Gå til innhold

Jeg forstår ikke Zofies Verden


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Zofies Verden på sitt beste er fullstendig absurd og ganske morsomt.

 

Kanskje det er en del referanser som går over hodet på folk, men jeg synes det er artig å se disse dårlige 70-80-tallsseriene gjenbrukt på denne måten. Spesielt gøy er det å kjenne igjen noe av materialet som brukes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Selvfølgelig er ZV humor, så lenge folk ler av det. At dere ikke liker humoren, eller forstår konseptet, betyr ikke at det ikke er humor.

 

Har nesten lyst til å link til "Skråsikkerhetens tyranni"-tråden av Tom waits for alice! Men jeg orker ikke finne den igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg lurer på en ting angående Zofies Verden:

 

Da jeg først så den trodde jeg de hadde fått tak i gamle striper fra 60-tallet og bare lagt inn sære snakkebobler, men etterhvert tenkte jeg at siden de var så stilrene at de har bare gått inn for å kjøre den stilen og lage absurd humor ut av det. Jeg trodde altså at de laget tegningene selv og fikk det til å se ut som det var kjekkaser og deilige damer fra 60-70-talls tegneserier. Jeg var imponert over at de traff så godt på stilen.

 

Men når jeg leser denne tråden ser det ut til at alle bare går ut ifra at de har resirkulert gamle tegninger. Hvis det er tilfelle er jeg ikke så imponert lenger.

 

Er det noen som kan bekrefte hva som er riktig?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Faktisk et ganske enkelt spørsmål å svare på..

Det er fordi det absolutt overhodet ikke finnes fnugg av humor, tankegang eller noe mening i denne tegneserien.

 

Jeg kjenner jenter som ler seg fillete av den. Jeg bare forstår den ikke, kanskje det er en rødstrømpegreie?

 

Hadde kjønnsrollene blitt satt på hodet, og "humoren" vært misogynistisk istedet for misandrisk, tror dere den ville stått på trykk noe sted i landet?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Av og til kan det blir for desperat bæsjehumor, men jeg ler egentlig ganske ofte over den. Det er jo noe med absurditeten, og hvor merkelig resultatet blir når de snur helt om på en situasjon. Enten ved å snu totalt på kjønnsroller, eller når de bruker tegningene rundt et ran og så skriver noe totalt uventet som endrer hele meningen. Kræsjet mellom tegningene og teksten kan bli veldig bra noen ganger.

 

Må si at jeg lidenskapelig hatet denne serien i begynnelsen, men nå syns jeg den er ganske kul.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Det er selve absurditeten som er hele poenget, ja. Jeg humrer stort sett hver gang jeg leser serien, noen ganger fordi jeg lurer på hvordan i helvete noen klarer å tenke ut så mye rart! :p

Lenke til kommentar

Men "humoren" blir jo totalt fraværende i Zofies Verden! På Dagbladet så er denne stripen stemt frem som seriens mest anbefalte stripe:

"Mest anbefalte Zofies Verden-stripe"

 

 

Dette er jo ikke morsomt i det hele tatt! Si meg hva som er morsomt med den stripen, please. I'm dying to know!

Denne ville nok forstås best hvis man jobber et sted hvor man til stadig har medarbeidersamtaler. En fin og surealistisk stripe.

 

- D.J.

 

Edit: Dagens stripe burde treffe bra blant mange av forumbrukerene her.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fravær av noe tegnetalent

Hvordan kan det være et poeng om en serie ingen tegner?

 

Den er visstnok kvinnefrigjørende, men de jentene jeg har snakket med om dette synes bare den er kvalm.

Det er ingenting som tilsier at den skal være "kvinnefrigjørende", og hvis tilfeldige jenter du har snakket med skal være kvalitetsmålestokken din må du digge alt på FEM.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...