Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

200 MB ledig? Hvilken telefon er det?

 

Magic har dobbelt så mye minne som G1, så jeg regner med at det er den han har. Jeg har også over 200 MB igjen av minnet på min Magic, så jeg ser ikke noe behov for Apps2SD eller noe lignenede, men jeg ser at det fort kan bli dårlig plass med bare 256Mb som G1 har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
In related and sadder news I can shoot down hopes that the new HTC Hero Sense user interface will be coming to earlier Android handsets such as G1 and Magic.

 

Speaking to HTC I was told it was "fundamentally incompatible" and an update would not be made available in any official form. That said, HTC did recognise determined coders would likely be able to hack it onto these smartphones but remained sceptical they would ever get a true user experience. Doh.

 

Ser ikkje ut som Sense kjem til Magic eller/og G1...

 

Kilde

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det går an å bytte konto på min Dev Phone? Må den nye gmail adressen også betale developer utgiften?

 

Ja, det skal gå an, søk på Google :) Tror ikke du trenger å betale mer nei.

 

Hvordan lagrer dere kontaktene deres? Står mellom telefon og Google. Dette er med sense.

De lagres jo begge steder, det er litt av poenget med synkroniseringen. (Hvis det ikke er noe spesielt i Sense?)

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål ang min G1

 

1: Finnes det en logg på telefonen som viser hvilken applikasjon som har koblet seg på nettet, og hvor mange mb programmet har lastet ned? Både via trådløst og via 3g

 

Grunnen til at jeg spør, er at jeg på min rooted G1 får mange nedlastinger på 50,2 - 50,8 mb. Dette er jo ikke så gale på mitt OneCall abb, koster meg vel 50 kr pr gang. Men det irriterer når jeg ikke vet hva det er. Og, jeg våger jo ikke å ha telefonen påskrudd når jeg nå skal på ferie i Europa.

 

Bruker JesusFreke 1.5, og har få apps innstalert utenom.

 

2: Når telefonen er koblet til trådløst internett, bruker den da automatisk det trådløse nettet til surfing?

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg spør, er at jeg på min rooted G1 får mange nedlastinger på 50,2 - 50,8 mb. Dette er jo ikke så gale på mitt OneCall abb, koster meg vel 50 kr pr gang. Men det irriterer når jeg ikke vet hva det er. Og, jeg våger jo ikke å ha telefonen påskrudd når jeg nå skal på ferie i Europa.

Å slå av 3G vil ikke sikre deg mot at tlf bruker data. Lag en ny APN i Settings og la vær å fylle ut porter osv. Bruk denne når du vil sikre deg mot at tlf bruker data fra mobilnettet.

 

2: Når telefonen er koblet til trådløst internett, bruker den da automatisk det trådløse nettet til surfing?

Ja, tlf vil altid bruke trådløs fremfor mobilantennen!

Lenke til kommentar

Kan noen gjøre meg en kjempe tjeneste og si meg hva du får hvis du skriver dette i adb shell på en norsk telefon:

 

adb shell

# getprop persist.sys.language

# getprop persist.sys.country

 

Sitter og prøver å oversette ett program til norsk (nytt trafikanten program, svært modulært, pluggable backends, så bare å komme med forslag om hvilke andre trafikk leverandører jeg kan støtte). Og har ikke norsk telefon selv ;)

Lenke til kommentar
så bare å komme med forslag om hvilke andre trafikk leverandører jeg kan støtte).
Tide i bergen! :D

Veldig skeptisk til om de har noen fungerende API, men.. Det er høyt ønsket ihvertfall. Tenk sanntidsinformasjon fra uTide (de er aldri i rute...) Det hadde vært noe. Men de har neppe posisjoneringssystm i busene, så... :(

Lenke til kommentar
så bare å komme med forslag om hvilke andre trafikk leverandører jeg kan støtte).
Tide i bergen! :D

Veldig skeptisk til om de har noen fungerende API, men.. Det er høyt ønsket ihvertfall. Tenk sanntidsinformasjon fra uTide (de er aldri i rute...) Det hadde vært noe. Men de har neppe posisjoneringssystm i busene, så... :(

 

Lagt til i issue trackeren, jeg skal skrive en "mal" på hva jeg sender til forskjellige leverandører når jeg har noe å vise til. Foreløpig bruker jeg api som går til trafikanten's nye test server, så jeg kan ikke gi ut noe.

Lenke til kommentar

Trafino (trafikkinfo i Norge)? :p

 

Noen som vet om det er mulig å dele internetttilkoblingen til laptopen med telefonen? Har ikke wifi jher, men hr kablet nett til laptopen, og skulle gjerne delt det med telefonen (over usb-kabel går greit). Er dette mulig på en enkel måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...