Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt som er open source fra google kan egges inn hvor som helst. Drivere til de forskjellige tingene kan som regel hentes fra det originale rom'et til en enhet. Så ja. Så lenge du har rootet den, kan du legge inn hva som helst. Sprøsmålet er bare om noen gidder å lage det.

 

Kunne forøvrig tenkt meg et T9-tastatur til Dream og. På magic er det jo bare et spørsmål om å få det eksisterende t9-tastaturet til å bruke den norske ordlisten?

Lenke til kommentar
Kunne forøvrig tenkt meg et T9-tastatur til Dream og. På magic er det jo bare et spørsmål om å få det eksisterende t9-tastaturet til å bruke den norske ordlisten?

 

Det virker som om T9-tastaturet bruker den norske ordlisten, utenom alle ordene som inneholder æøå! Får opp de fleste ordene som ikke inneholder æøå... Fryktelig irriterende, må jo skrive hallveis svensk og halvveis feil for å få det til å gå opp... Går det ikke an å få til på et vis?

Lenke til kommentar
Da telefonen selges i Norge, burde jo tastaturet ha skikkelig støtte for norsk! Dere som sliter, har dere kjøpt den i vanlig norsk butikk?

Jepp. Jeg kjøpte min fra Komplett var det vel. Den har æøå i det fulle (qwerty) tastaturet. Men hvis jeg velger å heller ha godt gammelt mobiltastatur er ikke norske tegn å finne noe sted. Ganske irriterende, da jeg synes sistnevnte variant er uendelig mye enklere å skrive på enn qwerty.

 

Jeg får vel sende en forespørsel til HTC og se om de har noe å si til sitt forsvar.

Lenke til kommentar
Jepp. Jeg kjøpte min fra Komplett var det vel. Den har æøå i det fulle (qwerty) tastaturet. Men hvis jeg velger å heller ha godt gammelt mobiltastatur er ikke norske tegn å finne noe sted. Ganske irriterende, da jeg synes sistnevnte variant er uendelig mye enklere å skrive på enn qwerty.

 

Jeg får vel sende en forespørsel til HTC og se om de har noe å si til sitt forsvar.

 

Det står klart og tydelig på Komplett: HTC Magic White Android (Engelsk operativsystem).

 

For min del er jeg en veldig fornøyd bruker av Scandinavian Keyboard.

Lenke til kommentar

Nå har spotify gjort ferdig programmet til iphone og sendt det til apple for godkjennelse. Om android sier de dette i en kommentar:

"- Android is still in development but coming along nicely, as soon as we have more info we’ll let you know."

 

Rart de ikke er ferdige med den siden de viste en demo som så ferdig ut for et par måneder siden. De vil tydeligvis lansere det til iphone først...

Lenke til kommentar
Det står klart og tydelig på Komplett: HTC Magic White Android (Engelsk operativsystem).

Det at OSet tilfeldigvis bruker engelsk som språk betyr ikke at det ikke kan støtte andre tegn enn a-z. Og, som sagt, _det gjør det_. Med default qwerty tastatur fungerer æøå helt fint (kommer opp i popup lista på de forventede bokstavene). Det er bare når man bytter til type telefon keypad at det mangler.

 

Det, samt det faktum at man kan velge "norwegian" som tastaturoppsett rett ut av boksen, gjør det naturlig å anta at dette er en feil, ikke per design.

Lenke til kommentar
Rart de ikke er ferdige med den siden de viste en demo som så ferdig ut for et par måneder siden. De vil tydeligvis lansere det til iphone først...

De har vel et behov for å få folk til å betale abonnement. Både iPhone og Android er kun ment å fungere for Premium kunder, og er dermed et enormt salgsargument. Helt logisk at de pøser mest ressurser inn i å få iPhone utgaven ut av døra først, pga. kundemassen. Hadde Android klienten vært finpusset og klar, kan jeg ikke se så mange vettuge grunner til å holde den tilbake.

 

Blir spennende å se om Apple bestemmer seg for at dette er en direkte konkurrent til iTunes og sperrer de ute.

 

Edit: Urk, sorry, tenkte ikke på å merge inn dette svaret i forrige melding. Ser ingen mulighet for å slette her så da kan det vel like gjerne stå slik.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har brukt activesync /exchangesynkroniseringen som HTC har laget?

 

Har lest på noen utenlandske forum at denne kun fungerer når exchange ikke krever ssl kryptering (hvem er det som ikke krever det?), eller når de bruker sertifikat fra en spesifik leverandør (godaddy)

Lenke til kommentar

Noen som har sett noen flere android telefoner med fult hardware keyboard?

 

Vet motorola har en på vei, men har ikke sett noen andre.

 

Og dream selges i sverige har jeg hørt? Noen som har sett noen webshops som sender derfra? Google har en melding om at de er tomme ett par uker, og jeg har en venn som vurdere å kjøpe en.

Lenke til kommentar

Veit ikke om det har blitt snakket om her, men har noen prøvd Gameboid eller Scummvm? Skal prøve disse på når jeg får min HTC Hero, håper at jeg kan spille Broken Sword på den, hadde vært fett! Hehe, så en video av Gameboid og ser VELDIG bra ut, gleder meg:D

 

 

der er videoen om noen ville se den

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd gameboid, men nesoid som er laget av samme fyren. Det funker veldig bra. Er akkurat som å spille ordentlig nes. Blir vel mer tungvindt på Hero enn på Dream, siden du ikke kan bruke vanlige knapper, men funker bra på Hero også. Da har du piltastene på skjermen eller bruker trackballen, og bruker ringe-, back-, kamera- og/eller trackball-knappen til a og b (Hvertfall i nesoid, antar det er likt i gameboid).

Lenke til kommentar

Huh, første gang jeg har postet i denne tråden. Holder vanligvis til på xda-dev forumene men må jo bidra litt her og :)

 

Her er en apns-conf.xml fil med innstillingene til alle operatørene jeg vet om i Norge. Har ikke fått sjekket om andre enn Telenor funker, men alle skal i teorien virke. Hvis de ikke fungerer, si i fra så skal jeg prøve å finne ut hva som er galt ;)

 

Er forøvrig ikke sikker på MCC og MNC kodene til alle, så om noen vet hva de er så takker jeg gladelig i mot. De som står oppført nå er de jeg antar er gyldig med tanke på resten av instillingene, og hvem de ser ut til å leie nett hos.

 

Instrukser for installering:

 

Fra ADB, krever at apns-conf.xml filen er plassert i samme mappe som adb.exe

adb remount
adb pull /system/etc/apns-conf.xml apns-conf.xml.backup
adb push apns-conf.xml /system/etc/apns-conf.xml
adb shell reboot

 

Fra terminal emulator, krever at apns-conf.xml filen er plassert i bunnivået på SD kortet:

§su
#mount -o rw,remount /dev/block/mtdblock3 /system
#cp /system/etc/apns-conf.xml /sdcard/apns-conf.xml.backup
#cp /sdcard/apns-conf.xml /system/etc/apns-conf.xml
#reboot

 

For å gjenopprette gjør følgende:

 

Fra ADB, krever at apns-conf.xml.backup filen er plassert i samme mappe som adb.exe

adb remount
adb push apns-conf.xml.backup /system/etc/apns-conf.xml
adb shell reboot

 

Fra terminal emulator, krever at apns-conf.xml.backup filen er plassert i bunnivået på SD kortet:

§su
#mount -o rw,remount /dev/block/mtdblock3 /system
#cp /sdcard/apns-conf.xml.backup /system/etc/apns-conf.xml
#reboot

 

Er ikke sikker på om omstarten er nødvendig, men det skader ikke :)

 

edit: Klarte jo selvsagt å glemme å legge ved filen :whistle:

apns_conf.xml

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Er det noen av dere som har brukt activesync /exchangesynkroniseringen som HTC har laget?

 

Har lest på noen utenlandske forum at denne kun fungerer når exchange ikke krever ssl kryptering (hvem er det som ikke krever det?), eller når de bruker sertifikat fra en spesifik leverandør (godaddy)

 

Vi bruker SSL med Exchange og jeg har ingen problemer på min G1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...