Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Lurer litt på følgende:

Såvidt jeg vet så mottas EPG på den andre tuneren en den man ser på.

Det ble vel slik etter siste oppgradering????

Hvis man da tar opp og trykker EPG vil ikke da den tuneren som EPG skulle vært sendt på være opptatt med opptaket?

Eventuelt hvis man tar opp på to kanaler samtidig og vil sjekke EPG på kanalen man tar opp på og ser på???

Tilsvarende, kan man se på tekst tv samtidig som man tar opp og vil man ta opp tekst tv da som det har skjedd emd endel andre tunere jeg har hatt.

 

Ellers kommer og går støyen nå.

Det virker som om det blir verre hvis man spoler i opptak, virker for meg som om det skaper mye varme og at viftene går amok da.

Opplever også et rart etterslep enkelte ganger når jeg blar i kanalene.

Man kan bla, og ingenting skjer før etter en lang stund, og da raser den gjennom kanalene for å ta igjen det man har trykket mens det ikke skjedde noe.

 

Jeg er overbevist om at hele tuneren er feilkonstruert med for dårlige vifter og for dårlig luftgjennomstrømming.

Liker heller ikke at det mangler filtre slik at støv tetter til det lille luftrom som finnes inni.

Synes tuneren skulle vært mye høyere, og så skulle hele toppen vært en diger vifte av god kvalitet som kunne flytte masse varm luft på lavt turtall ut av tuneren.

Men de har vel satset på design fremfor funksjon slik at de sender ut noe som ser ok ut men virker dårlig.

Lenke til kommentar

Har denne sånn funksjon som get sin pvr har. At den kan ta opp alle episoder fra en serie hvis man trykker to ganger.. Alle som kommer etter den episoden du tar opp første gang selvfølgelig..

 

Og hvordan oppdaterer man den? Skal man koble til internett? Og USB tilkoblingen.. hva kan den brukes til?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kan ikke ta serieopptak, oppdateringer kommer automatisk (får melding om det på skjermen når det er klart hvis begge coaxene er plugget til), og USB-koblingen er bare til pynt foreløpig.

Er planer om å kunne plugge en minnepinne med f.eks bilder inn der en gang og få sett dem på tven, hvis man ikke har slik på tven.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har opplevd endel ting i det siste, ja:

Tuneren er nå flere uker gammel, så dermed har støy og låsing kommet tilbake.

Ser ikke ut som om de har lengre levetid enn 1 - 2 måneder, så canal digital får fortsette å sende en ny tuner i måneden.

Teks-tv.....vel, nå har den innimellom bestemt seg for å hoppe ut av det av seg selv så jeg får stort sett ikke bladd meg gjennom dagens nyheter uten at den hopper ut.

Til gjengjeld nekter den å vise enkelte sider, hopper elegant over dem.

Så tekst-tv er visst for mye for den....

Så har vi EPG, den til stadighet tilbakevendende skrekken.

Etter å ha vært igjennom en ny periode med å kun vise to programmer og oppleve at når man merker opptak så legger det seg øverst uten mulighet til å vise EPG før opptaket, så var det klar for nye utfordringer.

Nå har det kommet en forsinkelse også, slik at det tar 8-10-12 sekunder fra man trykker på en knapp til noe skjer.

I ren forbannelse så trykker man ofte på flere andre for å forsøke å banke liv i den, men ender da med totalt kaos når ting først skjer.

Da hopper markøren overalt uten kontroll.

Samtidig med at støyen kom tilbake, jøss som jeg har savnet den lyden gitt, så låser tuneren seg også nesten daglig.

Legg til 30-40 sekunders forsinkelse av teksten på opptakene fra endel kanaler osv så har man vel forventet nivå etter en måneds bruk.

Vel-vel, ny måned ny tuner som det heter.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg skulle virkelig ønske at alle som leser dette blir med på en kampanje mot canal digital, hvor så mange som mulig bruker skjemaet på kundeservice og legger ut om alle problemene og får canal til til stadighet å sende ut ny tuner.

IKKE godta støy, låsing full hardisk problemet eller noe av det andre, forlang NY TUNER!!!!!

Hvis de får nok reklamasjoner må de vel for HELV*** snart skjønne at dekoderen er noe skrot som er utviklet av fulle blitzere av deler som er funnet i veikanten og holdt på plass av tape og ståltråd pakket inn i russisk skrapmetall og fullt opp med kasserte vifter og ting som er funnet på skraphaugen!!!!!

Nå er det på tide å komme ut av dvalen og få dem til å bytte ut alle med en NY MODELL (Hurra!!!!!) som fungerer, ikke støyer og har en levtid på mer enn en måned.

I mellomtiden får jeg vent på min 4., 5. eller 6....har etterhvert kommet ut av tellinga!!!!!

Så får jeg glede meg en måned til inntil den nye kollapser og så er det om igjen med hele leksa.

Jaja, sånn går nå dagan....

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har CanalDigital abonnement og lurer på om jeg skal anskaffe meg en slik pvr dekoder, men etter å ha lest meg opp på diverse diskusjonsforum så er jeg mildt sagt skeptisk... Finnes det ingen alternativer til denne boksen? Må man kjøpe driten som CanalDigital tilbyr? Hva med DreamBox eller hva de nå heter? Vil det funke?

 

-jens

 

 

Jeg skulle virkelig ønske at alle som leser dette blir med på en kampanje mot canal digital, hvor så mange som mulig bruker skjemaet på kundeservice og legger ut om alle problemene og får canal til til stadighet å sende ut ny tuner.

IKKE godta støy, låsing full hardisk problemet eller noe av det andre, forlang NY TUNER!!!!!

Hvis de får nok reklamasjoner må de vel for HELV*** snart skjønne at dekoderen er noe skrot som er utviklet av fulle blitzere av deler som er funnet i veikanten og holdt på plass av tape og ståltråd pakket inn i russisk skrapmetall og fullt opp med kasserte vifter og ting som er funnet på skraphaugen!!!!!

Nå er det på tide å komme ut av dvalen og få dem til å bytte ut alle med en NY MODELL (Hurra!!!!!) som fungerer, ikke støyer og har en levtid på mer enn en måned.

I mellomtiden får jeg vent på min 4., 5. eller 6....har etterhvert kommet ut av tellinga!!!!!

Så får jeg glede meg en måned til inntil den nye kollapser og så er det om igjen med hele leksa.

Jaja, sånn går nå dagan....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Dreamboks funker men da må du vel ha noen som sender til deg?

Poenget med HD PVR boksen til canal digital er at den har to tunere, slik at man kan se på en kanal og ta opp på en annen, ta opp to programmer samtidig osv.

Man får også tilgang til HD kanalene.

Den har bra bilde, og jeg synes den er lett å bruke.

Dessverre er kvaliteten elendig, de fleste (alle?) begynner å støye masse etter en stund, masse bugs i firmware og generelt for dårlig produkt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

OK, endelig noen gladnyheter.

Får skryte litt av Canal digital sin kundeservice, det skal de ha.

Ting tar tid, men det kommer lys i tunnellen:

 

Ny SW kommer i August/September, og skal fikse de fleste feilene som jeg og andre klager på.

Forhåpentligvis blir dekoderen slik den skulle ha vært ved levering da.

Videre, så kommer det endelig? CAM til TV snart fra Canal digital.

Mange har TVer med slik mulighet, så da blir det mulig til å bytte hele dekoderen med en CAM.

Man mister vel PVR mulighetene, men får vel en støyfri verden og bedre tekst-tv samtidig.

Det beste av alt synes jeg er at også Canal digital endelig har skjønt at HD PVR dekoderne burde vært bedre.

Så om 10-15 måneder kommer det splitter nye dekodere fra andre leverandører.

Jepp! No more Sagem!!!!

Så får vi håpe at de har lært hvordan det IKKE skal være, og får en dekoder som er vesentlig bedre.

På toppen av det hele så får vi som har HD PVR gode innbyttepriser, så til neste sommer kan vi benke oss foran TVen med normalt blodtrykk igjen og ta skrittet inn i en ny dekoder.

YESSSS!!!

Lenke til kommentar

Er det slik og forstå at man må ha to kabler fra hodet ned til boksen?

 

Går det ikke ann og bare bruke en kabel fra antenne ut og inn til den andre tuneren? Eller må man virkelig ha to separate kabler fra hodet? På to forskjellige utganger på hodet?

 

Hvis dette ikke er mulig så skal jeg avbestille med en gang... Besillte en slik en idag.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Du MÅ ikke ha begge kablene, men hvis du ønsker å se på en kanal og ta opp på en annen og slike ting så må du ha to kabler.

Det er også lettere å oppdatere tuneren med to kabler.

Ikke noe problem egentlig, bare å strekke begge kabelrullene samtidig mens man holder på, og canal digital sørger vel for gratis innstallasjon uansett.

Lenke til kommentar
Du MÅ ikke ha begge kablene, men hvis du ønsker å se på en kanal og ta opp på en annen og slike ting så må du ha to kabler.

Det er også lettere å oppdatere tuneren med to kabler.

Ikke noe problem egentlig, bare å strekke begge kabelrullene samtidig mens man holder på, og canal digital sørger vel for gratis innstallasjon uansett.

 

Begge kablene tilkoblet må også til for å vise EPG.

Lenke til kommentar
Du MÅ ikke ha begge kablene, men hvis du ønsker å se på en kanal og ta opp på en annen og slike ting så må du ha to kabler.

Det er også lettere å oppdatere tuneren med to kabler.

Ikke noe problem egentlig, bare å strekke begge kabelrullene samtidig mens man holder på, og canal digital sørger vel for gratis innstallasjon uansett.

 

Jeg leier leilighet... Gidder ikke spørre huseier engang! ;)

 

Jalla-løsning!!!!

 

Get trenger ikke to kabler.. :)

Lenke til kommentar
Du MÅ ikke ha begge kablene, men hvis du ønsker å se på en kanal og ta opp på en annen og slike ting så må du ha to kabler.

Det er også lettere å oppdatere tuneren med to kabler.

Ikke noe problem egentlig, bare å strekke begge kabelrullene samtidig mens man holder på, og canal digital sørger vel for gratis innstallasjon uansett.

 

Jeg leier leilighet... Gidder ikke spørre huseier engang! ;)

 

Jalla-løsning!!!!

 

Get trenger ikke to kabler.. :)

 

Canal Digitals HDPVR for kabelnett behøver selvfølgelig heller ikke to kabler.

 

Det er HDPVR'er berenget for parabol som behøver to kabler.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Man trenger vel strengt tatt ikke spørre den man leier om lov til å trekke enda en kabel, lettere å få tilgivelse enn tillatelse.

To kabler er egentlig bra, men litt knotete under innstallasjonen.

 

Husker tilbake når bakkenettet ble snakket om, og noen foreslo at hver kanal skulle ha egen tuner, dvs hadde man 50 kanaler skulle man ha 50 tunere.

Litt synd egentlig at de valgte en bedre løsning, hadde vært artig å tapetsert den ene veggen med tunere......

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
-Lett å sende opptak til dvd brenner slik at de kan bli brent på en dvd

 

Med USB og ethernet disablet i firmware, hvordan gjør du det? Jeg skulle gjerne ha hentet ut endel opptak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...