Gå til innhold

Lyst til å bli moderator?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det forresten med rapporteringer fra forumbrukere når det er feilposting eller brudd på relgene? Selv har jeg ingen ønsker om å bli moderator, men det å rapportere innlegg kan alle gjøre, og det tar bare et par sekunder. Synes det kan være en grei måte å gjøre jobben til moderatorer lettere, og kanskje senke behovet for mange moderatorer. Nå vet jeg ikke hvor mange forumbrukere som setter av tid til å rapportere, men om det er relativt få kan dere jo oppfordre flere til å bidra.
Har du lyst til å bidra så hjelper det ufattelig mye på. Vi får som sagt ikke med oss alt og er helt og totalt avhengi av rapporteringer av ting og tang noe brukere er veldig flinke! Men det er alltid behov for forbedringer og en tar mer en gjerne imot rapporteringer :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Som de har nevnt flere ganger, så tar de inn moderatorer fortløpende. Tipper derfor at du kun får svar hvis/når du blir valgt som moderator.

 

Hadde vært moro å søke, men er noen vintre for ung, så får nøye meg med rapporterings-knappen inntil videre.

Skulle også ha ønsket at jeg hadde postet mer på forumet, men man må vel ikke nødvendigvis poste et tosifret antall poster hver dag for å bli moderator.

Bruker som oftest mangfoldige timer hver dag på forumet, uten at jeg behøver å poste hver dag. Det er jo bedre å ikke poste, men å være en god moderator som fjerner dritt fra forumet, enn å være en moderator som ikke bryr seg om å moderere, og bare spammer forumet.

Lenke til kommentar

At man har et stort antall innlegg betyr ikke nødvendigvis at man kvalifiserer til å være moderator. Innholdet er viktigere enn antallet etter min mening. Kravet til et par hundre innlegg er bare for å ha et grunnlag til å bedømme engasjementet og saklighet. Så man trenger ikke nødvendigvis å ha større sjanse for å bli plukket ut fordi man har større antall innlegg. Ferske brukere (innenfor kravene) såvel som veteraner oppfordres til å søke.

 

Det er ingen absolutte krav til hvor ofte og hvor mye man må moderere. Man ser jo helst at man modererer noenlunde regelmessig. Det er lite hensiktsmessig å ha moderatorer som ikke modererer. Er man innom to-tre dager i uka og modererer litt så tror jeg det vil være nok til å kunne forsvare tittelen. Men det tas så klart hensyn til at folk har jobb, går på skole, har familie og et liv utenfor forumet. Har man perioder med mindre moderering så blir man ikke kastet ut. Har man derimot lengre perioder hvor man ikke føler for eller kan bidra, så er det vanlig at man sier ifra og får "permisjon". :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Får håpe dette bringer med seg noen gode sjeler til å holde styr på forumet, noe det sikkert gjør siden jeg har stor tro på at forumstyret klarer å velge ut de rette hendene til denne jobben. Skulle selv søkt hvis det ikke hadde vært for at jeg fortsatt er 16, 17 snart nå vel å merke.

Det er vel ikke et forumstyre lenger, men jeg er helt enig i essensen av det du sier.

 

Med de personlighetene som sitter i bakgrunnen og velger ut, er jeg sikker på at de gjør riktige valg for forumet :)

 

 

Det er kjempefint att dere har trua på folka her og greier, men det kan være slik att dem kan velge ut noen ikke passende sjeler også!

Lenke til kommentar
Mulig å sende inn søknad nå, og bli moderator da man blir 18 år gammel, en moderator jobb hadde ikke gjort meg noe så ^^,

Søknadene vil bli slettet på slutten av året, da vi ikke ønsker å oppbevare personopplysninger når de ikke lenger er aktuelle. Så om du ikke blir 18 før neste år bør du heller søke på nytt da.

 

Det er kjempefint att dere har trua på folka her og greier, men det kan være slik att dem kan velge ut noen ikke passende sjeler også!

Det er selvsagt mulig. Men da har vi heldigvis tusenvis av aktive brukere som passer på og som sier fra dersom de ikke synes noe om moderatorenes egnethet. :)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...