Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg har mistet all info om hva som går akkurat nå og hva som begynner senere. På alle kanaler. Skjedde i går når eg slo på uten at eg trykte på noe spesielt. Noen som har vært borti det før? Ringt til Canal+, det visste ikke hva som var galt. Legge en feil melding på det.

 

Hvorfor ringer du Canal+ hvis du mistet sendeinfo på alle kanaler?

Jeg ville vel heller ringt Canal Digital hvis jeg var deg ;)

 

Uansett, det løser seg helt sikkert med et kanalsøk!

Lenke til kommentar
Stemmer det ja, ingen 1080p her. Kun 1080i som ikke sier meg stort.

 

1080i er interlaced, mens 1080p er progresivt. Interlaced er greit på gode gamle CRT skjermer, men ikke særlig gøy på LCD.

http://no.wikipedia.org/wiki/High_Definition_TV

 

Kommer litt an på hva man ser på. En film i 1080i bør ikke ha noen store artifakter pga. interlacing siden de-interlacing til 1080p kan gjøres 100% perfekt med den enkleste form for de-interlacing. En sportssending er derimot noe annet. Uansett så er en sportsending i 1080i vanvittig mye bedre enn en sportsending i SD/576i.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er jo mange sider i denen saken.

Først og fremst sender de fleste såkaldte HD-kanaler kunoppskalert innhold, og teknisk sett ikke full HD.

 

http://www.dagensit.no/article1375731.ece

 

Sitat:

HD definisjon

"Full HD" er definert som 1920x1080 progressivt - dvs hele bildet genereres i løpet av én oppdatering, og oppdateringsfrekvensen er 60.

 

Så dermed er det lenge før vi får full HD tv-sendinger på våre full HD tver.

Spørsmålet er jo om TV-stasjonene, dekoderne og TVene en gang i menneskets historie vil være i stand til å følge hverandre.

Nå kjører vel TV-stasjonene en eller annen oppløsning, som blir oppskalert til HD i dekoderen og sendes på en full HD TV.

Sammenlignet med f.eks en bluray spiller så vil jeg jo si at kvaliteten på tv signalet er mye dårligere, selv om det er bra.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=632009

 

Sitat:

NRK og TV 2 har offisielt ingen planer om å gå over til HDTV-sendinger, men det er mye som tyder på at disse vil starte en overgang til HDTV når dagens analoge bakkenett slukkes helt. De vil da satse på 720p, ikke de virkelige høyoppløselige 1080-standardene (selv om produksjonsutstyret trolig vil støtte dette).

 

da sender NRK og TV snart med 720p, så oppskaleres det til 1080i før det sendes videre til en 1080p TV.

 

Tvsendinger er pr. idag enten 720p eller 1080i.

 

Det store spørsmålet er jo om en HD kanal kan kalle seg en HD kanal ved f.eks 720p sendinger, og når vi får bluray kavalitet på sendingene.

En annen sak er jo at philips har byttet forhold på noen av skjermene sine til 21:9, og da er man vel tilbake til problemet med å få sendinger, dekodere og TVer til å være på samme nivå samtidig.

Lenke til kommentar
Etter oppdateringen så vil ikke dekoderen skru seg av skikkelig. Problemet er at den står å går (vifta/harddisken) noen som har liknende problem?

 

 

Hos meg å, bortsett fra at jeg trakk ut ledningen i går kveld. Tok jo over 15 min, da gadd jeg ikke mere.

Trykk to ganger på av/på-knappen så går den i standby med en gang.

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Men greia er at at dekoderen skrur seg på igjen ca 3-5 minutter. Er som ei bil på tomgang, tv-skjermen er svart, men vifta/harddisken står å går selvom dekoderen står på standby. Er skikkelig plagsom da jeg har den stående på soverommet og ikke får sove når den står å durer så fælt. Alt dette skjedde etter den jævla oppdateringen, har prøvde å stille tilbake fabrikkinstillinger uten hell.

Endret av Nipps
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er av sine egne man skal ha det sies det.

Samboeren min var lei av sus og støy fra dekoderen, og hun la derfor en myk fille under dekoderens front slik at fremre delen nå står oppå filla.

Da ble den helt lydløs, så for alle som sliter med støy så er kanskje dette verdt å prøve.

 

Når det gjelder langt tid å slå seg av så er det vanlig.

Tar ofte rundt 10 min.

Mulig det hjelper å nullstille den for å fjerne gammelt grums som måtte ligge i minner.

Er igrunn ikke sikker på hvorfor det tar så laaaaaang tid å slå den av, virker som om den går gjennom en lang sjekkliste hver gang den slås av eller på.

 

Jeg vil også anta at det ikke er så bra å plugge ut strømmen under nedstengingen, og at dette er med på å forverre alt.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal prøve det, problemet er at dette oppsto etter oppdateringen. Kan si det er det samme som at jeg skulle ha slått av pc'n min for så at den slo seg på igjen uten at jeg kunne bruke den, samtidig som støyen fra pc'n hadde vært der.

 

Jeg pleide å trekke ut strømmen når den sto i standby, skal ringe CD en av de nærmeste dagene å høre hvorfor den støyer så fælt i standby etter at jeg oppdaterte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...