Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NOen som vet en enkel måte for å bruke en MP3 fil man selv legger inn som SMS tone? Prøvd Ringroid osv, men disse appsene fikser bare custom ringetone, ikke sms.......
Det er bare å velge å lagre lyden som notification med ringdroid - det er faktisk ikke vanskeligere.
Lenke til kommentar
Hvordan lager man en swap fil? hva er anbefalt str? 256?

Installer Swapper (må ha root for å bruke). Står i programmet at 32 MB er anbefalt, jeg syns det høres litt lite ut...

 

NOen som vet en enkel måte for å bruke en MP3 fil man selv legger inn som SMS tone? Prøvd Ringroid osv, men disse appsene fikser bare custom ringetone, ikke sms.......

Installer Rings Extended eller Tone Picker.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man får tak i en billig holder for G1, gjerne fra Norge? Jeg har allerede kjøpt en, men likte ikke vinkelen på mobiltelefonen da den sto ganske vinkelrett på bordet. Er ute etter noe mer sånn:

 

[bilde]

 

Problemet er at på den er frakten nesten $13, og selve produktet koster rundt $16...

 

Det var da ikke en gal (total-)pris?

Selv var jeg akkurat som deg ute etter en holder som lente telefonen mer bakover, og endte opp med en fra Fommy.com, den var mye dyrere (frakt tatt med i betraktningen) enn den du ser på. Men den ser bra ut...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan lure Market til å tro at jeg er i UK?

 

Jeg ønsker å kjøpe CoPilot med europeiske kart, men med MarketEnabler på så finner jeg kun CoPilot med USA-kart.

Fra nettsiden deres har de en barcode-link til pakkene med europeiske kart, men når jeg scanner disse så får jeg bare en melding fra min Market-applikasjon om at den ikke finner disse på Market.

http://www.alk.eu.com/copilot/android/ (klikk på 'where to buy' nederst)

Antar derfor at CoPilot av én eller annen grunn har gjort det sånn at de i USA (eller med MarketEnabler) kun ser USA-pakken, mens de i Europa med (lovlig) tilgang til Market (i f.eks. UK) får opp Europa-pakkene.

 

Jeg trenger derfor å hacke litt for å late som at jeg er i UK...

Noen som har tips?

Har søkt litt, men fant ikke noe, men mener å huske at jeg har sett oppskriften ett eller annet sted, der man putter inn noen koder for å identifisere land man (liksom) er i.

 

Skulle ønske MarketEnabler i neste utgave kunne komme med en meny om hvilket land jeg ønsker å late som jeg er i...

 

~Christopher

Endret av grenness
Lenke til kommentar
Hvordan lager man en swap fil? hva er anbefalt str? 256?

Installer Swapper (må ha root for å bruke). Står i programmet at 32 MB er anbefalt, jeg syns det høres litt lite ut...

 

NOen som vet en enkel måte for å bruke en MP3 fil man selv legger inn som SMS tone? Prøvd Ringroid osv, men disse appsene fikser bare custom ringetone, ikke sms.......

Installer Rings Extended eller Tone Picker.

 

Noen formening om hvor mye dette hjelper(swap)?

 

Vet noen om en god artikkel som tar for seg dette med rooting? Ønsker å vite hva dette er, hvordan man gjør det. Fordeler/ulemper osv.

Lenke til kommentar
Har søkt litt, men fant ikke noe, men mener å huske at jeg har sett oppskriften ett eller annet sted, der man putter inn noen koder for å identifisere land man (liksom) er i.

 

Skulle ønske MarketEnabler i neste utgave kunne komme med en meny om hvilket land jeg ønsker å late som jeg er i...

 

Fant det!

 

http://strazzere.com/blog/?p=260

 

Skal testes ut i morgen.

 

~Christopher

Lenke til kommentar
Er et eget valg for roaming og så kan du disable all background usage... Men ser ikke helt problemet, er bare å skaffe seg fri data bruk...

Da har du ikke sett veldig lenge og nøye.

To umiddelbare årsaker til at man vil begrense datatrafikken som jeg kommer på uten altfor mye tankevirksomhet:

1) man er knyttet til et jobbabonnement som ikke har fri data, og man ønsker ikke å påføre arbeidsgiveren masse kostnader

 

2) man er i utlandet - har ikke sjekket, men er rimelig sikker på at et norsk "fri data"-abonnement ikke fritar deg for dataavgifter i utlandet

 

~Christopher

Lenke til kommentar
Er et eget valg for roaming og så kan du disable all background usage... Men ser ikke helt problemet, er bare å skaffe seg fri data bruk...

Da har du ikke sett veldig lenge og nøye.

To umiddelbare årsaker til at man vil begrense datatrafikken som jeg kommer på uten altfor mye tankevirksomhet:

1) man er knyttet til et jobbabonnement som ikke har fri data, og man ønsker ikke å påføre arbeidsgiveren masse kostnader

 

2) man er i utlandet - har ikke sjekket, men er rimelig sikker på at et norsk "fri data"-abonnement ikke fritar deg for dataavgifter i utlandet

 

~Christopher

 

Hvor mye datatrafikk (i bytes og kroner) bruker telefonen på roaming i måneden da? (Slik jeg har forstått det er roaming at telefonen kobler seg til nettet for å laste ned informasjon til twitter/facebook/værmeldings widget etc?)? Det kan isåfall ikke være mye telefonen må laste ned per oppdatering?

Lenke til kommentar

Hvor mye datatrafikk (i bytes og kroner) bruker telefonen på roaming i måneden da? (Slik jeg har forstått det er roaming at telefonen kobler seg til nettet for å laste ned informasjon til twitter/facebook/værmeldings widget etc?)? Det kan isåfall ikke være mye telefonen må laste ned per oppdatering?

 

 

Roaming er vel gjerne når du laster ned data eller ringer via et annet telenett enn det du egentlig har. Mao er roaming i utlandet dyrt, da du plutselig roamer via feks vodafone istedet for netcom.

Endret av schlinkey
Lenke til kommentar
Roaming betyr at man er på et annet nettverk enn det abonnementet ditt tilbyr. (Ha Netcom abonnement og være på Telenor sitt nett f.eks.)

Selve roaminga koster ikkenoe, men det kan bli dyrere å bruke Edge/3G når man roamer, siden det går via et annet nett...

 

Okei.

 

Men dette er jo forsåvidt noe jeg har lurt på en del. Hvor mye koster det deg i måneden, roughly estimert, om du skal gjevnlig oppdatere facebook/twitter/været/aksjer etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...