Gå til innhold

Lanserer kabinett i lite format


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er "No way José" at man kan trykke inn et 10,5" skjermkort i kabinettet right?

 

 

Det kan faktisk gå akkurat på det berømte håret :)

 

ser du på bildene mine på forrige side, så er det kortet 24,2cm og det er enda plass til pcie kabler og kontakter. hvor mange cm er kortet? og er pcie kontakten oppå eller bak?

 

 

 

Eller Windows 7 RC og teste Media Center i den? Har du tid, test også gjerne siste Linux Mint

 

Har satt de på nedlasting, skal se på det etterhvert :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Pc-en er bygd ferdig hadde litt trøbbel under første oppstart. Jeg brukte et par rambrikker som var for trege for hovedkortet, slik at pc-en ikke startet, men nå sitter 4GB 800Mhz i den og alt fungerer :)

 

Jeg kjøpte også en 2.5" hdd for å spare plass i kabinettet, og install av ubuntu tok bare 10 fu**ings minutter :wow:

Installerte fra minnepenn, da jeg ikke har fått adapteren til DVD-spilleren.

Lenke til kommentar
ser du på bildene mine på forrige side, så er det kortet 24,2cm og det er enda plass til pcie kabler og kontakter. hvor mange cm er kortet? og er pcie kontakten oppå eller bak?

 

kortet er faktisk hele 26.67 cm, hvilket jeg tror blir litt for meget selv om pcie kontaktene er oppå og ikke i front.

Lenke til kommentar

Nei da går det ikke, 26,4cm er lengden på den indre delen av kabinettet.

 

Jeg kjøpte også en 2.5" hdd for å spare plass i kabinettet,

 

du sparer vel endel lyd også, etter det jeg har lest er det endel støy i kabinettet ved bruk av 3,5"

 

 

ser faktisk at super PI gir 100% last, burde være et sikkert tegn på at det kjøres kun 1 core :hmm:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Har installert windows 7, det funker bare fint. og best er at mitt "problem" med at den bare bruker en kjærne er borte nå, så det var nok driver relatert. :)

 

khaffner: noen planer om modding? testet den orginale 12cm vifta og den er sykt gårlig, mens PSU vifta er meget fin :)

 

jeg blir og dremle hull fremme sånn at jeg kan strekke pci-e strøm igjennom luka til dvd og inn fremme. tror det skal gå greit.

Lenke til kommentar
khaffner: noen planer om modding?

Egentlig ikke, men kanskje jeg bygger inn en klappebryter jeg har liggende. Med den kan jeg enkelt slå på pc-en ved å klappe 2 ganger. Hvor nyttig det er vet jeg ikke, da pc-en nesten aldri er helt av.

 

edit: men jeg kommer nok til å kjøpe et grafikkort og prøve å kjøre det og det innebygde samtidig slik at jeg kan ha 4 skjermer.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Leifeinar:

Kjør de samme benchmarkene i Win7 og se hva du får sammenlignet med de gamle testene? Anbefaler ellers Noctua sine 120mm vifter :)

 

 

har gjort det, og ting tester slik det skal være :)

 

har en 1200 rpm noctua og på 7V flytter den ca like mye luft som orginal viften. og selfølgelig uten lyd

Lenke til kommentar

i dag har jeg endelig fåt sammen systemet :)

 

ser jeg må kjøpe meg en skikkelig cpu kjøler, da blir det nok Thermalright AXP-140 må ha en skikkelig kjøler sånn at jeg slipper vifte og ikke får så høye temps når jeg kjører F@H

 

gikk fint og kjøre kabler ut dvd og inn i front, slipper spenn i skjermkoret og på kontaktene. har enda S1 på 4870, litt galskap men det går, ei 8cm kjøler litt der.

 

2,5" disk ligger i kabinettet bak HK, fint med plass der.

 

neste steg er og sette inn ei 14cm i front, få montert den inni frontdekslet og la den stå på utsiden og ikke inni. men det blir ikke før neste helg, tror jeg får se hvor mye det klør i fingrene :)

 

så skal jeg trimme psu ved og klippe kabler jeg ikke trenger, er aaaaaalt for laaaaange kabler, værste er 3x kainettets lengde ca

post-70872-1244318397_thumb.jpg

post-70872-1244318409_thumb.jpg

post-70872-1244318420_thumb.jpg

post-70872-1244318447_thumb.jpg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Har modda litt ekstra nå :D

 

- har bøyd skjermkortkjøleren over toppen av kortet slik at den får med seg mere av luftstrømmen, slipper vifte på den nå.

 

- Installert en Thermalright AXP-140 den passer helt perfekt.

 

- Inatallert Gigabyte Odin 800W psu :) Denne passer helt rett oppå kjøleren så jeg slipper og lage noe som helst oppheng. nog gir fin kjøling.

 

- montert en 14 cm vifte i front, denne måtte på utsiden i front, pga skjermkortets lengede. så den stikker ca 1 cm ut. ble ikke helt bra. men er litt vanskelig og dremle plast. Denne er 1-2 cm lengere til siden så gir ekstra kaldluft over skjermkortet.

 

 

- begge viftene er god kvalitet (yate loon) 14 cm vifter som går på 7 Volt (ca 700 rpm) , og med 2,5" disk betyr det at det er tilnermet lydløst.

 

- litt bilder av bygging og litt av hvor mye jeg klarer og rote mens jeg styrer på :)

post-70872-1244843717_thumb.jpg

post-70872-1244843732_thumb.jpg

post-70872-1244843756_thumb.jpg

post-70872-1244843772_thumb.jpg

post-70872-1244843789_thumb.jpg

post-70872-1244843813_thumb.jpg

post-70872-1244843856_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Temps er ok på cpu, 55-60 core. men slet med høy chipsett temp kalles MCP må hovedkortet var sykt høy, når jeg bretter proteiner lå den på 88 grader max viftehastighet. stilte jeg ned viftene så ble det kræsj :)

 

så tok av chipsett kjøler og den har en sånn gummiring som skal stabilisere kjøleren ( stor kjøler lite chipsett) den er for tykk, bygget opp for mye at det ikke var kontakt imellom kjøler og chipsett untatt igjennom tykt lag med goop. fjærnet den så nå er det MYE bedre ned 30-40 grader.

 

men nå funker ikke ene minnesporet... :hmm:

 

ble et lite mandagsprosjekt dette :p

Lenke til kommentar

Jo takk for det, men er ikke helt fornøyd med at jeg måtte ta hull i fronten. Men det var rett og slett en nødvendighet for og få nok kjøling til skjermkortet. Var enten det eller kjøpe nye kjølere og vifter til samme pris som ett nytt kabinett.

 

Kjøleren er helt rå, den er stor. men den er akkurat så stor at det er plass til og nå kontaktene, få inn minnet, sette inn strømmen uten for mange stygge ord :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...