Gå til innhold

Beste spill du noen gang har spilt?


Anbefalte innlegg

Fryktelig vanskelig å gi et svar på. Våre minner lurer oss også godt. Får nevne noen spill fra ulike sjangre.

 

PC:

Warcraft 3 (Spilte det ufattelig lenge og mye, da online)

Starcraft (En enormt fengende enspiller-historie. Warcraft 3 kopierte mye fra dette spillet. Tror nok jeg må gi Starcraft tittelen - beste strategispill gjennom tidene.)

*Blizzard har bare vært helt fantastiske da de skapte disse to spillene (med expansions). Ufattelig godt balansert, som nok er pirke-arbeid i utallige timer. Det ser man også med tiden de bruker på å lage et spill. Det er kunst, det er topp kvalitet.

Championship Manager/ senere FM (Kan ikke si det om de 1-2 siste utgavene, men før det var denne serien regelrett dop. Man var fullstendig avhengig, og spilte så mye man absolutt kunne - ellers tenkte man på det ofte i løpet av dagen.)

 

Konsoll:

Zelda: Ocharina of time (Det gir en slags magisk følelse å tenke tilbake til Zelda. Ubeskrivelig fantastisk spill.)

GTA: San Andreas (Så bra på absolutt alle måter. Rå historie/skuespill, episk dimensjon, detaljer, utvalg av våpen/biler... Som Blizzard, klarer de å levere et fantastisk produkt gang etter gang. Men blir lenge til neste, grunnet exp.packs. til Xbox. GTAIV var en direkte etterfølger av GTA3. En mer episk oppfølger av SA eller Vice City kan fort komme inn og ta San Andreas sin plass.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg mener kjennetegner et virkelig godt spill er at du hele tiden kommer tilbake til det, at du får lyst til å spille igjennom det på nytt og på nytt, samt at du fikk oppleve noe helt nytt første gangen du spilte det, + at det iallefall for min del innebærer gode minner fra gamledager.

 

De beste spillene, men i ingen spesiell rekkefølge og ikke sortert etter plattform;

 

Metal Gear Solid (PSX)

Silent Hill 1 & 2 (PSX&PS2)

Resident Evil 2 (PSX)

System Shock 2 (PC)

Plants vs Zombies (PC)

Penumbra; black plague (PC)

Call of Cthulhu - Dark Corners of the Earth (PC)

Half-Life (PC)

Fallout 1 (PC)

Quake (PC)

Lands of Lore: The Throne of Chaos (PC)

Resident Evil 4 (PS2)

Lumines (PSP)

Drop7 (Iphone)

GRID (PC)

Starcraft (PC)

Splinter Cell (PC)

Left 4 Dead (PC)

S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl (PC)

Wipeout HD (PS3)

Diablo (PC)

God of War (PS2)

Command & Conquer (PC)

 

 

-but thats just me :)

Lenke til kommentar

Battlefield reklame?

 

GTA San Andreas og SOCOM var det beste jeg hadde spilt på PS2, den var enkel.

 

PC

*Half Life 1

*S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl og Clear Sky

*Call of duty 4, både multiplayer og singleplayer

*Doom 3

*Anno 1404

*Battlefield 2

*Flight simulator X

*Railroad Tycoon 3

*Fallout 3

*GTR Evolution

*Portal (selv om det var ganske lite baner)

 

Tror det summerer opp alle de beste. Lurte og putte WoW på lista, men det er egentlig ikke så bra, selv om det er grei underholdning i flere timer.

Endret av Eaan
Lenke til kommentar

På pc har jeg alltid vært svak for de gamle pek-og-klikk-spillene som King's Quest, Leisure Suit Larry, Discworld, Samn n' Max, Full Throttle, Monkey Island etc.

 

Likte også å spille strategi-spill som Civilization, Command and Conquer og Red Alert.

 

På de gamle spillkonsollene (før PS og Xbox) så spilte jeg mye sex-games ( ;) ), california-games, Bruce Lee, Ghosts 'n Goblins og ikke minst The Last Ninja spillene.

 

På konsoll må det bli Tony Hawk-serien, Splinter Cell, Fifa-serien og Star Wars: Knights of the Old Republic. Rockband/GH er jo også enormt morsomme konsepter.

 

Men det spillet jeg uten tvil har brukt mest timer på og vært mest opptatt av er CM/FM, men jeg har ikke spilt det på flere år nå, det ble rett og slett for mye detaljer for min del. Men skal jeg velge ett spill så må det nok bli det.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Å det er mye jeg liker.

Pga realisme: Swat 4, Splinter Cell Chaos Theory, Live for Speed.

 

Pure fun: Tekken Tag osv, CS:S, BF2, Far Cry 1 og 2, Bioshock, Pirates of the Caribbean (det første, det som er kommet ut nå for et år siden ellerno suger balle)

 

Nå kommer nok de jeg liker ALLER best. Disse er spill jeg liker pga god historie, god gameplay, god grafikk for sin tid eller andre teknologiske ting som fysikk osv:

 

Halo (tror dette er favorittspillet mitt ever)

Halo 2

Half-life og 2 (mest 2-ern)

CoD spillene

Mafia (2. plass, veldig nær Halo. Mafia har evig bra handling. Gleder meg som en bikkje etter tørka griseøre til Mafia 2.)

GTA 3 til og med 4

Oblivion (kanskje 3. plass)

Crysis (mest pga grafikk og fysikk og gameplay, historien er cheesy når alt kommer til alt)

Fallout 3

 

Holdt på å glemme Diablo 2: LoD Jeg kan ikke helt bestemme meg for hvordan jeg skal plassere den, fordi det har veldig bra historie og gameplayen er kanskje det beste jeg veit om. De som lagde det spillet visste hva de dreiv med. Perfekt programmert. Men er lei av det for lenge siden. Var nærmest avhengig av det i noen år fra jeg var 12. Så Halo er øverst nå.

 

Sorry for altfor svært innlegg. Bare kom på så masse dritt jeg har likt å spille.

Lenke til kommentar

ITK+ (Commodore)

Giana sisters (Commodore)

Winter games (Commodore)

Lemmings (Amiga)

C&C (PC)

Dune (PC)

Team Fortress (PC)

CM frem til 99/00 (PC)

Ridge racer (PS)

 

 

Ta i betrakning at spillene må sees i sammenheng med den tiden de kom, og hva som var på markedet. Dune/C&C skapte hele rts sjangeren, Team Fortress med sin tegneserie fremtoning og lagbaserte action var for meg en helt ny opplevelse. Ridge racer på PS tok skrensing/drifting til et helt nytt nivå innen spill og gamle erverdige CM serien er det ikke noe vits å si noe mer om.. ITK+ til commodore var det tekken senere skulle bli for playstation. Ikke noe var som å sitte i lotusstilling på gulvet og spille IKT+ mot en kompis. Rett hjem fra skolen, starta opp commodoren og dro i gang en turnering. Giana sisters var for oss gamlingene det Super Mario skulle bli for kidsa i dag. Winter Games ble legendarisk nesten alene pga nationalsangene i spillet. Fantastisk!

Lemmings på Amiga var rett og slett hysterisk morsomt.

Endret av detvarvondtdet
Lenke til kommentar

COM er det klart beste spillet jeg har spilt oppigjennom årene. Jeg vet ikke hva som gjør at det fascinerer så mange, men det er bare en enorm sjarm over det hele. Legger bare til spillets introduksjon her

 

---

 

COM - Champion Online Manager

COM er et norsk managerspill som er basert på spillmotoren ESMS. Spillet er styrt av nordmenn, og alle brukerne er nordmenn. Per i dag er det 28 aktive managere, mens det er åtte ledige lag.

 

Spillet bruker ikke å være så gøy de første dagene, men når du begynner å bli kjent med de andre managerene og får litt føleser for laget ditt så lover jeg deg at det blir kjempe gøy!

 

Går du inn på forumet og klikker deg inn på "Ny på COM?" så vil du lære deg å komme igang, men jeg kan lage en kort oppsummering.

 

Det meste foregår på forumet, men du må sende inn lagoppstillingen med bytter av taktikk og spillere to ganger i uken (tirsdag og lørdag er det seriekamper). Du har ansvaret for å forhandle spillere, bygge stadion, skaffe trenere, speide på spillere og alt en manager gjør i sin vanlige hverdag. Det beste av alt er at du bare trenger å bruke 10 minutter i uka på det minste, noe som gjør at du også kan henge her så mye du vil, for COM vil aldri ta fritiden din.

 

Eksempel på en lagside, stallen(troppen) og en kamprapport:

Lagsiden

Laget til Liverpool

Kamprapport: Arsenal - Boca Juniors

 

Er du interessert i å bli en del av COM, så registrerer du deg på forumet og sender en PM til Terje om at du vil bli med. Deretter hjelper han deg igang.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg har ingen anelse om hvilket spill som er det beste.

Sitter med et spill i kanskje 2 uker, kanskje 1 uke, eller kanskje bare 3-4 dager. Etter det er det drit kjedelig, og jeg ser aldri på det igjen. Og jeg får nesten aldri runna det, hvis jeg får spilt ferdig et spill så må jeg tvinge meg gjennom det siste (et unntak her er CoD4, første gang jeg spile gjennom var det herlig)

Endret av Wuvahef
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

1.Half-Life serien

Siden dette er det spillet jeg har spilt gjennom desidert flest ganger så skulle det bare mangle at det fikk 1.plassen på lista, og når i tilleggspakkene (opposing force og Blue Shift) og etterfølgerene (HL2 + ep.1 og ep.2) er av samme kvalitet så er det bare bøye seg i støvet foran tronen.

 

2.Zelda

Det fantastiske med Zelda spillene er at alle som en gir en like god spillopplevelse idag som når de først kom ut. Det er faktisk ganske utrolig å tenke på hvilken brag det er å konsekvent komme med spill i toppsjiktet når det gjelder kvalitet år etter år.

 

Flere som er verdt å nevne:

Monkey Island- Humoren i disse spillene er fantastisk

Metal Gear Solid- Har desverre tilgode å spille 3&4

God of War 1&2- Beste actionplatformern jeg personlig har prøvd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...