Gå til innhold

Lanserer kabinett i lite format


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen bilder. har satt inn x3210 og HD4870 med svær artic cooling S1, det er plass men ikke mest. ingen rom for vifte og et 4870 er litt for varmt for og kjøles passivt. driver og formaterer litt nå.

 

litt trangt for PCI-e kabler. har sirklet litt der hvor jeg tror det hadde vært kjekt og dremlet litt

post-70872-1243686137_thumb.jpg

post-70872-1243686156_thumb.jpg

post-70872-1243686173_thumb.jpg

post-70872-1243686183_thumb.jpg

post-70872-1243686192_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du må vel uansett installere drivere eller slipper du det med linux?

 

noen intrykk er at det helt klart burde vært undervolting på hovedkortet. min x3210 B3, for dere som vet er det varme greier. den trenger 0,99V for og være stabil. mens den her på HK får 1,25V.

 

noe som gjør at i 3dmark så er det peak på 260W, 40W mere enn den gjør på et X38 HK. og dette er nok mest fra 12A rail som er sårt trengt andre steder med såpass liten psu.

 

en annen ting er at jeg får "kun" 7700 poeng i 3dmark 2006 når jeg normalt skulle dra rundt 13K, tenkte først på psu men samme resultat med annen psu. skjønner ingen ting av det.... :hmm:

 

psu blir heller ikke lunken selv under max last i 3dm, heller ikke varm luft ut. også litt rart. må være meget effektiv.

Lenke til kommentar

Ser du har satt på en true kjøler, er det plass til den i høyden med lokket på og slimline DVD eller er det bare mens du tester nå. Ellers ser det ut på bildet som at kabinettet også støtter microATX kort? mATX hovedkort er ofte billigere, mer funksjonelle, bedre bioser, større utvalg, letter å få tak i osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

khaffner: roter du ikke med den kabelen? er jo vanlige sata kontakter på drevet, det er sata strøm på psu og sata kabler for og koble i hovedkortet. så du skulle ikke trenge en spesial kabel for det. så blir vel som en vanlig HDD eller en dvd.

 

theo343: ja det spiser quad bare fint, har prøvd 3 cpuer. en X3210 en Q8200 og en gammel P4 2,8 og ingen probs. hovedkortet funker fint men som nevnt over er det negattivt med Volt i bios. det burde vært det i en sånn litem box.

 

så sliter jeg med lav 3dmark score. blir ikke klok på det. men skal lete vidre i dag.

 

TRUE kjøler ja, er for høy. men det funker fint som kjøling når man bare kan sette den oppå.

 

leker med tanken på og montere en schythe ninja, den passer, så plassere psu på luftintaket i front sånn at det får kjøling der, da får jeg plass til 12cm vifte bak som trekker luft og kjøler cpu.

 

Ellers ser det ut på bildet som at kabinettet også støtter microATX kort?

 

det ser sånn ut pga at HK er så sykt lite mangler 7,5 cm for m-atx

Lenke til kommentar
khaffner: roter du ikke med den kabelen? er jo vanlige sata kontakter på drevet, det er sata strøm på psu og sata kabler for og koble i hovedkortet. så du skulle ikke trenge en spesial kabel for det. så blir vel som en vanlig HDD eller en dvd.

Jeg trenger nok en kabel som denne eller denne

Fulgte en slik med hovedkortet?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...