Gå til innhold

patch 3.1.0. -Vinnerne & Taperne


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på, etter patch 3.1 så vil jo en del ting bli anderledes,

hvem er vinnerne og hvem er taperne synes dere?

for min del syns jeg resto druiden har tapt en del, nerfet på om trent alle områder:(

wild growth, lifeebloom, mp5 osv osv....

har ikke satt meg helt inn alle forandringer, men syns jo at priesten har kommet ganske heldig ut av dette.

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel druids får også

 

# Glyph of Wild Growth *new* -- Wild Growth now affects up to 6 targets.

# Glyph of Nourish *new* -- Your Nourish heals an additional 6% for each of your heal over time effects present on the target.

 

Improved Regrowth (Tier 6) renamed Nature's Bounty. Increases the critical effect chance of your Regrowth and Nourish spells by 5/10/15/20/25%. (Previously increased just regrowth crit by 10/20/30/40/50%)

 

# Intensity (Tier 3) now allows 17/33/50% of mana regeneration to continue while casting. (Previously 10/20/30%)

Lenke til kommentar
Vel druids får også

 

# Glyph of Wild Growth *new* -- Wild Growth now affects up to 6 targets.

# Glyph of Nourish *new* -- Your Nourish heals an additional 6% for each of your heal over time effects present on the target.

 

Improved Regrowth (Tier 6) renamed Nature's Bounty. Increases the critical effect chance of your Regrowth and Nourish spells by 5/10/15/20/25%. (Previously increased just regrowth crit by 10/20/30/40/50%)

 

# Intensity (Tier 3) now allows 17/33/50% of mana regeneration to continue while casting. (Previously 10/20/30%)

 

Hvor fant du dette? :)

Lenke til kommentar

Ikke alle forandringer har kommet ut på PTR enda, og alt som er ute nå er "subject to change".

 

Hvis det er noe du HAR TESTET og er veldig misfornøyd med, så anbefaler jeg at du skriver feedback på PTR forums eller lager en feedback-ticket ingame på PTR.

 

Og.. Om din feedback er "ååånei, nå kan jeg ikke rulle 3 lifebloom stacks på en haug med targets, RESTO IS RUINED" .. /violin

Lenke til kommentar

Nerfet og nerfet da....

 

To ting som skjer for resto druids så vidt jeg har sett:

 

* Healing blir mer interessant i og med at du må tenke litt mana. Jeg tror dette er en god endring som vil gjøre starten på Ulduar kjekkere. Most slutten så sitter vi og tanks'ene våre på så mye bedre gear at mana igjen ikke er noe problem.

 

* Nourish blir buffet. Nourish er en ny spell, og jeg regner med at utviklerene var litt skuffet over hvor lite den ble brukt kontra regrowth. Så derfor settes det litt fokus på å gjøre den mer attraktiv (+heal og +crit). Føler selv at de ikke har differensiert de to godt nok enda - og at det er for mye overlapp - men jeg regner også med at den blir endret mer i løpet av PTR'en.

 

Lifebloom endring er litt so-what. For vanlige encounters, så betyr det pent lite.

Det var vel bare et fåtall encounters som jeg kastet lifebloom på mange folk - Magtheridon i tBC tror jeg at jeg husker, kommer ikke på noen encounters i wrath som har lagt opp til rolling blooms på 7-8 personer (men hvem vet, det er kansje det som er på trappen i Ulduar :p).

 

Dualspec gjør det også mulig for deg å ha en spec for raid healing, og en spec for tank healing (jeg tenker vel mest på glyph bruk her dog).

 

Og hvis det ikke var klart av denne posten, så konsentrerer jeg meg kun om PvE :)

Lenke til kommentar

De aller fleste forskjellene man observerer innad i en vanlig casual/semi hardcore guild er pga individuelle forskjeller i skill/gear, og ikke ubalanserte klasser. Er ikke dermed sagt at det ikke finnes forskjeller, men de er ofte ikke på langt nær så store som mange skal ha det til

 

Eksempelvis har vi i guilden vår en rogue som pusher ganske seriøs dps, enda mange er enige om at "omg lol rogue sux" for øyeblikket og trenger en buff

 

Ok, det var dagens avsporing. Vanskelig å kåre en vinner blant alle klassene. Tror det er få som følger godt nok med på alle klassene til å kunne gjøre en grundig vurdering uansett :)

Lenke til kommentar

Det var en som spiller DK som main i guilden min som sa at DK har blitt slaktet på PTR..? Er dette sant. Ærlig talt så håper jeg det. Evnt fjerne noen spells fra DK, de har alt nesten...

 

Matsemann: Har du sloss mot skilled feral druid? Det fins alt for mange pooser feral druids der som velger det pga prowl og at de kan heale, de folka er fail.

Endret av Haventh
Lenke til kommentar

Det jeg har funnet om krigere i 3.1:

 

* Changing stances now has a much reduced cost: you lose a maximum of 20 rage (10 with Tactical Mastery). For example, if you have 100 rage and change stances, you will have 80 rage remaining. If you have 10 rage and change stances, all of your rage is lost. In addition, we may change the penalties associated with some stances.

* You now gain rage when damage done to you is absorbed, such as through a Power Word: Shield.

* Blood Frenzy now causes 2/4% physical damage done.

* Sunder Armor (and similar debuffs) now reduces armor by 4% per application, and is now a single rank. Creature armor has been globally reduced so that debuffed targets should take about the same damage from physical attacks that they did before this change. The net effect should be that this debuff is slightly less mandatory in PvE and is not disproportionately more powerful against cloth targets in PvP.

* We are also adding increased damage to Arms, possibly through Overpower or Slam.

* We are also looking at granting rage when the warrior blocks, dodges or parries.

 

Dog jeg har sluttet og spille warrior.

Lenke til kommentar
De aller fleste forskjellene man observerer innad i en vanlig casual/semi hardcore guild er pga individuelle forskjeller i skill/gear, og ikke ubalanserte klasser. Er ikke dermed sagt at det ikke finnes forskjeller, men de er ofte ikke på langt nær så store som mange skal ha det til

Dette har jeg prøvd å påpeke mangen ganger. Men hver gang kommer det en kommentar fra en som skrive dårlig norsk og er mest trolig ikke så veldig god: "OM DU TROR DE SÅ ER DU DOM I HUE".

 

Jeg spiller selv Rogue, og kan si at Rogues burde få en LITEN buff, men ikke mye. Forskjellen fra rogues og andre klasser i vår guild er mest basert på hvilke bosser vi er på. Bosser som Sapphiron så er det ikke merkelig at en caster klasser og hunters kan ta mer skade enn rogue, de har mulighet til å være på bossen lengre enn en Rogue. At det er forskjeller på bosser gjør meg ingen verdens ting. Jeg synes det burde være det, om Rogues hadde vært på topp i alle kamper, så har blizzard mislykkes med balansering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...