Gå til innhold

Beste spill du noen gang har spilt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

COM er det klart beste spillet jeg har spilt. Limer inn introduksjonen til spillet om noen skulle være interesserte.

 

----

 

COM - Champion Online Manager

COM er et norsk managerspill som er basert på spillmotoren ESMS. Spillet er styrt av nordmenn, og alle brukerne er norkse. Det vil si at også kampmotoren er oversatt til norsk. Per i dag er det 20 aktive managere, mens det er 6 ledige lag. De ledige lagene er Barcelona, Hamburg, CSKA Moskva, Real Madrid og Santos.

 

Desverre er det er spill det tar litt tid å lære seg, men når man først lærer seg spillet og blir kjent med de andre managerne så lover jeg deg at dette er blant de beste managerspillene på markedet.

 

Går du inn på forumet og klikker deg inn på "Ny på COM?" så vil du lære deg å komme i gang, men jeg kan lage en kort oppsummering.

 

Det meste foregår på forumet, hvor man sender inn lagoppstilling med påfølgende bytter osv to ganger i uken (onsdag og lørdag). Du har ansvaret for å forhandle spillere, bygge stadion, skaffe trenere, speide på spillere og generelt alt en ordentlig manager gjør. Det beste av alt er at du bare trenger å bruke 10 minutter i uka på det minste, men jo mer sosial man er på forumet jo bedre er det. COM har tre divisjoner, Serie 1, Serie 2 og Serie 3. For øyeblikket er Serie 3 uspillbar, men det kan hende den blir åpnet om pågangen fra nye brukere blir ekstremt stor.

 

Eksempel på en lagside, stallen(troppen) og en kamprapport:

Laget til Liverpool

Kamprapport: Manchester United - Liverpool

 

Er du interessert i å bli en del av COM, så registrerer du deg på forumet og sender en PM til Lars om at du vil bli med. Deretter hjelper han deg igang.

 

Lykke til!

Endret av Umlaut
Lenke til kommentar

Anarchy Online(PC) - Det spillet jeg har brukt desidert mest tid på sammenhengende i voksen alder. Dette rollespillet har en så stor verden, men innholdet kunne vært litt mer variert, noe som utvidelsespakkene etterhvert har avhjulpet litt, men med begrensninger der og.

 

Settelers (Amiga) - Jeg visste kanskje aldri hvordan jeg fikk det til så bra, men jeg vant hver gang. Kanskje jeg var et naturtalent? :p

 

Gauntlet II (C=64) - Dette er vel det spillet jeg har de beste minnene fra. Jeg og en kamerat satt i time etter time og forsøkte å se hvor mange brett vi klarte... Tror vi passerte 100 iallfall.

 

Pong (Første konsollen hvis navn er gått i glemmeboken) - Alltid en hit. ;)

Lenke til kommentar

Det må nok bli Grand Theft Auto San Andreas.

Har aldri spilt et spill så mye før, satt vel neste i 2 år og spillte det, kun med pauser av middager og skole.

Runnet det vel 8 eller 9 ganger, og Gud vet hvor mange timer jeg brukte bare på og kjøre rundt og gjøre ingenting.

Jeg kunne jo alt som har med historien, bilene og folkene.

Men så fant jeg jo SA-MP/MTA så ble det jo enda et år med rpg, cop & robbers osv. osv

 

Eit: Leif var her.....

Endret av Mr. Hormonella
Lenke til kommentar

Åh, det er så voldsomt mange haha :p

 

Ape Escape og Tony Hawks Pro Skater 2 til PlayStation

 

Rayman 2, Fallout 3, Battlefield 2, Unreal Tournament 3, WC3, WoW Vanilla og TBC, Age of Empires 2 og KotOR 2 til PC

 

KotOR 1, Halo 1 og 2, og GTA San Andreas til XBOX.

 

Jak and Daxter og NFSU 2 til PlayStation 2.

 

Super Mario Smash Bros. Melee til Gamecube.

 

Mass Effect 1 og 2, GTA IV, Halo 3 og Red Dead Redemption til XBOX360.

 

Super Mario Galaxy og Super Smash Bros. Brawl til Wii.

 

Ah, også Pokémon Blue til Gameboy Color.

 

Om jeg skulle laget en liste ville den nok se slik ut:

 

Top 5:

 

1. Pokémon Blue

2. KotOR 1

3. Fallout 3

4. Mass Effect 2

5. Rayman 2

Endret av beirch
Lenke til kommentar

Oldschool:

 

Elite

Nethack

Maze of Galious

Penguin Adventure

Quest for the Moonstone

UFO/Xcom

Metal Gear Solid

Worms

Front Mission 3

Civilization

Transport Tycoon

Wipeout

Fallout

Silent Hunter

Final Fantasy VII

Planescape: Torment

 

 

Newschool (relativt):

 

World of Warcraft Classic

X3

Halo

Red Dead Redemtion

Demon's Souls

Half-Life

Final Fantasy X

Advance Wars

Baldur's Gate

 

og mye, MYE mer, som jeg ikke kommer på akkurat nå...

Lenke til kommentar

Både Fallout og FF7 ble gitt ut i 97, det begynner jo å bli en stund siden nå :p

 

Sleit litt med å finne ut hvor jeg skal sette streken mellom gammelt og nytt. Vurderte å opprette middle-school som et nytt konsept, men det ble liksom litt rart.

 

edit: baldur's gate og half-life hører vel også kanskje hjemme i oldschool gruppa, hvertfall sånn som jeg har tenkt. Lister er kompliserte greier.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...