Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så man kan ikke dele nettilkobling fra laptop til telefon? Det er jo veldig dumt. Hm, telefonen er jo rooted, og det er jo mulig i linux å rute en tilkobling videre. Er bla mulig å dele internettilkoblingen slik med openmoko. Får høre med linux-folk. Når løsningen er klar i kommando-form kan man jo høre med androidfolk om det er mulig å lage en non-root app som kan gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Min htc er litt bugga da, den sier at Amsterdam Berlin er GMT +2, det er jo bs, amsterdam, berlin er jo +1, så hver gang jeg kobler til tlf til pc'n synker den klokka og klokka går en time feil. Setter jeg på GMT+1 kommer alle meldingene mine i rar rekkefølge på en måte. Noen som har samme prob?

Lenke til kommentar

har et lite spørsmål om android.

 

koster det ikke veldig mye å eie telefonen med tanke på alle updates/google maps og datatrafikk generelt som hele tiden kommer på telefonen?

 

og er det lurt å kjøpe mobil (htc hero) på taxfree? skal på den i amsterdam scipholm elns

 

mvh meg

Lenke til kommentar
Du tar feil, det er +1 men en ekstra +1 for sommertid.

Man legger da aldrig til en ekstra +1 pga sommer tid. Vi har altid GMT+1.

Det er pc'n som har riktig tids sone. Den går automatisk via nettet.

 

Sier seg selv at det blir feil når den i tillegg legger på en time pga sommertid i +2.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar
Man legger da aldrig til en ekstra +1 pga sommer tid. Vi har altid GMT+1.

Det er pc'n som har riktig tids sone. Den går automatisk via nettet.

Joda, man legger til en ekstra pluss for sommertid, det er visstnok den korrekte måten å gjøre det på. (Selv om det ikke er den vanlige.)- GMT er nemlig fast, og når man da har sommertid i Vest-Europa ligger man (unntatt portugal som har samme tid som England), to timer etter GMT - mao. +2. England har f.eks. GMT+1 om sommeren.

 

red: Forresten aldri vært borti at telefonen synker feil tid når den kobles til pc-en. Hva slags OS er det snakk om? Det oppgir kanskje feil tid(ssone)?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Man legger da aldrig til en ekstra +1 pga sommer tid. Vi har altid GMT+1.

Det er pc'n som har riktig tids sone. Den går automatisk via nettet.

Joda, man legger til en ekstra pluss for sommertid, det er visstnok den korrekte måten å gjøre det på. (Selv om det ikke er den vanlige.)- GMT er nemlig fast, og når man da har sommertid i Vest-Europa ligger man (unntatt portugal som har samme tid som England), to timer etter GMT - mao. +2. England har f.eks. GMT+1 om sommeren.

 

red: Forresten aldri vært borti at telefonen synker feil tid når den kobles til pc-en. Hva slags OS er det snakk om? Det oppgir kanskje feil tid(ssone)?

Da lurer jeg på hvorfor den har +2 og i tilegg sommertid, og hvis jeg har den på +2 som jeg har nå da, hver eneste gang jeg kobler den til pc'n min så synkroniserer klokka seg med den på pc'n og det er veldig irriterende. Da går klokka nemlig en time for fort plutselig.

 

Edit: Det er Windows Vista Ultimate OEM. Og tidssonen er på +1 Amsterdam, Berlin osv og avhuket juster automatisk etter sommertid. Så siden tlf er +2 så blir den en time for rask når den synker med pc'n for den retter inn +1.

 

Dette gjør bare rot i meldinger hver gang. Ser ut som jeg får svar før jeg har sendt spørsmålet liksom :p

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Ahh... satan så lyst jeg fikk på en android-telefon nå, får se når stipendet begynner å renne inn på kontoen min, men har noen sprøsmål.

 

1: Er det noe forskjell på HTC Dream og Hero annet en design? Ser ut som det er en annen utforming i selve programmvaren også.

 

2: Er det bare å bestille dev-telefonen og slenge inn netcom-simkortet mitt og så er det i gang? Eller er det masse styr som må ordnes?

 

3: Jeg kan bare koble meg på wifi-nettverk og bruke alle funksjonen på mobilen? Eller må man bruke mobilnettet for en del rpogrammer? Har kontantkort og kjøper ett 150kr kort i året, så det hadde vært flott om jeg kunne bruke alle funksjonen uten å bruke en formue på mobilregning.

 

-Takk

Lenke til kommentar

Jeg har satt telefonen min på Amsterdam, Berlin (tror jeg). Den rapporterer ihvetfall i date & time settings at den kjører "GMT +02:00, Central European Summer Time. Windowsmaskinen angir sansynligvis at den kjører gmt+1, uten å kommunisere sommertiden "riktig", eller så er det telefonen som ikke skjønner det som blir formidlet, selv om det formidles riktig. Jeg var ikke klar over at den syncet klokken mot pc-en en gang. :p Burde jo være mulig å deaktivere med en kommando.

Lenke til kommentar
koster det ikke veldig mye å eie telefonen med tanke på alle updates/google maps og datatrafikk generelt som hele tiden kommer på telefonen?

Det kommer helt ann på hvordan du bruker den. Jeg har datatrafikk over mobilnettet deaktivert til vanlig og bruker stort sett bare wlan. Da koster det jo ingenting. Hvis du har datatrafikk på alltid tipper jeg at den bruker 50-200 kb per dag på synkronisering (veldig usikker her, siden jeg ikke har det på). I tillegg kommer det du bruker på browser og maps og slikt, og det kan jo bli en del.

 

1: Er det noe forskjell på HTC Dream og Hero annet en design? Ser ut som det er en annen utforming i selve programmvaren også.

Forskjeller:

Hero har bare skjermtastatur, Dream har skjermtastatur og hardware qwerty.

Hero har minijack

Hero har noe bedre batteri (1350 mAH mot 1150 mAH på dream)

Hero har mer minne (Hero: ROM: 512 MB, RAM: 288 MB, Dream: ROM: 256 MB RAM: 192 MB)

Hero kommer med HTC Sense, et nytt brukergrensesnitt fra HTC. Dream kommer med standard Android build uten noe fra HTC.

 

2: Er det bare å bestille dev-telefonen og slenge inn netcom-simkortet mitt og så er det i gang? Eller er det masse styr som må ordnes?

Du må legge inn APN instillinger for netcom for å få brukt 3G/HSDPA/edge/gprs.

 

3: Jeg kan bare koble meg på wifi-nettverk og bruke alle funksjonen på mobilen? Eller må man bruke mobilnettet for en del rpogrammer? Har kontantkort og kjøper ett 150kr kort i året, så det hadde vært flott om jeg kunne bruke alle funksjonen uten å bruke en formue på mobilregning.

Man trenger ikke mobildatanettet for noen ting når man har wlan. Jeg har stort sett datatrafikk med mobilnettet skrudd av.

Lenke til kommentar
http://androidforum.no/forum/viewtopic.php?f=18&t=27

 

Noen som har testet denne? Sitter med en Magic, som jeg har lyst til å prøve på... dog litt usikker på hva farene er med det... NOen som har peil?

 

Har kjørt rosie selv, det var rimelig ubrukelig da, aka ting må lastes inn i minnet hele tiden pga at den kjører seg tom. Så å bytte apps tar svært lang tid. Det har blitt bedre nå, og nå som compcache fungerer med android G1 (noe jeg har pusha en del på :p ) kan det bli noe bra greier rimelig fort.

 

Skal du ha rosie gå for noen optimaliserte builds, som f.eks JACHero http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=534479 eller noe sånt. Jeg tror det er kun cyan som har compcache enabled kernel atm, og det er ikke på som standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...