler noe som dette ned i gjørma så uendelig. Husk at Norske soldater også har blitt drept og om du er i mot forsvaret eller ikke, så vill jeg gjerne se litt respekt i alle fall.

Endret av Sarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...