Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

men må først gjøre backup av kontaktene, og DET er et helvete på denne telefonen.

 

... de ligger på google accounten din, du kan logge på der og eksportere til alle formater for kontakt info jeg noen gang har vært borti.

 

Hvor ligger de på google accounten min? ..ev hvordan syncer jeg de til gmailen? Har lest at telefonen skal synce kontaktene til google accounten min, men det ligger ingen kontakter på google accounten min. Har prøvd å synce telefonen min mange ganger, både med USB til PC (fungerer overhodet ikke), og med gmail, den fungerer heller ikke..

 

http://mail.google.com/mail/contacts/ui/ContactManager

 

Hvis de ligger på telefonen, og telefonen er sync'et (har du skrudd av data synkronisering?) ligger de på google contacts. Du kan også gå inn og synkronisere manuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, men han får ikke syncet kontaktene med Google da han har problemer med internett :)

 

Winnie:

 

Bruk HTC Sync til å synce kontakter, kalendere og alt sånt.

 

http://www.htc.com/www/SupportViewNews.asp...amp;news_id=222

 

Hvordan får en til å sende og motta video mms med g1? Får ikke mottatt video som folk sender meg, og prøver å sende en liten video selv, men får opp denne meldinga : Message size limit reached. Sorry, you cannot add this video to your message. Hvordan får jeg fiksa dette? Håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Joda, men han får ikke syncet kontaktene med Google da han har problemer med internett :)

 

Winnie:

 

Bruk HTC Sync til å synce kontakter, kalendere og alt sånt.

 

http://www.htc.com/www/SupportViewNews.asp...amp;news_id=222

 

Hvordan får en til å sende og motta video mms med g1? Får ikke mottatt video som folk sender meg, og prøver å sende en liten video selv, men får opp denne meldinga : Message size limit reached. Sorry, you cannot add this video to your message. Hvordan får jeg fiksa dette? Håper noen kan hjelpe...

Hvilken versjon av Android kjører du på telefonen?

 

1.1, 1.5 eller noen custom builds? :)

Lenke til kommentar
Joda, men han får ikke syncet kontaktene med Google da han har problemer med internett :)

 

Winnie:

 

Bruk HTC Sync til å synce kontakter, kalendere og alt sånt.

 

http://www.htc.com/www/SupportViewNews.asp...amp;news_id=222

 

Hvordan får en til å sende og motta video mms med g1? Får ikke mottatt video som folk sender meg, og prøver å sende en liten video selv, men får opp denne meldinga : Message size limit reached. Sorry, you cannot add this video to your message. Hvordan får jeg fiksa dette? Håper noen kan hjelpe...

Hvilken versjon av Android kjører du på telefonen?

 

1.1, 1.5 eller noen custom builds? :)

 

Kjører Android Dev. 1

Lenke til kommentar

Er det noe jeg kan gjøre for å koble min Magic opp mot min Laptop uten driver-platen? Av en eller annen grunn er den ikke å finne, altså har den aldri vært i esken med telefonen. Har greid å overføre musikk og den slags et par ganger tidligere, men nå har maskinen slått seg vrang.

Lenke til kommentar
Programvaren ligger på SD kortet som fulgte med telefonen.....

 

Ja, det var det jeg trodde også, men så driver maskinen å ber om at jeg setter i CD for å få installert det jeg skal. Men til slutt fikk jeg kontakt med telefonen, og nå har jeg fått overført det jeg skulle :)

Lenke til kommentar
Joda, men han får ikke syncet kontaktene med Google da han har problemer med internett :)

 

Winnie:

 

Bruk HTC Sync til å synce kontakter, kalendere og alt sånt.

 

http://www.htc.com/www/SupportViewNews.asp...amp;news_id=222

 

Får heller ikke sync'et telefonen med HTC Sync. Har lagt inn programmet på PC'en men den finner ikke telfonen (programmet finner den ikke, PC'en min finner den, så ser telefonen i explorer, og kan legge over musikk feks, men får ikke syncet kontakter etc). Uansett skal telefonen fungere på internett. Jeg skal uten problem kunne koble den opp via WiFi'en til det trådløse nettet hjemme, det fungerer utmerket med min gamle telefon, en Nokia N82. Samt skal mobilt netverk fungere på telefonen, noe som fungerte med samme simkorte i den gamle Nokiaen min. Samt skal Android market fungere når jeg en sjelden gang får kontakt med nettet i 10 sek. Noe det ikke gjør. UTROLIG frustrerende, er klar til å skyte telefonen..

Lenke til kommentar
Får heller ikke sync'et telefonen med HTC Sync. Har lagt inn programmet på PC'en men den finner ikke telfonen (programmet finner den ikke, PC'en min finner den, så ser telefonen i explorer, og kan legge over musikk feks, men får ikke syncet kontakter etc). Uansett skal telefonen fungere på internett. Jeg skal uten problem kunne koble den opp via WiFi'en til det trådløse nettet hjemme, det fungerer utmerket med min gamle telefon, en Nokia N82. Samt skal mobilt netverk fungere på telefonen, noe som fungerte med samme simkorte i den gamle Nokiaen min. Samt skal Android market fungere når jeg en sjelden gang får kontakt med nettet i 10 sek. Noe det ikke gjør. UTROLIG frustrerende, er klar til å skyte telefonen..

Jeg har slitt lenge med å synke Outlook men Hero. Jeg fikk heller ikke kontakt med programmvaren, men etter at jeg leste et tips om å slå av og på mobilen (power OFF/ON) ble kontakten opprettet. Problemet nå er at synkroniseringen starter, men kresjer. Jeg har en misstanke om at HTC Sync ikke takler Otlook 2003, og at den bare fungerer med 2007 ....

Jeg liker det ikke, men det ser ut til at jeg må belage meg på mange timer med å legge inn kalenderen min på Google, for derfra synker den som bare det.

Lenke til kommentar
Får heller ikke sync'et telefonen med HTC Sync. Har lagt inn programmet på PC'en men den finner ikke telfonen (programmet finner den ikke, PC'en min finner den, så ser telefonen i explorer, og kan legge over musikk feks, men får ikke syncet kontakter etc). Uansett skal telefonen fungere på internett. Jeg skal uten problem kunne koble den opp via WiFi'en til det trådløse nettet hjemme, det fungerer utmerket med min gamle telefon, en Nokia N82. Samt skal mobilt netverk fungere på telefonen, noe som fungerte med samme simkorte i den gamle Nokiaen min. Samt skal Android market fungere når jeg en sjelden gang får kontakt med nettet i 10 sek. Noe det ikke gjør. UTROLIG frustrerende, er klar til å skyte telefonen..

Jeg har slitt lenge med å synke Outlook men Hero. Jeg fikk heller ikke kontakt med programmvaren, men etter at jeg leste et tips om å slå av og på mobilen (power OFF/ON) ble kontakten opprettet. Problemet nå er at synkroniseringen starter, men kresjer. Jeg har en misstanke om at HTC Sync ikke takler Otlook 2003, og at den bare fungerer med 2007 ....

Jeg liker det ikke, men det ser ut til at jeg må belage meg på mange timer med å legge inn kalenderen min på Google, for derfra synker den som bare det.

For en stund siden synka jeg min outlook kalender rett til google med et eller annet program, så trenger ikke å ta deg så mange timer som du er redd for. Husker dessverre ikke hva programmet het, men du finner det nok med litt google-leking.

Lenke til kommentar

Finnes det noe program som lar meg styre mobilen fra pc-en? Finner mye av det motsatte, men det blir jo ikke noe lettere å sende sms av det... Så lenge det kan sende/lese sms fra telefonen over wifi er jeg egentlig fornøyd. Helst til linux, selvfølgelig, men det kan jo hende en win-versjon fungerer med wine.

Lenke til kommentar
Joda, men han får ikke syncet kontaktene med Google da han har problemer med internett :)

 

Winnie:

 

Bruk HTC Sync til å synce kontakter, kalendere og alt sånt.

 

http://www.htc.com/www/SupportViewNews.asp...amp;news_id=222

 

Hvordan får en til å sende og motta video mms med g1? Får ikke mottatt video som folk sender meg, og prøver å sende en liten video selv, men får opp denne meldinga : Message size limit reached. Sorry, you cannot add this video to your message. Hvordan får jeg fiksa dette? Håper noen kan hjelpe...

Hvilken versjon av Android kjører du på telefonen?

 

1.1, 1.5 eller noen custom builds? :)

 

Kjører Android Dev. 1

 

Noen som kan hjelpe eller?

Lenke til kommentar

Ikke overdriv quotingen så ekstremt, er du snill...

 

Hvis den sier at message size limit er nådd, er vel videoen for stor - ikke verre en det. Om man kan stille inn på maks tillate vedlegsstørrelse vet jeg ikke, men du kan velge videokvalitet når du filmer for å få en mindre filstørrelse. Hvis du ikke kan spille av video du får, er den i "feil" format/et format android ikke støtter.. MMS er/har ingen standard for video - den legger ved en datafil, og satser på at mottakertelefonen kan spille den av.

 

red: la til.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...