Gå til innhold

Lyst til å bli moderator?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Hvor" søker dere etter folk egentlig?

 

Det er ikke helt avgjort enda, vi fører en oversikt over hvor god dekning vi har men ikke avgjort noe spesifikt enda. Vi prøver også å holde et lavere antall i teamet enn før, på rundt ca 30 moderatorer (vi har 29 nå). I en periode var vi oppe i rundt 45.

 

Holdningen vår er at de som bruker forumet er de som skal styre mest mulig hvordan forumet skal bli. Vi har skjerpet oppfølgingen litt for å unngå at moderatorplasser blir holdt av brukere som ikke er særlig aktive lenger. Men folk begynner å gi beskjed når de ikke lenger har særlig tid til å være aktive.

 

Tanken er at man ikke "bare" skal få mulighet til å passe på at reglene følges, men også aktivt kan tilpasse forumområdene man er mest i til det bedre for brukerne.

 

Vi mottar mange søknader og det er veldig mange som egner seg som moderator som vi ikke finner plass til. Men der kan vi jo se på hvilken andre måter man kan bli involvert. Det er fortsatt mye arbeid som gjenstår for å få en tilfredsstillende brukerpåvirkning på forumet. :)

Lenke til kommentar
Det var da veldig mange mindreårige her da... Etter det jeg har sett på forumet trodde jeg de fleste var 2x-3x, men kanskje jeg har vært for mye i hardware delen :p

 

Jeg tenker jeg skal søke, irriterer meg stadig over dårlig navnede og formulerte poster spesielt i lagringsdelen.

Noen som vet om moderatorer har annledning til å lage sticky? Det har også irritert meg lenge at det ikke er noen FAQ for harddisker som ikke vises, eller eksterne harddisker som ikke funker. Det står for over halvparten av alle trådene i lagringsmedier, og det er de samme spørsmålene som går igjen 80-90% av tida.

Jeg har det egentlig motsatt av deg datasmurf, når ting ikke er i system, eller jeg ser feil og unødvendigheter, så får jeg lyst til å ta kontroll og rette det opp. ;)

Har du forslag mann så er det bare å komme med de, har du lyst til å påbegynne en FAQ om lagringsmedier så står du fritt til å gjøre det, kompetanse har du evig nok av så det er bare å sette i gang.

 

Det er bare å søke de som har lyst, greit nok jo flere kokker jo mere søl, men dette forumet er enooooormt stort og en har ikke nubbsjangs å få med seg alt som skjer og derfor trenger man folk som har lyst til å hjelpe til litt.

Har du en egen kategori du mener blir forsømt og planer og idèer så hiv de med i søknaden når dere skriver den :)

Lenke til kommentar

Huff, skulle ønske jeg var litt eldre nå. Hadde vært artig å søke, mtp at jeg er moderator på flere forumer der den største er på rundt 30.000 medlemmer, men samma det... hadde ikke hatt noen sjanse uansett :!:

Er fri for % og. Må nok holde den ren noen år til.

 

Lykke til dere som kommer til å søke! "Måtte den beste vinne" :)

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Moderatorteamet har vel en gjennomsnittlig alder på oppunder 30 år kan jeg tenke meg. Tyve moderatorer er i 20-årene, de fleste midt på. Så har vi seks i 30-årene, en i 40-årene og en i 50-årene. Admins finner man enten i 20-årene, 30-årene eller 50-årene. Så har vi en stakkar moderator under 20, han er vår maskot sammen med ilpostino :)

 

Vel å merke om jeg har telt riktig. Så uansett alder så skal du ikke føle deg utenfor om du søker.

Lenke til kommentar
Ja. Erfaringsmessig vil mods, enten de er "globale" eller ikke, finne seg en kategori eller kategorier der de modererer mest. Det har noe med at man kjenner "kodene" og ikke minst kjenner sine pappenheimere, du modererer bedre da. Samfunn er en kategori der jeg ønsker folk som er dedikerte og aktive som brukere. Det betyr selvsagt ikke at de ikke kan ta sin skjerv andre steder når det trengs.

Dessuten endrer man jo interesser etterhvert, så jeg tror ikke det er smart å henge seg så altfor mye opp i hvor man pleier å henge på forumet.

Lenke til kommentar
Har du forslag mann så er det bare å komme med de, har du lyst til å påbegynne en FAQ om lagringsmedier så står du fritt til å gjøre det, kompetanse har du evig nok av så det er bare å sette i gang.

Siden du er moderator, så kanskje du kunne tenke deg å sette sticky på SSD tråden, og Raid for nybegynnere og vidrekommende som nizzen lagde. (begge i lagringsmedier). SSD tråden er hvert øyeblikk oppe i 1000 poster og snart 30.000 leste ;)

Lenke til kommentar
"Hvor" søker dere etter folk egentlig?

 

Det er ikke helt avgjort enda, vi fører en oversikt over hvor god dekning vi har men ikke avgjort noe spesifikt enda.

Kan være greit for de som ønsker å søke å vite hvilke deler av forumet det dreier seg om i forkant. Mange her på forumet holder seg kanskje til begrensede deler av forumet, og er man brukermoderator til en porsjon av forumet, bør man også ha en del innsikt og noe interesse i delen av forumet man skal moderere.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Kan være greit for de som ønsker å søke å vite hvilke deler av forumet det dreier seg om i forkant. Mange her på forumet holder seg kanskje til begrensede deler av forumet, og er man brukermoderator til en porsjon av forumet, bør man også ha en del innsikt og noe interesse i delen av forumet man skal moderere.

Altså. Hvor man henger/har innsikt/interesser på forumet vil kunne spille en rolle for om man blir moderator eller ei, men ikke noe mer enn det. Man velger selvsagt selv hvor man ønsker å være aktiv på forumet, uavhengig av om man er moderator eller ei.

Lenke til kommentar

Som tidligere moderator over flere år vil jeg råde alle som søker status som moderator til å samtidig tenke over deres fremtidsutsikter før dere søker. Det er fort gjort å være aktiv i en periode, men så kan man bli opptatt med skole/jobb, møte kvinnen i sitt liv osv. Da er det fort gjort å komme opp i en situasjon som gjør det vanskelig å prioritere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...